خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » شایعه: HTC هفتهٔ آینده از دو هدست واقعیت مجازی رونمایی می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

شایعه: HTC هفتهٔ آینده از دو هدست واقعیت مجازی رونمایی می‌کند

مدتی است HTC به برگزاری رویدادی در هفتهٔ آینده به نام وایوکان اشاره می‌کند؛ رویدادی که از نگاهی بسیاری از رسانه‌ها با اتفاقات جالبی همراه خواهد بود و می‌تواند قدمی روبه‌جلو برای هدست‌های واقعیت مجازی باشد. گفته می‌شود HTC روی چند مدل هدست‌ واقعیت مجازی کار می‌کند و در رویداد وایوکان انتظار می‌رود حداقل دو هدست معرفی شود.

DigitalTrends در گزارشی اشاره می‌کند که رویداد وایوکان در تاریخ ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و احتمالاً شاهد انتشار اطلاعاتی از هدست واقعیت مجازی وایو ایر خواهیم بود. البته در گزارش آمده است دو هدستی که معرفی خواهند شد، وایو پرو ۲ و وایو فوکوس بیزنس ادیشن نام دارند. 

در مورد مدل‌های مختلف هدست واقعیت مجازی HTC می‌توان گفت که وایو پرو ۲ برای گیمرها توسعه داده شده است و وایو فوکوس بیزنس ادیشن نیز مصارف تجاری خواهد داشت؛ اما وایو ایر هدستی برای ورزشکاران است. اطلاعات مرتبط با وایو ایر ماه گذشته در فضای مجازی قرار گرفت؛ اما شرکت تایوانی سریعاً واکنش نشان داد و گفت که این هدست در واقع طرحی مفهومی است و احتمال دارد به مرحلهٔ ساخت نرسد.

سران HTC در رابطه با هدست واقعیت مجازی وایو ایر گفتند: «این موضوع برای ما بسیار هیجان‌انگیز است که طرح مفهومی هدست وایو ایر بتواند جایزهٔ IF Design را برنده شود. وایو ایر تنها یک طرح مفهومی به شمار می‌رود؛ اما علاقه‌مندان و کاربران می‌توانند نشانه‌هایی از این طرح مفهومی را در محصولات دیگران مشاهده کنند.»

در تصویری که از وایو ایر منتشر شده بود، فردی را می‌شد مشاهده کرد که در حال وزنه زدن است و از هدست واقعیت مجازی وایو ایر استفاده می‌کند. هدف از چنین اقدامی احتمالاً شبیه‌سازی محیطی ایده‌آل برای ورزشکاران است تا تمرینات ورزشی را با جدیت بیشتری دنبال کنند و به انجام برنامه‌های ورزشی، علاقهٔ بیشتری نشان بدهند.

چنین طرحی در کنار داشتن مزایای مختلف از چالش‌های بسیاری نیز برخوردار است. هدست واقعیت مجازی مناسب ورزش باید بسیار سبک باشد و به‌خوبی روی سر کاربر قرار بگیرد و در طول تمرین نیفتد. علاوه بر آن، مواد مورد استفاده باید با دقت فراوانی انتخاب شوند؛ به‌طوری‌که براثر استفاده، تعرق کاربر یا ضربه دیدن، آسیب نبینند و از طرفی باعث ایجاد حساسیت برای کاربر نشوند.

به نظر می‌رسد HTC مراسم وایوکان را برگزار می‌کند تا سهم قابل توجهی از بازار هدست‌ واقعیت مجازی تجاری به دست آورد؛ هدست‌هایی که کسب‌وکارها برای معرفی محصولاتشان استفاده می‌کنند که برای مثال می‌توان به فروشگاه‌های اتومبیل اشاره کرد. HTC در نظر دارد با وایو فوکوس ۳ بیزنس ادیشن نظر صاحبان کسب‌وکار را به خود جلب کند. وایو فوکوس ۳ بیزنس ادیشن، هدستی مستقل است که برای فعالیت نیازی به اتصال به دستگاه دیگری ندارد.

در طرف دیگر، وایو پرو ۲ قرار دارد؛ هدستی برای گیمرهای رایانهٔ شخصی که از تمامی ویژگی‌های مثبت وایو پرو استفاده می‌کند و انتظار می‌رود با برخورداری از قابلیت‌های جدید، بخش بزرگی از بازار هدست‌ واقعیت مجازی گیمینگ را به خود اختصاص بدهد. در حال حاضر تنها رقیب جدی HTC در زمینهٔ هدست‌ واقعیت مجازی گیمینگ، فیسبوک محسوب می‌شود؛ اما محصولات شرکت زیرمجموعهٔ فیسبوک تحت برند آکیولس، از نظر ویژگی‌های فنی و ظاهری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

شاید به همین دلیل باشد که HTC روی مراسم وایوکان حساب ویژه‌ای باز کرده است و می‌خواهد با معرفی هدست‌های واقعیت مجازی توانمند، سهم خود در بازارهای مختلف را گسترش بدهد. گفته می‌شود هدست وایو پرو ۲ در حدود ۱۰۱۲ دلار و مدل وایو فوکوس ۳ بیزنس ادیشن در حدود ۱۷۷۰ دلار قیمت خواهد داشت. البته تا زمان برگزاری مراسم وایوکان باید صبر کرد و دید که شرکت تایوانی چه برنامه‌ای در نظر گرفته است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها