۱۳۹۷/۰۲/۰۳
–
۱۱۴۴ بازدید
چه کارهای باید انجام داد تاکسی ازدنیا رفته است به خوابت بیاید(غیرازنماز،قڔان)؟
پاسخ: در پاسخ به نکاتی توجه کنید .1- راه مشخصى که به طور قطعى بتوان مردگان را در خواب دید، وجود ندارد ولی در عین حال در روایات و منابع اسلامی راه هایی برای این منظور بیان شده است و مطلبی که بیان کرده اید یکی ازاین راه ها است . 5- در کتب دعا چندین دعا وذکر و دستور برای این منظور بیان شده است که توجه شما را به برخی جلب می نماییم : الف – مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان از کفعمی صاحب مصباح و محدث فیض , صاحب کتاب خلاصه الاذکار نقل می کند که هر کس خواسته باشد در خواب ببیند یکی از پیامبران و امامان (ع) را یا یکی از مردمان یا والدین خود را, سوره ‹‹شمس›› و ‹‹لیل›› و ‹‹قدر›› و ‹‹قل یا ایها الکافرون›› و ‹‹اخلاص›› و ‹‹معوذتین›› بخواند و صد مرتبه سوره ‹‹اخلاص›› را بخواند و صد مرتبه بر پیامبر و آل او صلوات بفرستد و با وضو به جانب راست بخوابد هر که را اراده کرده انشاءالله در خواب خواهد دید . ب- در کتاب ‹‹فلاح السائل›› سید بن طاوس و ‹‹مصباح›› شیخ طوسى جهت دیدن اموات در خواب آمده است که شخص با طهارت (وضو یا غسل) به سمت راست بدنش بخوابد و تسبیح حضرت فاطمه زهرا(س) را بگوید و بعد از آن بگوید: اللهم انت الحى الذى لایوصف و الایمان یعرف منه منک بدت الاشیاء و الیک تعود فما اقبل منها کنت ملجأه و منجاه و ما ادبر منها لم یکن له ملجأ و لامنجاء منک الا الیک فاسئلک بلا اله الا انت و اسئلک بسم الله الرحمن الرحیم و بحق حبیبک محمد(ص) سید النبیین و بحق على خیر الوصیین و بحق فاطمه سیدة نساء العالمین و بحق الحسن و الحسین الذین جعلتهما سیدى شباب اهل الجنة علیهم اجمعین السلام ان تصلى على محمد و اهل بیته و ان ترینى میتى فى الحال التى هو فیها .ج – دعا جهت خواب دیدن اموات: هرکه خواهد مرده ای را در خواب ببیند در وقت خواب به پهلوی راست بخوابد و سوره والشمس و اللیل و جهد (قل یا ایها الکافرون ) و توحید و معوذتین یعنی قل اعوذ برب الفلق و سوره قل اعوذ برب الناس را هر یک هفت مرتبه بخواند و بعد بگوید (اللهم ارنی فی منامی کذا)یعنی هر که را خواهد ببیند نام برد بجای کذا و بگوید (اجعل لی امری فرجاً و مخرجاً )و بخوابد. امید است کسی را که می خواهد در خواب ببیند.د- عمل کردن به این دستورات بی اشکال و جایز است اما این به معنای حتمی بودن نتیجه و قطعی بودن آن نیست و تنها زمینه ساز رسیدن به مقصود و مقتضی ان است .