خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » خبر مهم برای خریداران خودرو/ خودروسازان سال را با رشد ۱۱۷ درصدی تولید آغاز کردند

دانلود کتاب های امتحان شده

خبر مهم برای خریداران خودرو/ خودروسازان سال را با رشد ۱۱۷ درصدی تولید آغاز کردند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سامانه کدال ایران‌خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور در سال ۹۹، فروردین ماه امسال را با قدرت آغاز کرد و موفق به تولید ۳۳ هزار و ۸۱۹ دستگاه خودرو شد. آماری که در مقایسه با فروردین ماه ۹۹ رشد ۱۱۵.۳ درصدی نشان‌ می‌دهد.

آبی‌پوشان جاده مخصوص فروردین‌ماه پارسال ۱۵ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو تولید کرده بودند.

در ماهی که گذشت ایران‌خودرو ۲۴ هزار و ۷۲۹ دستگاه خودرو در گروه پژو، سه‌هزار و ۷۷۴ دستگاه در گروه سمند، سه‌هزار و ۶۸ دستگاه دنا، یک‌هزار و ۵۱۶ دستگاه رانا و ۷۳۲ دستگاه هایما تولید کرد.

نکته قابل توجه اما نبود «تارا» به عنوان خودروی نوبرانه این گروه در جداول آماری این ماه است.

خبر مهم برای خریداران خودرو/ خودروسازان سال را با رشد ۱۱۷ درصدی تولید آغاز کردند

رشد ۱۹۲ درصدی سایپا

سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور در سال گذشته، نخستین ماه سال ۱۴۰۰ را با رشد چشمگیر ۱۹۲.۹ درصدی در تولید آغاز کرد.

این آمار مشتمل بر یک‌هزار و ۶۴۴ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱)، ۱۸ هزار و ۹۶۵ دستگاه تیبا و ۷۸۵ دستگاه شاهین (خودروی نوبرانه سایپا) است.

فروردین‌ماه ۹۹ نارنجی‌پوشان جاده مخصوص موفق به تولید تنها هفت‌هزار و ۳۰۴ دستگاه خودرو شده بودند.

رشد ۳۸ درصدی تولیدات پارس‌خودرو

برپایه آمارهای سامانه کدال، پارس‌خودرو به عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور در فروردین‌ماه هشت‌هزار و ۹۲۵ دستگاه خودرو تولید کرد که در مقایسه با آمار ۶ هزار و ۴۳۷ دستگاهی این خودروساز در فروردین ۹۹، رشد ۳۸.۶ درصدی نشان می‌دهد.

پارس‌خودرو در ماهی که گذشت هشت‌هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو در گروه Q۲۰۰ (کوئیک) و ۶۷۰ دستگاه در گروه S۲۰۰  (ساینا) تولید کرد.

بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است.

با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جلسه کمیته خودرو گفت: خودروسازان برای تامین نیاز داخل باید ضمن برنامه‌ریزی برای افزایش کمی محصولات خود، بیش از پیش در مسیر ارتقای کیفی و تولید خودروی باکیفیت و در شان مردم گام بردارند.
«علیرضا رزم‌حسینی» بر لزوم داخلی‌سازی حداکثری قطعات خودرو تاکید کرد و افزود: شرکت‌های خودروسازی باید این مهم را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری مدنظر قرار داده و برای تحقق آن در سال جاری برنامه‌ریزی کنند.

«محسن صالحی‌نیا»، رییس هیات عامل ایدرو نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش تولید شرکت‌های خودروسازی، خاطرنشان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون دستگاه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ تولید و روانه بازار خواهد شد.

۲۲۳۲۲۹

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها