خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » دروغ هایی که همه به خودشان می گویند

دانلود کتاب های امتحان شده

دروغ هایی که همه به خودشان می گویند

دروغ هایی که همه به خودشان می گویند

هیچ‌کس افراد دروغگو را دوست ندارد. هنگامی که دروغ می‌شنویم، واقعاً و به شدت آسیب می‌بینیم. طبیعتاً احساس می‌کنیم که به ما خیانت شده و ضرر کرده‌ایم. اما واقعیت این است که ما نیز هر روز خودمان را گول می‌زنیم.


دروغ هایی که همه به خودشان می گویند

هیچ کس از افراد دروغگو خوشش نمی‌آید، چرا که وقتی دروغ می‌شنویم به شدت اذیت می‌شویم، احساس خیانت می‌کنیم و می‌رنجیم. اما واقعیت این است که ما هر روز خود را فریب می‌دهیم و خودمان را از زندگی‌ای که لیاقتش را داریم بازمی‌داریم و جلوی موفقیت‌مان را می‌گیریم. در نوشته پیش رو، برخی از رایج‌ترین دروغ‌هایی که شما ممکن است هر روز به خودتان بگویید آورده شده است. با خواندن آنها می‌توانید بفهمید که تا چه حد این دروغ‌ها می‌توانند به زندگی‌تان لطمه بزنند.

من قربانی گذشته‌ام هستم

شما قربانی گذشته‌تان نیستید، اما به خاطر گذشته‌تان، قربانی زمان حال‌تان می‌شوید. البته فعالیت‌هایی که قبلا انجام دادید بر شما تأثیر می‌گذارد، اما وسواس نسبت به گذشته و تحلیل بی‌پایان آنچه که دیگر گذشته است، می‌تواند به اشتباهات بیشتری منجر شود. اگر به گذشته‌تان اجازه دهید، شما را تسخیر خواهد کرد. به یاد داشته باشید که غرق شدن در گذشته، شما را از زمان حال دور می‌کند.

برای موفق شدن بیش از حد پیرم

شما هیچ گاه برای هیچ کاری بیش از حد پیر نیستید. نلسون ماندلا در ۷۶ سالگی رئیس جمهور شد، لئونادرو داوینچی در ۵۱ سالگی تابلوی مونا لیزا را نقاشی کرد و کلنل سندرز اولین فروشگاه زنجیره‌ای مرغ سوخاری (KFC) را در سن ۶۱ سالگی تأسیس کرد.

همیشه افرادی وجود دارند که زمانی به موفقیت‌های بزرگ می‌رسند که ظاهرا همه چیز علیه‌شان است. تا زمانی که به خودتان شک داشته باشید و فکر کنید که زمان را از دست داده‌اید، اعتماد به نفس‌تان از بین می‌رود و قادر به درک ظرفیت‌های‌تان نخواهید بود. به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه برای انجام کاری بیش از حد پیر یا بسیار جوان نیستید.

پول با من قهر است

از ابتدا خودتان را به شکست محکوم نکنید. پول نباید اولویت اول‌تان باشد. با این حال، کاملا بی‌خیال آن شدن نیز کار درستی نیست. شما لیافت دارید که به هر چه آرزو دارید برسید. از گام‌های کوچک آغاز کنید و بگذارید رویاهای‌تان به تدریج بزرگ‌تر و بهتر شوند.

دروغ هایی که همه به خودشان می گویند

زمانی که فلان چیز را داشته باشم، خوشحال خواهم بود

خوشحالی با رسیدن شما به هدف‌تان به دست نمی‌آید. احساس لذت و رضایت موقت و زودگذر است. سعی کنید بدون تعیین هدف‌های غیرضروری، شاد باشید.

این کار را بعدا انجام خواهم داد

این جمله احتمالا رایج‌ترین دروغی است که همه‌ی ما به خودمان می‌گوییم. مشکل این است که ما هیچ وقت نمی‌دانیم که در واقع چقدر زمان داریم. ممکن است روزی از خواب بیدار شوید و بفهمید که دیگر زمانی که برای کارهایی که می‌خواستید انجام دهید، ندارید. هیچ کس از آینده خبر ندارد. اگر برای لحظه‌ی مناسب و ایده‌آل صبر کنید که همه چیز ایمن و مطمئن باشد، این لحظه هیچ گاه از راه نخواهد رسید.1

قوی بودن به معنی نبود احساس درده

زندگی همیشه با دردهایی همراه س. این دردها واسه رشد و اضافه کردن تجربیاتتون لازمه. هر کسی خلاف این رو بگه دروغ میگه.

قوی ترین افراد کسائی هستن که درد رو احساس و قبول کردن، از اون یاد گرفتن و با اون مقابله کردن. بعد زخمای خود رو از طریق اندوخته هاشون بهبود دادن. همه اینا برمیگرده به اینکه وقتی رو واسه خود قائل شید تا یه قطره اشک بریزین و بعد به میدون مقابله برگشته و جوری بجنگین که خودتون هم تصور نمی کردین.

شما در زمان مناسب به آرامش می رسید

بیشتر ما از روزمره و تکراری بودن زندگی شکایت می کنیم ولی هنوز هیچ راه روشنی واسه نابود کردن این تکرار نکرده ایم. همیشه می خوایم که چیزی رو تغییر بدیم اما هر گز به اینکه زمان مناسبه یا نه فکر نمی کنیم. به چه دلیل؟ واسه اینکه چیزایی که باعث می شن ما احساس خستگی کنیم طوری در ما ایجاد آرامش می کنن. ما با چیزایی یکنواخت دور و برمون احساس راحتی می کنیم. مثلا میدونیم رها کردن فرمون اتومبیل کار خطرناکیه ولی ناخودآگاه از این هول و هراس داریم که با رها کردن اون نکنه اتفاقی بیفته.

پس چه اتفاقی میفته اگه کارای هر روز رو تکرار کنیم؟ هیچی، فقط یه کاری که از اون مطمئن هستیم رو انجام می دیم.همام راه مشخصی رو که دیروز ، پریروز و هفته جلو رفته ایم رو باز طی میکنیم. هیچ نگرانی هم در طول این راه ایجاد نمی شه واسه اینکه ما میدونیم قطارمان روی کدوم ریل حرکت می کنه.

اگه حس می کنین چیزی شما رو عصبی و ناراحت می کنه ، به این معنیه که شما دارین اون رو درست و حساب شده انجام می دید. همه شانسای فوق العاده زندگی شما رو به سمت رشد عاطفی و فکری می بره که در اول باعث می شه نا آرومی کنین. اونا شمارو از منطقه راحتی بیرون میکشن و این نشونه رشد و پیشرفت شماس.

زود دیر می شه

هیچی دیر نمیشه مگه اینکه قلب ضربان خود رو از دست بده. اگه دارین این مطلب رو می خونین پس شادباش می گیم چون شما زنده هستین که یعنی هنوز واسه شما خیلی دیر نشده.

اگه اراده کنین می تونین در هر سنی همه چیز رو تغییر بدین. همین الان می تونین حرکتی متفاوت انجام بدین تا اتفاق تازه ای اتفاق بیفته. آینده زود می رسه. با هر دو دست زندگی رو بچسبید و به حرکت ادامه بدید. هر وقت که به مانعی برخورد کردین و مجبور به توقف شدید راه دیگه ای رو انتخاب کنین. فکر کنین، کار کنین و اگه چاره ای ندارین بالا برید. زندگی تون رو به سمت جلو جهت بدید.2

دروغ هایی که همه به خودشان می گویند

من یک بازنده‌ام، چون تلاش‌هایم با شکست روبرو شدند

انتظارات خود را درباره اینکه زندگی ایده‌ال چگونه است، رها کنید و بر زندگی کنونی خویش تمرکز کنید. فقط باید به خاطر داشته باشید که چون برخی مسایل بر وفق مراد شما پیش نرفته، بدان معنا نیست که نباید به موفقیت دست یابید. هرگز تسلیم نشوید.

موفقیت مبتنی بر یک سری از گام‌های کوچک روزانه است، عملکردها و تصمیمات شما به مرور به اهداف ختم می‌شوند.

هیچ‌کس من را درک نمی‌کند

این تصوریست که اغلب مردم جهان دارند، بنابراین شما تنها نیستید. از تصور اینکه هیچ‌کس شما را درک نمی‌کند، فقط به خاطر اینکه با شما موافق نیستند، دست بردارید.

متفاوت بودن کاملاً خوب است، و گاهی گوش دادن به عقاید متفاوت کمک می‌کند تا خودتان را بهتر درک کنید.

من که فلانی نیستم، من از عهده آن برنمی‌آئیم

همه ما متفاوت هستیم. هر یک از ما سطح مهارتی متفاوت، توانایی‌ها و شخصیت‌های متفاوتی داریم. تمایل ما بر آن است که خود را با افرادی که موفق به نظر می‌رسند مقایسه کنیم، اما این حقیقت که برخی از آن‌ها از صفر شروع کرده‌ و به سختی تلاش نموده‌اند را نادیده می‌گیریم.

طرز تفکر خود را به سوی اندیشه‌های مثبت سوق دهید. این عبارات را با خود زمزمه کنید: اگر آن‌ها توانسته‌اند، پس من هم می‌توانم.

عقده‌های من، توانایی و تلاش من را سرکوب می‌کنند

در واقع، آنچه که بیش از هر چیزی مورد تنفر شماست و آنچه تلاش می‌کنید تا از دیگران پنهانش سازید، شما را منحصر به فرد کرده و کمک می‌کند تا برجسته باشید. از دید فردی که عاشق شماست به خودتان نگاه کنید، و بدین ترتیب درخواهید یافت که واقعاً چگونه فردی هستید.

عقده‌های شما معرف شما نیستند.3

پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.rafeeds.ir
3.www.beytoote.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها