خانه » همه » مذهبی » حضرت زهرا وتهدید به پریشان کردن مو

دانلود کتاب های امتحان شده

حضرت زهرا وتهدید به پریشان کردن مو


حضرت زهرا وتهدید به پریشان کردن مو

۱۳۹۸/۱۰/۱۲


۲۸۶۰ بازدید

تهدید فاطمه زهرا به برهنه کردن موهایش:
▪️پس فاطمه بیرون امد و گفت:{والله لتخرجن اولا کشفن شعری ولا عجن الی الله}به خدا قسم بیرون روید وگرنه مویم را برهنه سازم و نزد خدا ناله و زاری می کنم ….

⚡️مطابق این سند مهم ، فاطمه زهرا دیگران را تهدید به کشف حجاب که کاری حرام از منظر مسلمین است کرده!!

در پاسخ به این سوال به نکات ذیل توجه فرمایید: نکته اول: در کتاب بحار الانوار نقل شده که:حضرت فاطمه زهرا(س)وقتى علی(ع )را به سوى مسجد بردند از خانه خارج شدند و فرمودند: «پسر عمویم را رها کنید. قسم به کسى که محمد(ص)را به پیامبرى برگزید، اگر او را رها نکنید مویم را پریشان مى کنم و پیراهن پیامبر را بر سرم مى گذارم و به درگاه خداوند ضجه مى کنم»( بحار، ج ۴۳، ص ۴۷)نکته دوم:خود علامه مجلسى از کتاب اختیار معرفه الرجال شیخ طوسى نقل مى کند که:پریشان کردن مو یا بلند کردن دست و حالاتى از این قبیل که دعا کننده به درگاه خداوند خود را به این حالت در مى آورد تأثیر در استجابت دعا یا نفرین دارد. منافاتى هم با عصمت آن حضرت ندارد.
نکته سوم:
مراد از گفتار حضرت زهرا(س)قطعا از پریشان کردن مو, انجام این عمل در برابر نامحرم نیست چرا که از شان دختر رسول اکرم(ص)این کار بعید است. بلکه مراد در تنهایی و در پیشگاه خداست که یکی از رسوم آن زمان بوده است.
چنانکه روایات متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه پریشان کردن مو براى زن مناسب حالت دعا مى باشد، روایتى است که امام صادق(ع) به خواهرشان به جهت مریضى فرزندش مى فرماید: «لباست را بپوش و به پشت بام برو سپس مقنعه ات را بردار تا موهایت آشکار شود، سپس این دعا را بخوان». خواهر امام صادق(ع)این عمل را انجام مى دهد و در همان ساعت فرزندش خوب مى شود(بحار، ج ۹۲، ص ۱۰)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها