خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » جی‌پی مورگان با ۶ میلیارد دلار هزینه برگزاری سوپرلیگ را تأمین می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

جی‌پی مورگان با ۶ میلیارد دلار هزینه برگزاری سوپرلیگ را تأمین می‌کند

به‌گفته‌ی منابع مختلف، جی‌پی مورگان، یکی از بانک‌های بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا‌، با شش‌میلیارد دلار هزینه‌ی برگزاری مسابقات سوپر‌لیگ فوتبال اروپا را تأمین خواهد کرد. صبح امروز، باشگاه‌های آ‌ث‌میلان، آرسنال، اتلتیکو‌مادرید، چلسی، بارسلونا، اینترمیلان، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال‌مادرید و تاتنهام اعلام کردند که اعضای اصلی و بنیان‌گذاران سوپر‌لیگ خواهند بود که بازی‌هایش میان‌هفته‌ای برگزار می‌شود. در‌ادامه‌ی این خبر، مشخص شد که در آینده، سه باشگاه دیگر هم به جمع بنیان‌گذاران سوپر‌لیگ اضافه خواهند شد که نامشان به‌زودی اعلام خواهد شد. 

بر‌اساس اطلاعات منتشرشده‌، باشگاه‌های بنیان‌گذار این مسابقات در حال گفت‌وگو با فیفا و یوفا هستند تا بتوانند با همکاری یکدیگر تمامی مسابقات فوتبال فعلی را ادامه دهند. سوپرلیگ بیست تیم را شامل می‌شود که پانزده تیم را اعضای بنیان‌گذار تشکیل می‌دهند و پنج تیم دیگر به‌صورت فصلی با‌توجه‌به دستاوردهایشان به این لیگ اضافه می‌شوند. برگزاری مسابقات میان‌هفته‌ای سوپرلیگ باعث می‌شود که باشگاه‌ها بتوانند در مسابقات لیگ‌های داخلی خود هم شرکت کنند.

همچنین، مشخص شده است که این مسابقات در فصل تابستان و مرداد، در قالب دو گروه و رفت‌و‌برگشت برگزار می‌شوند و سه تیم برتر هر گروه نیز به‌صورت خودکار راهی مرحله بعد خواهند شد. تیم‌هایی هم که در رده چهارم و پنجم قرار می‌گیرند، با یکدیگر رقابت می‌کنند و برنده‌ی آن‌ها راهی مرحله بعد خواهد شد. فینال این مسابقات نیز در قالب دو بازی رفت‌و‌برگشت در اردیبهشت‌ برگزار خواهد شد.

فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال‌مادرید اولین رئیس سوپرلیگ خواهد بود. او درباره‌ی این لیگ اعلام کرده است:

ما به فوتبال در هر سطحی کمک می‌کنیم تا به جایگاه مناسبش در دنیا دست پیدا کند. فوتبال، تنها ورزشی در دنیا است که بیش از چهارمیلیارد طرفدار دارد و این یکی از مسئولیت‌های ما به‌عنوان باشگاه‌های بزرگ است که به این نیاز مردم پاسخ دهیم.

فلورنتینو پرز

فلورنتینو پرز، رئيس باشگاه رئال‌مادرید و اولین رئیس سوپرلیگ

سخن‌گوی جی‌پی مورگان هم در ایمیلی اعلام کرده است که این سازمان روی برگزار لیگ جدیدی سرمایه‌گذاری کرده که می‌تواند رقیبی جدی برای لیگ قهرمان اروپا باشد و باشگاه‌هایی مانند رئال‌مادرید و منچستریونایتد در آن حضور دارند. افزون‌براین، وب‌سایت گاردین اعلام کرد که جی‌پی مورگان خبر سرمایه‌گذاری روی برگزاری سوپرلیگ را تأیید کرده است؛ اما اطلاعات بیشتری در‌این‌باره ارائه نکرده است. منابع مختلف می‌گویند که این بانک هزینه‌ی شش‌میلیارد‌دلاری برای برگزاری این مسابقات را تأمین کرده است و این مسابقات تا چند ماه دیگر رسما شروع خواهد شد.

دراین‌بین، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در توییتر اعلام کرد که برگزاری مسابقات سوپرلیگ ممکن است به بدنه‌ی فوتبال آسیب بزند؛ ازاین‌رو، از هرگونه برخورد مقام‌های فوتبال علیه باشگاه‌های حاضر در سوپرلیگ حمایت خواهد کرد. به‌گفته‌ی جانسون، سوپرلیگ به مسابقات داخلی بریتانیا هم آسیب می‌زند و همین موضوع طرفداران فوتبال در سرتاسر این کشور را نگران کرده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها