خانه » همه » خبر » قیمت بلیت سینما در ایران، فعلا در حد شوخی است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

قیمت بلیت سینما در ایران، فعلا در حد شوخی است؟

امیرحسین علم‌الهدی درباره شناور شدن قیمت بلیت سینما از ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان بیان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که نباید آن را فراموش کنیم این است که در صنعت سینما قیمت یک دلاری بلیت شوخی است و تقریباً – به جز هند که تصحیح سیاست‌های سینمایی خود را در دستور کار قرار داده است- کشوری را سراغ ندارم که بلیت سینمای آن با ادعای پیش رفتن به سمت صنعت سینما، یک دلار باشد.

او با اشاره به مصاحبه اخیر علی سرتیپی، مدیر چند پردیس سینمایی از جمله کورش که گفته بود در شرایط فعلی قیمت بلیت سینما باید دست‌کم ۳۰۰ هزار تومان باشد ولی چنین امکانی وجود ندارد افزود: من صحبت‌های او را خواندم. او نگفته بود باید قیمت بلیت سینما را به ۴۰۰ هزار تومان برسانیم بلکه معتقد است در شرایط ایده‌آل قیمت بلیت سینما به طور میانگین حدود ۸ تا ۱۰ دلار است که معادل همان ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ما می‌شود. البته در کشور امارات یک نرخ بلیت سینما به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داریم و در هند هم بلیتی داریم که حدود دو یا سه هزار تومان است ولی بحث ما این است که از ابتدا نگرش خود را به سینما بررسی کنیم و ببینیم سینما را چگونه می‌خواهیم تعریف کنیم، بعد وارد مختصات مدنظرمان بشویم.

وی تاکید کرد:‌ ما ابتدا باید بپذیریم که سینما در ایران صنعت نیست. صنعت مختصات خاص خود را دارد و تابع بازار عرضه و تقاضا است. بلیت یک دلاری نمی‌تواند سینما را به معنای اقتصادی تعریف کند. سینمای ایران در یک لوپ گیر کرده در حالی که ما مثل بقیه شاخص‌ها، هم می‌خواهیم در قبال آن فرهنگی رفتار کنیم، هم آن را توسعه دهیم و هم در کنارش سود کنیم؛ این‌ها در کنار هم جور در نمی‌آیند.

او تاکید کرد: با این حال در ارتباط با اینکه قیمت بلیت در شرایط درست باید از ۶۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان برسد یا خیر، تنها می‌توان گفت که تا اطلاع ثانوی سینمای ایران را باید در مختصات یک سینمای محلی ارزیابی کنیم نه سینمای بین‌المللی و سینمای محلی می‌گوید که قیممت بلیت باید یک دلار باشد اما اگر بخواهیم در سینمای منطقه‌ای یا جهانی وارد شویم، قیمت بلیت نمی‌تواند کمتر از ۱۰ دلار باشد.

۲۵۹۲۵۹

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها