خانه » همه » مذهبی » زنان بهشتی

دانلود کتاب های امتحان شده

زنان بهشتی


زنان بهشتی

۱۳۹۷/۱۲/۰۳


۷۳۷ بازدید

از نظراسلام ایا برای زنانی که به بهشت میروند خداوند برای انها همسرانی در نظر دارد و اسم انها چیست ؟

برای اهل بهشت هر آنچه میل نمایند هست. از آیات قرآنی استفاده مى شود که زنان و مردانى که در این دنیا همسر یکدیگرند هرگاه هر دو با ایمان و بهشتى باشند در آنجا به هم ملحق مى شوند و با هم در بهترین شرایط و حالات زندگى مى کنند و حتى از روایات استفاده مى شود که مقام این زنان برتر از حوریان بهشت است به خاطر عبادات و اعمال صالحى که در این جهان انجام داده اند، بنابراین لذت هاى بهشت مخصوص مردان بهشتى نیست، بلکه کسى که داخل بهشت مى شود از نعمت ها و زیبایى ها لذت خواهد برد. چنان که قرآن مى فرماید: فِیها ما تَشْتَهِیهِ اَلْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ اَلْأَعْیُنُ : در بهشت آنچه دل خواهد و چشم از آن لذت مى برد موجود است (زخرف، آیه 71). و در این امر نیز بین مرد و زن بهشتى فرقى نیست. هر کدام از آنها هر نوع لذتى بخواهند بر ایشان موجود است. و براى زنان بهشتى نیز مرد بهشتى بدلخواهشان هست. زنان با ایمان در قیامت در کنار زنان بهشتى (حورالعین) با مردان بهشتى قرین مى باشند. و زنان با ایمان با همسران با ایمان خود وارد بهشت مى شوند.اُدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ أَنْتُمْ وَ أَزْواجُکُمْ تُحْبَرُونَ « وارد بهشت شوید شما و همسرانتان در نهایت شاد باش » (زخرف، آیه 70). و منظور از ازواج، همان زنان با ایمانى هستند که در دنیا بودند، (تفسیر المیزان، ج 18، ص 129) و بودن در کنار همسران با ایمان و مهربان هم براى مردان لذت بخش است و هم براى زنانشان.هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ فِی ظِلالٍ عَلَى اَلْأَرائِکِ مُتَّکِؤُنَ «آنها و همسرانشان در سایه هاى قصرها و درختان بهشتى بر تخت ها تکیه کرده اند» و آیاتى که داخل شدن همسران صالح را به بهشت وعده داده شده است. از جمله: رَبَّنا وَ أَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ اَلَّتِی وَعَدْتَهُمْ وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ إِنَّکَ أَنْتَ اَلْعَزِیزُ اَلْحَکِیمُ جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها وَ مَنْ صَلَحَ مِنْ آبائِهِمْ وَ أَزْواجِهِمْ وَ ذُرِّیَّاتِهِمْ (رعد، آیه 23)
در خاتمه اینکه بعضی از تفسیرها راجع به حقیقت حورالعین چنین است که : حورالعین زن نیست، بلکه ظهور اخروی اعتقاد شخص است به ولایت خدا، رسول و اهل بیت علیهم السلام؛ که به صورت انسانی برای خود آن شخص ظاهر می شود؛ آن هم در بهشت شخصی خود شخص نه در بهشت عامّ. البته به نظر می رسد که این موجود همواره در قیافه ی زن ظاهر می شود.
هر کسی را دو بهشت است؛ بهشتی در مملکت وجود خود شخص می باشد؛ و بهشتی که اهل بهشت در درون آن هستند. حور العین نیز از نعمات بهشت درون است؛ همان گونه که اعتقاد به ولایت، امری درونی است.
بعضی دیگر از تفسیرها این است که به زنان بهشتی اختیار می دهند که با همسر دنیایی خود باشند و یا همسری دیگر اختیار کنند و یا غلمان بهشتی بدهند ! و به آن دسته از زنانی که نخواهند با همسر دنیایی خود در بهشت باشند غلمان بهشتی می دهند و ایشان با غلمان بهشتی هستند !

ممکن است این مطلب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها