خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » فواید گیاه زیروفن برای سلامتی

دانلود کتاب های امتحان شده

فواید گیاه زیروفن برای سلامتی

فواید گیاه زیروفن برای سلامتی

زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند.


فواید گیاه زیروفن برای سلامتی

درخت زیرفون، نم دار یا نرمدار، از دوره ی باستان شناخته شده و یکی از آن گیاهانی است که به راحتی همه جا می روید. زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می کند. در این مطلب شما را بیشتر با این گیاه مفید آشنا می کنیم لطفاً با ما همراه باشید.

زیرفون، درختی است به ارتفاع حدود 20 متر گاهی موارد بیشتر، پوست تنه درخت در انواع جوان خاکستری رنگ و شفاف و در انواع مسن آن دارای شکاف های فراوان است و شاخه های تحتانی درخت به وضع افقی می باشند. برگ های آن کوچک، قلبی شکل در قاعده، کامل، نوک تیز و دندانه دار هستند. از دم گل اصلیِ گل آذین، دم گل های کوچکی در قسمت انتهایی آن منشعب می شوند که هر یک به یک گل کوچک، به رنگ سفیدِ چرک ختم می گردد و میوه اش به صورت پوشینه می باشد.گل های زیرفون دارای اسانسی شامل ماده فارنزول می باشد. در ضمن گلوسیدهای مختلف، اسید فنیل های مختلف، اسیدهای کوماریک، کافئیک، پروتوکاتشیک، کلروژینک، اسید گالیک، اسیدهای آمینه، تیلی روزید، فراگزوزید، اسکولوزید و فوروگلوسینول نیز در آن تشخیص داده شده است.

کاهش استرس

چای برگ زیرفون، درست مانند چای گل آن، برای کاهش استرس مفید است. این چای تاثیر خوبی بر آرامش ذهنی ما می گذارد. کودکان نیز می توانند این چای را مصرف کنند چرا که برای آن ها ضرری ندارد. این چای، استرس کودکان را نیز کاهش می دهد. بچه ها زمانی که امتحان دارند، به مدرسه جدید می روند، نمایش یا کار این چنینی دارند، عصبی و پر از استرس می شوند. چای برگ زیرفون را می توان به کودکان بیش فعال یا ADHD نیز داد زیرا آن ها را آرام می کند. مطالعه ای که در ۲۰۰۸ انجام شد این واقعیت را اثبات کرده است.

رفع بی خوابی

همان گونه که در بالا گفته شد، چای برگ زیرفون تاثیری آرام بخش بر ذهن دارد. این تاثیر، یکی از اثرات مکمل های مورد استفاده برای رفع بی خوابی است. همان گونه که می دانیم، استرس عامل اصلی بی خوابی است.

بنابراین نوشیدن چای برگ زیرفون قبل از خواب می تواند شما را آرام کرده و خواب تان را بهبود دهد. همچنین می توانید با آب گرمی که برگ زیرفون را در آن دم داده اید حمام کنید. این کار نیز تاثیری آرام بخش بر شما می گذارد.

حفظ سلامت قلب

این برگ های قلبی شکل، تاثیر شگفتی بر قلب انسان می گذارند. گفته می شود برگ زیرفون می تواند قلب شما را شاد کند چرا که درد قلب را تسکین می دهد. یک مطالعه به این نتیجه دست یافت که برگ زیرفون برای درمان برخی بیماری های قلبی مانندتصلب شرایین یا تنگی عروق ناشی از چربی و کلسترول، آنژین یا قلب درد و طپش قلب مفید است.

درمان سرماخوردگی

متخصصان گیاه شناسی توضیح می دهند که گیاه دارویی زیرفون برای درمان سرماخوردگی مفید است. این برگ ها می توانند تب را کاهش داده وبدن را آرام کنند. این برگ ها می توانند گلو، سینه و سینوس ها را تسکین دهند. بنابراین، مصرف برگ زیرفون برای تسکین مشکلات مربوط به سرماخوردگی مانند گلودرد، مشکلات تنفسی، سرفه و آبریزش بینی مفید است.1

فواید گیاه زیروفن برای سلامتی

سم زدایی از بدن

همیشه توصیه می‌شود که در دوره‌هایی از سال بدن را از شر سموم انباشته‌شده در آن خلاص کنید. خوشبختانه گیاه زیرفون یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌سازی بدن محسوب می‌شود. گل‌های این گیاه معرق و مدر است یعنی این که علاوه بر درآوردن عرق باعث افزایش میزان ادرار شده و سموم را از بدن خارج می‌سازد.

برای مقابله با نفخ، گاز معده و سنگ کیسه‌ی صفرا

پوست درخت زیرفون حاوی خواصی است که باعث تصفیه‌ی خون و تحریک ترشح و دفع صفرا می‌شود. در واقع این گیاه برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ریفلاکس معده و همچنین رفع سنگ کیسه‌ی صفرا مفید است.

برای تمیز کردن چشم در صورت بروز ورم ملتحمه

اگر چشم‌هایتان قرمز و متورم شده یا پلک‌هایتان به هم می‌چسبند می‌توانید به سراغ زیرفون بروید. این گیاه یکی از درمانی‌های طبیعی برای مقابله و درمان ورم ملتحمه‌ی چشم می‌باشد.

برای مقابله با اسیداوریک در صورت نقرس

خاصیت ادرارآوری زیرفون باعث می‌شود که این گیاه‌درمانی طبیعی و موثر برای نقرس نیز باشد. این بیماری به دلیل افزایش اسیداوریک در مفاصل رخ می‌دهد و بیماری آزاردهنده‌ای نیز محسوب می‌شود. پوست درخت زیرفون تصفیه‌کننده‌ی خون است و به همین دلیل نیز باعث کاهش و رفع اسیداوریک می‌شود.

تسکین سردرد و میگرن

از آنجایی که زیرفون خواص آرام‌بخشی دارد می‌تواند برای کاهش سردردهای عصبی و همچنین سردردهای میگرنی مفید باشد.

زیبایی پوست و موها

زیرفون یک درمان طبیعی برای زیبایی پوست و مو است. دم کرده‌ی این گیاه می‌تواند باعث خوش آب و رنگ شدن پوست شده، چین و چروک را کاهش دهد و همچنین لک‌های قهوه‌ای روی پوست را کم‌رنگ‌تر کند. این گیاه همچنین برای رشد سریع موها و تقویت آن‌ها مفید است. افزودن آن به آب حمام باعث نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست می‌شود.

برای پوست صورت

40 تا 50 گرم گل زیرفون را در یک لیتر آب و به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. محلول به دست آمده را صاف و خنک کنید و روی چین و چروک و لک‌های قهوه‌ای بزنید.2

کاهش فشار خون

برگ‌های زیرفون علاوه بر کاهش مشکلات قلبی با نرم کردن عروق، می‌توانند فشار خون طبیعی را نیز حفظ کنند. زیرا این برگ‌ها رگ‌های خونی را نرم کرده و فشار خون را کاهش می‌دهند.  به علاوه، از بروز پرفشاری خون جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در برگ زیرفون با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. سال‌هاست که می‌دانیم رادیکال‌های آزاد قوی‌ترین عوامل بروز سرطان هستند.

علاوه بر این، برگ زیرفون دارای خاصیت ضد التهاب است که می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی که به دلیل التهاب در سلول‌ها به وجود آمده‌اند جلوگیری کند.

فواید گیاه زیروفن برای سلامتی

درمان برونشیت

آنتی اکسیدان‌های موجود در برگ زیرفون، به ویژه کوئرستین و کائمفرول، نقش فعالی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجود در دستگاه تنفسی ایفا می‌کنند. برگ‌های زیرفون برای رفع مشکلات تنفسی مانند برونشیت مفید هستند.

تسکین روماتیسم

خاصیت ضد التهابی برگ‌های زیرفون باعث می‌شود بتوانند روماتیسم را تسکین دهند. این برگ‌ها می‌توانند التهاب موجود در مفاصل و استخوان‌ها را کاهش دهند.

حفظ سلامت دستگاه گوارش

برگ‌های زیرفون تاثیر شگفتی در درمان مشکلات گوارشی دارند. می‌توانند مشکلاتی مانند نفخ، ناراحتی معده و دردهای شکمی را رفع کنند. تنها با نوشیدن یک فنجان چای برگ زیرفون، از خواص این برگ‌ها برای سلامتی بهره‌مند شوید. این خاصیت به ترکیبات موجود در برگ‌های زیرفون که ناراحتی‌های گوارشی را تسکین می‌دهند ارتباط دارد.

توصیه‌هایی برای مصرف برگ زیرفون

طب سنتی چینی از گذشته تا کنون از برگ‌ زیرفون به دلیل خواص خنک کننده‌ای که دارد استفاده کرده است. بنابراین خوردن یک لیوان چای سرد برگ زیرفون در یک روز آفتابی، عالی است.

می‌توانید هنگامی که چای گرم است، مقداری عسل به آن اضافه کنید. برای افزایش خواص این چای، از عسل محلی استفاده کنید.

پس از آن چند تکه یخ به آن اضافه کرده و میل کنید. این چای سرد و خوشمزه شما را خنک می‌کند. به علاوه از خواص برگ‌ زیرفون نیز بهره‌مند می‌شوید.

احتیاط در استفاده از درمان برگ زیرفون

به هر حال، اگر باردار یا شیرده هستید بهتر است از مصرف برگ‌های زیرفون پرهیز کنید. بی‌خطر بودن این برگ‌ها در دوران بارداری و شیردهی اثبات نشده است. بنابراین بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

مصرف برگ زیرفون به افرادی که به بیماری حاد قلبی دارند نیز توصیه نمی‌شود زیرا استفاده دائم و زیاد از آن‌ها می‌تواند این وضعیت را تشدید کند.

بنابراین، درمورد مصرف برگ زیرفون در کنار داروهای بیماری قلبی با پزشک مشورت کنید.3

پی نوشت:
1.wwwsaednews.com
2.www.hamshahrionline.ir
3.www.bazdeh.org

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها