۱۳۹۷/۰۷/۱۶
–
۳۸۳ بازدید
سلام
ایا درست است که حضرت محمد قبل فوت خود تمام زن هایشان را بر دیگران حرام کردند؟ اگر صحت دارد دلیلش چیست؟
برای یافتن جواب لازم است چند نکته بیان شود:
– این حرمت از طرف خداوند است نه پیامبر
– حکم الهی و مذکور در قرآن وبر اساس اولویت خدای متعال بر ما لازم الاتباع است. علت و دلیل این حکم بر ما پنهان است. برخی از حکمتهای آن فقط روشن است.
– تسلیم در برابر اوامر الاهی و شرافت و عظمت زوجیت پیامبرصلی الله علیه و اله و لزوم فداکاری برای حفظ این شأن و مقام در مقابل محرومیتهای دیگر قابل قیاس نیست.
– تصریح قرآنی مادر بودن آنها برای تمام امت رسول الله صلی الله علیه و اله باز قابل مناقشه نیست. این مقام الاهی برتر از هر نسبت و سبب است.
– زندگی محترمانه در اثر این ازدواج و رضایت و خشنودی شخصی آنها ، ترجیح بر محرومیت از ازدواج یا بعبارت صحیحتر بی نیازی با ازدواج را در پی داشت.
– بنا بر اخبار موثق و قراین روشن و غیر قابل انکارِ بیانگر اراده زشت و ناشایست افراد منافق و سست ایمان بااعلام اذیت و آزار پیامبر صلی الله علیه و آله بوسیله ازدواج با ازواج النبی صلی الله علیه و آله بودند واین قصد زشتشان را اعلام نمودند.
– جلوگیری از اجرای منویات فساد انگیز و اعلام شده برخی از منافقان برای سوء استفاده از موقعیت پیامبر صلی الله علیه و آله و فساد انگیزی بین امت اسلامی تحت عنوان قرابت با آن حضرت صلی الله علیه و آله مانند ایجاد فتنه و جنگ جمل بوسیله جلب حمایت یکی از آنها برخی از حکمتهای این حکم الاهی است.
– این حرمت از طرف خداوند است نه پیامبر
– حکم الهی و مذکور در قرآن وبر اساس اولویت خدای متعال بر ما لازم الاتباع است. علت و دلیل این حکم بر ما پنهان است. برخی از حکمتهای آن فقط روشن است.
– تسلیم در برابر اوامر الاهی و شرافت و عظمت زوجیت پیامبرصلی الله علیه و اله و لزوم فداکاری برای حفظ این شأن و مقام در مقابل محرومیتهای دیگر قابل قیاس نیست.
– تصریح قرآنی مادر بودن آنها برای تمام امت رسول الله صلی الله علیه و اله باز قابل مناقشه نیست. این مقام الاهی برتر از هر نسبت و سبب است.
– زندگی محترمانه در اثر این ازدواج و رضایت و خشنودی شخصی آنها ، ترجیح بر محرومیت از ازدواج یا بعبارت صحیحتر بی نیازی با ازدواج را در پی داشت.
– بنا بر اخبار موثق و قراین روشن و غیر قابل انکارِ بیانگر اراده زشت و ناشایست افراد منافق و سست ایمان بااعلام اذیت و آزار پیامبر صلی الله علیه و آله بوسیله ازدواج با ازواج النبی صلی الله علیه و آله بودند واین قصد زشتشان را اعلام نمودند.
– جلوگیری از اجرای منویات فساد انگیز و اعلام شده برخی از منافقان برای سوء استفاده از موقعیت پیامبر صلی الله علیه و آله و فساد انگیزی بین امت اسلامی تحت عنوان قرابت با آن حضرت صلی الله علیه و آله مانند ایجاد فتنه و جنگ جمل بوسیله جلب حمایت یکی از آنها برخی از حکمتهای این حکم الاهی است.