خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » سه نکته درباره فروش بدون قرعه‌کشی محصولات سایپا

دانلود کتاب های امتحان شده

سه نکته درباره فروش بدون قرعه‌کشی محصولات سایپا

فرارو– سامانه فروش محصولات سایپا وارد مرحله جدیدی شد. از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۹ مرداد کوییک دنده‌ای و کوییک دنده‌ای R برای دومین بار در یک ماه اخیر و تحت عنوان طرح فروش بدون قرعه‌کشی عرضه شدند. بخش خوب ماجرا خلاص شدن از شر قرعه‌کشی به‌شمار می‌رود و متقاضیان کوییک دنده‌ای و کوییک دنده‌ای R می‌توانند این دو محصول را تقریبا ۴۰ میلیون زیر قیمت بازار بخرند، اما فراموش نکنیم هر دو مدل جزو خودرو‌های کم‌تقاضای بازار هستند. طوری که خرید آن‌ها از کارخانه و فروششان در بازار آزاد کمتر از ۲۵ درصد سود دارد. درحالی که همین رقم برای تیبا و ساینا دنده‌ای نزدیک ۷۰ درصد و برای پژو ۲۰۶ تیپ دو و دنا تیپ یک که ایرانخودرو عرضه می‌کند، تقریبا ۱۰۰ درصد برآورد می‌شود.

۱- به گزارش فرارو، سامانه فروش محصولات سایپا از روز یکشنبه ۹ مرداد پذیرای متقاضیان دریافت کوییک و کوییک R بود. خودرو‌هایی که بدون قرعه‌کشی و با قیمت قطعی پیش‌فروش می‌شوند و در این مرحله خبری از تحویل خودرو به‌قیمت روز و قیمت علی‌الحساب نیست. متقاضیان دریافت کوییک معمولی بعد ثبت‌نام باید ۱۶۸ میلیون و ۷۴ هزار تومان به‌حساب سایپا واریز کنند و این رقم برای آن‌هایی که خواستار دریافت کوییک R هستند، ۱۷۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. علاوه بر اینکه می‌شود بدون قرعه‌کشی کوییک و کوییک R را در این مرحله از پیش‌فروش سایپا خرید، این دو محصول تقریبا ۴۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار آزاد عرضه شدند. همزمان با پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی سایپا، روز یکشنبه ۹ مرداد قیمت کوییک معمولی در بازار آزاد ۲۰۷ میلیون تومان بود و کوییک R صفرکیلومتر ۲۱۷ میلیون تومان دست به دست می‌شد.

۲- ثبت‌نام کوییک و کوییک R در مرحله فعلی پیش‌فروش محصولات سایپا درحالی انجام می‌شود که باید این دو محصول را جزو مدل‌های کم‌تقاضا در بازار بدانیم. امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت یک ماه قبل با تایید این موضوع اعلام کرد طرح پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی سایپا و ایرانخودرو برای مدل‌هایی انجام می‌شود که در بازار برای آن‌ها تقاضای کمتری نسبت به سایر خودرو‌ها وجود دارد. این موضوع زمانی بیشتر رنگ‌وبوی واقعیت می‌گیرد که به پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی سایپا در تیر‌ماه برگردیم. زمانی که بیشتر از ۱۰ روز از مهلت شروع ثبت‌نام متقاضیان می‌گذشت و خبری از اتمام ظرفیت کوییک و کوییک R نبود.

۳- سامانه فروش محصولات سایپا برای عرضه بدون قرعه‌کشی کوییک و کوییک R از روز یکشنبه ۱۱ مرداد وارد مرحله جدیدی شد، اما اوضاع برای آن‌هایی که قصد خرید این دو محصول و فروش آن‌ها را در بازار آزاد دارند، تعریفی نخواهد داشت. چند سطر بالاتر درباره کم‌تقاضا بودن این دو مدل گفتیم و حالا قصد داریم این موضوع را با آمار و ارقام اثبات کنیم. شخصی که قصد خرید کوییک و کوییک R را در این مرحله دارد و تصمیم گرفته آن‌ها را بعد تحویل در بازار آزاد بفروشد، کمتر از ۲۵ درصد سود می‌کند درحالی که این رقم برای تیبا و ساینا نزدیک ۷۰ درصد است و برای پژو ۲۰۶ تیپ دو و دنا تیپ یک به ۱۰۰ درصد می‌رسد. سایپا، ساینا دنده‌ای را ۴۰ میلیون زیر قیمت کوییک دنده‌ای عرضه می‌کند، اما هر دو مدل در بازار آزاد نزدیک ۲۰۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند تا حاشیه سود ساینا ۸۵ میلیون تومان معادل ۷۰ درصد باشد. سود حاصل از خرید و فروش تیبا نیز به ۸۰ میلیون تومان می‌رسد و قیمت این یکی در کارخانه و بازار به‌ترتیب ۱۲۰ میلیون تومان و ۲۰۰ میلیون تومان است. دنا تیپ یک در کارخانه و بازار به‌ترتیب ۲۰۶ و ۴۰۷ میلیون تومان فروخته می‌شود و پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار آزاد بیش از دو برابر کارخانه ارزش دارد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان است و در بازار برای این مدل کمی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان رد و بدل می‌شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها