خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » قیمت آپارتمان ۶۰ متری در تهران چقدر است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در تهران چقدر است؟

فرارو– قیمت آپارتمان ۶۰ متری در تهران براساس آمار‌های رسمی به‌طور میانگین دو میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان است. در شمال شهر پیدا کردن آپارتمان‌های ۶۰ متری که کمتر از این رقم فروخته می‌شوند، کار راحتی نیست اما در سایر مناطق تهران می‌شود سراغ واحد‌هایی رفت که زیر قیمت فروخته می‌شوند. در طرف مقابل تا دلتان بخواهد آپارتمان‌های ۶۰ متری زیادی در تهران بیشتر از دو میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان آگهی می‌شوند و فقط مختص بالای شهر نیستند.

آپارتمان‌های ۶۰ متری که از متوسط قیمت مسکن در تهران ارزان‌تر فروخته می‌شوند

به گزارش فرارو، قیمت آپارتمان ۶۰ متری در تهران به‌طور متوسط دو میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان است. چون آمار‌های رسمی، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در تهران را ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نشان می‌دهد. پیدا کردن واحد‌هایی که در نیاوران، فرمانیه، کامرانیه و سایر محله‌های شمال شهر کمتر از این رقم فروخته می‌شوند کار راحتی نیست، اما در سایر مناطق تهران اوضاع تفاوت دارد.

حوالی میدان انقلاب یعنی مرکز شهر، واحد ۶۰ متری را دقیقا دو میلیارد تومان آگهی کردند. یعنی تقریبا متری ۳۳ میلیون تومان. دلیل اینکه مالک با قیمت کمتری نسبت به میانگین ارزش خانه‌های تهران، حاضر به فروش است، عمر بنا ۲۰ ساله واحد و نداشتن آسانسور باوجود قرار گرفتن در طبقه سوم است. این واحد پارکینگ و انباری هم ندارد. در شرق تهران واحد ۶۰ متری دیگری بین فایل‌های فروش به‌چشم می‌خورد که قیمت آن یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. این یکی طبقه دوم قرار گرفته، اما مثل مورد قبلی آسانسور ندارد و از امکانات آن می‌توانیم به پارکینگ و انباری اشاره کنیم.

در منطقه ۱۸ تهران که براساس داده‌های بانک مرکزی ارزان‌ترین نقطه بازار مسکن تهران است، واحد ۶۰ متری را ۱.۴ میلیارد تومان آگهی کردند. با اینکه متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ متری ۲۰ میلیون تومان است و فروشنده ارزش این واحد را متری ۲۳ میلیون تومان درنظر گرفته، اما این رقم درقیاس با متوسط کل شهر، کمتر است. این واحد با امکانات کامل فروخته می‌شود و عمر بنا آن دو سال است.

آپارتمان‌های ۶۰ متری که از متوسط قیمت مسکن در تهران گران‌تر فروخته می‌شوند

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در تهران درحالی به‌طور متوسط دو میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان است که در منطقه یک و سایر محله‌های شمال پایتخت واحد‌هایی با چند برابر این رقم فروخته می‌شوند. مثل واحدی ۶۰ متری در نیاوران که ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

به‌زبان ساده ارزش این واحد متری ۱۵۵ میلیون تومان است که باید این رقم را ۳.۶ برابر متوسط قیمت مسکن در کل شهر بدانیم. این واحد با امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود و حضور سرایدار مقیم ساختمان یکی از آپشن‌های آن معرفی شده است. واحد‌های ۶۰ متری که بیشتر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله می‌شوند، فقط مختص محله‌های شمال پایتخت نیستند. آپارتمان ۶۰ متری حوالی دریاچه چیتگر را با قیمت ۲.۹ میلیارد تومان فروخته می‌شود. یعنی متری ۴۸ میلیون تومان که از متوسط ارزش خانه‌های کل تهران بیشتر است. این واحد سال ۸۶ ساخته شده و با اینکه طبقه دوم واقع شده، آسانسور ندارد.

مالک آپارتمان ۶۰ متری در خیابان جمال‌زاده رقم ۳.۶ میلیارد تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهد. این واحد که متری ۶۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده، هفت سال قبل ساخته شده، آسانسور و پارکنیک دارد، اما بدون انباری فروخته می‌شود. در دهکده المپیک واحد ۶۰ متری دیگری بین فایل‌های فروش به‌چشم می‌خورد که قیمت آن ۲.۸ میلیارد تومان است و می‌توانیم ارزش هر متر آن را حدود ۴۶ میلیون تومان درنظر بگیریم. عمر بنا این واحد به ۲۱ سال می‌رسد، با اینکه طبقه سوم ساخته شده، اما از داشتن آسانسور محروم است.

مشخصات آپارتمان‌های ۶۰ متری در تهران

موقعیت

عمر بنا

تعداد اتاق خواب

مشخصات

قیمت

میدان انقلاب

۲۰ سال

دو اتاق

طبقه سوم بدون آسانسور

دو میلیارد تومان

پیروزی

۱۰ سال

یک اتاق

طبقه دوم بدون آسانسور

۱.۹ میلیارد تومان

یافت‌آباد

یک سال

یک اتاق

آسانسور، انباری و پارکینگ

۱.۴ میلیارد تومان

نیاوران

یک سال

یک اتاق

آسانسور، انباری و پارکینگ

۹.۳ میلیارد تومان

دهکده المپیک

۲۱ سال

دو اتاق

طبقه سوم بدون آسانسور

۲.۸ میلیارد تومان

خیابان جمال‌زاده

هفت سال

یک اتاق

آسانسور و پارگینگ

۳.۶ میلیارد تومان

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها