خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » رهبر انقلاب خطاب به ائمه جمعه: با همه پدرانه رفتار کنید

دانلود کتاب های امتحان شده

رهبر انقلاب خطاب به ائمه جمعه: با همه پدرانه رفتار کنید

فرارو- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور گفتند: در نماز جمعه‌ی شما همه جور آدمی شرکت میکنند. با همه شما پدرانه رفتار کنید، همه فرزندان شمایند. بله، ممکن است شما با آن جوان انقلابی، جوان مجاهد و جهادگر علاقه‌ی بیشتری داشته باشید، حق هم همین است، عیبی ندارد، اما آن کسی هم که این جوری نیست او هم پسر شما است، آن هم فرزند شما است؛ با همه پدرانه رفتار کنید.

مهمترین بیانات ایشان به شرح زیر است:

اجتماع و حضور مردمی یک چیز مهمی است.

اینجاست که شما باید حسّاس باشید.

اگر چنانچه نماز جمعه‌ی این هفته‌تان از نماز جمعه‌ی مثلاً یک ماه قبلتان جمعیت کمتری دارد باید احساس نگرانی کنید.

اصلاً اساس کار حضور مردم است.

وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمعی نازل می‌شود.

بر جمع نازل میشود. در قرآن دارد: «فَإِنَّ الذِّکْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» این نفع میشود برای همه. بله، شما تنهایی هم که خودتان نماز شب میخوانید در اتاق تنها خدای متعال نفع میدهد به شما، اما اینجا این نفع، نفع عمومی است. همه‌ی مجموعه نفع میبرند.

در نماز جمعه‌ی شما همه جور آدمی شرکت میکنند. با همه شما پدرانه رفتار کنید، همه فرزندان شمایند. بله، ممکن است شما با آن جوان انقلابی، جوان مجاهد و جهادگر علاقه‌ی بیشتری داشته باشید، حق هم همین است، عیبی ندارد، اما آن کسی هم که این جوری نیست او هم پسر شما است، آن هم فرزند شما است؛ با همه پدرانه رفتار کنید.

در این جشن غدیر که خیلی چیز عجیبی بود در تهران، حالا نمیدانم شما دیدید یا خیر من خودم در تلویزیون نگاه کردم دیدم، بعضی‌ها هم که رفته بودند آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید در این جشن میلیونی، همه‌جور آدمی شرکت کردند. این‌ها طرفدار دین‌اند، دوست دارند دین را.

بنده یک وقتی در یکی از این سفر‌های استانی به جمع علمای محترم آن شهر که با آن‌ها جلسه داشتیم گفتم: امروز یا دیروز که من می‌آمدم در این ماشین دوروبر ماشین خب جمعیتی می‌آیند اظهار محبت میکنند افرادی بودند بین این‌هایی که اظهار محبت میکردند و گریه میکردند بعضی‌هایشان، کسانی بودند که اگر شما مثلاً با آن‌ها برخورد کنید ممکن است که احتمال ندهید که حتی اعتقاد به دین هم داشته باشند، اما اینجوری است. معتقدند به دین.

با همه پدرانه رفتار کنید. همه را سر سفره‌ی دین و معنویت و شریعت بنشانید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها