خانه » همه » مذهبی » دفع سحر و حسادت -ابطال سحر و جادو

دانلود کتاب های امتحان شده

دفع سحر و حسادت -ابطال سحر و جادو


دفع سحر و حسادت -ابطال سحر و جادو

۱۳۹۷/۱۲/۰۹


۳۲۶۸ بازدید

در زندگی ما انسانها تاچه حد جادو وطلسم وداشتن بدخواه تأثیر دارد؟

در پاسخ به مطالب ذیل توجه کنید:
الف ) هرچند سحر و جادو از نظر قرآن کریم و احادیث واقعیت دارد اما نکته مهم این است که نباید همه گره ها و مشکلات زندگی را که عمده نتیجه و عکس العمل اعمال بد ما است به حساب سحر و جادو گذاشت . پس دامنه تاثیر سحرو جادو با وجود واقععیت داشتن آن به این گستردگی که مردم تصور می کنند نیست . برای آگاهی بشتر در این رابطه به توضیح ذیل توجه نمایید : به موضوع سحر و جادو در آیه 102 سوره بقره و 4 سوره فلق اشاره شده است. از این آیات و برخی روایات استفاده می شود که برخی از سحرها واقعا اثر گذارند. همچنان که آیه 102 سوره بقره می فرماید: مردم سحرهایی را فرا می گرفتند که میان مرد و همسرش جدایی می افکند.علامه طباطبایی در وجود داشتن چنین اموری می فرمایند: «… در این میان افعال خارق العاده دیگری است که مستند به هیچ کدام از سبب از اسباب طبیعی و عادی نیست، مانند خبر دادن از پنهانی ها و مانند ایجاد محبت یا دشمنی و گشودن گره ها و گره زدن ها و خواب کردن و احضار و حرکت دادن اشیاء با اراده و از این قبیل کارهایی که مرتاض ها انجام می دهند که به هیچ وجه قابل انکار نیست، یا خودمان بعضی از آنها را دیده ایم و یا برایمان آن قدر نقل کرده اند که دیگر قابل انکار نیست».تأثیر تکوینی سحر به اذن خداوند: یکی از اصول اساسی توحید، این است که همه قدرت ها در این جهان از قدرت پروردگار سرچشمه می گیرد، حتی سوزندگی آتش و برندگی شمشیر بی اذن فرمان او نمی باشد. منتها مفهوم این بیان مجبور بودن افراد در کار خود نیست.بنابراین هر مشکل و مسئله ای که در زندگی انسان پیش می آید به این معنا نیست که اثر سحر و جادو و یا حسادت دیگران می باشد ، بلکه ممکن است به دلیل عوامل دیگر ( امتحان و آزمایش الهی ، بیماری و … ) باشد .
ب ) رجوع به افراد مطمئن در این مسائل نباید حرف مدعیان و افرادی از این قبیل را باور کرد و به جای تدبیر و تعقل و اندیشه و به کارگیری نیروها و استعدادهای خداداد و توکل بر خداوند و استمداد از عنایت ها و نیروی بیکران او و توسل به اولیای پاک او، به حرف افرادی که نیت و هدفشان یا مشخص نیست و یا به فکر فریب دادن و مشغول کردن ذهن مردم با حرف های بی اساس و نامربوط و مشتی اوهام و تخیلات می باشند، گوش فرا داد و بدون دلیل اسباب نگرانی یا شادی بی مورد و موهوم را برای خود ایجاد کرد.
خداوند متعال در قرآن کریم بارها به سحر و طلسم اشاره کرده است. همچنین راه حل های قرآنی متعددی برای درمان آن وجود دارد.

ابطال سحر
راه هایى براى بطلان آن به شرح زیر وجود دارد و لازم نیست به دنبال افرادی باشید که ادعای قدرت باطل کردن سحر دارند.
1- استعاذه به خداوند و خواندن سوره هاى فلق و ناس.
2- خواندن و نوشتن آیات 75 تا 82 سوره یونس.
3- دعا وتضرع به درگاه خداوند.
4- درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند.
5- صدقه دادن.
6- ان شاءالله استفاده از ذکر یونسیه( لا اله الّا انت سبحانک انی کنت من الظالمین ) که قرآن، آن را مایه نجات حضرت یونس معرفی نموده نیز مؤثر خواهد افتاد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها