خانه » همه » هنری » فرش قرمز “ونیز” برای جشنواره ای کاملا حضوری

دانلود کتاب های امتحان شده

فرش قرمز “ونیز” برای جشنواره ای کاملا حضوری

فرش قرمز "ونیز" برای جشنواره ای کاملا حضوری

جشنواره بین المللی فیلم ونیز در تدارک برای برگزاری دوره آتی این رویداد سینمایی به صورت کاملا حضوری و با شرایط دوران پیش از کروناست.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، در حالی که جشنواره های فیلم تورنتو (۹ تا ۱۸ سپتامبر، ۱۸ تا ۲۷ شهریور) و همچنین جشنواره فیلم ساندنس در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده اند همچنان به صورت ترکیبی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار خواهند شد، اما مسئولان جشنواره ونیز در حال برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد سینمایی از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) به صورت کالا حضوری و با شرکت صدها خبرنگار از سراسر جهان هستند. 

بینال ونیز که برگزارکننده جشنواره سالانه فیلم ونیز است، قصد دارد دو سالانه معماری ونیز را نیز به همین شکل و از تاریخ ۲۲ می و با عنوان «چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» برگزار کند که با حضور نمایندگان و پروژه های معماری از ۴۶ کشور جهان و بیش از ۴۰۰ خبرنگار بین المللی برپا خواهد شد. 

«ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا در تلاش برای احیای صنعت گردشگری این کشور است و از اواسط ماه می شرایط را برای بازگشت گردشگران واکسینه شده، بهبود یافته از ویروس کرونا و یا با تست منفی فراهم می کند. با توجه به برگزاری حضوری دوسالانه معماری ونیز، پیش بینی می شود ۷۰ درصد از هتل های ونیز تا اواخر ماه می بازگشایی شوند.

«کلودیو اسکارپا» رئیس انجمن هتلداران ونیز اعلام کرده تا ماه سپتامبر که زمان برگزاری جشنواره فیلم ونیز است، این شهر برای گردشگران واکسینه شده از بیشتر کشورهای جهان ایمن و قابل دسترس خواهد بود. 

از جمله مهم ترین فیلم هایی که صحبت هایی مبنی بر نمایش آن در ونیز مطرح شده می توان به «تل ماسه» جدیدترین ساخته «دنیس ویلنوو» اشاره کرد که آخرین بار در سال ۲۰۱۶ با فیلم علمی-تخیلی «ورود» به ونیز آمده بود. 

درام «دست خدا» ساخته «پائولو سورنتینو» کارگردان ایتالیایی برنده اسکار، «جنون» ساخته «گابریله مانتی» دیگر فیلمساز ایتالیایی،  «در یک صبح نیمه ابری» از کارگردان فرانسوی «برونو دومو» و «آرزوهای بر برباد رفته» از «زاویه دولان» نیز به احتمال فراوان در ونیز ۲۰۲۱ رونمایی خواهند شد. 

جشنواره فیلم ونیز تنها جشنواره بزرگ سینمای جهان بود که به صورت حضوری برگزار شد، گرچه با ستاره ها، میهمانان و خبرنگاران بین المللی کمتری نسبت به سال های گذشته. فیلم «سرزمین آواره ها» از «کلوئی ژائو» در ونیز ۲۰۲۰ رونمایی شد و در نهایت موفق ترین فیلم سال در فصل جوایز سینمایی نام گرفت. 

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین المللی ونیز به عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان امسال از تاریخ ۱ تا۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می شود و «بونگ جون هو» کارگردان موفق اهل کشور کره جنوبی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده خواهد داشت. 

انتهای پیام

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها