خانه » همه » خبر » معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره «مولودی خوانی» باغ کتاب

دانلود کتاب های امتحان شده

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره «مولودی خوانی» باغ کتاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین جشنواره مولودی خوانی باغ کتاب تهران با حضور جمعی از مداحان مطرح کشور و فعالان مذهبی روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه، همزمان با روز نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) در این مجموعه علمی و فرهنگی برگزار شد.
در این جشنواره هشت مداح نوجوان با اجرای مولودی‌هایی در مدح امام زمان(عج) در مقابل داوران و خانواده‌های حاضر در باغ کتاب با یکدیگر رقابت کردند.
داوران این جشنواره نیز حاج حیدر توکل، محمد حسین مهدی پناه و مهدی انسانی از مداحان پیشکسوت کشور بودند که آثار اجرا شده را از نظر شعر و لحن داوری کردند.
مژده لواسانی مجری شناخته شده اجرای نخستین جشنواره مولودی خوانی باغ کتاب را از ساعت ۱۶ آغاز کرد و با تبریک میلاد با سعادت امام زمان (عج) به شرکت‌کنندگان خیر مقدم گفت.
اجرای اول به سید احمدرضا نیکویی مدیحه سرای ۹ ساله اختصاص داشت. در اجرای دوم نیز سید محمدحسین نیکویی شعر «امیر دو جهان» از مجید تال با مطلع «از دل کعبه به صد قرن پس از خود تابید/تازه با این که به صد پرده نهانش کردند» را با نوایی شورانگیز برای حاضران قرائت کرد.
حسین هاشمی نسب سومین مدیحه سرای نوجوان این جشنواره بود که با غزلی از محمد حسین ملکیان مجلس حاضران را به فیض رساند:
کرامت پیشه ای بی‌ مثل و بی مانند می‌آید که باران تا ابد پشت سرش یک بند می‌آید
همه تقویم ها را گشته‌ام، میلادی و شمسی نمی‌داند کسی او چندِ چندِ چند می‌آید
جهان می‌ایستد با هرچه دارد روبروی او زمان می‌ایستد، بوی خوش اسفند می‌آید… د.
در ادامه این برنامه امیر محمد ابراهیمی، محمد حسین احمدی، محمد مجید استاد عباسی، علیرضا اله یاری و محمد مهدی رضائیان در وصف حضرت قائم (عج) مدیحه سرایی کردند.
پس از این مرحله، بر اساس تصمیم داوران محمد حسن احمدی رتبه اول نخستین جشنواره مولودی خوانی باغ کتاب را دریافت کرد و جایزه ۷ میلیون تومانی را به خانه برد. امیر محمد ابراهیمی رتبه دوم این جشنواره به تعلق پیدا کرد و جایزه ۵ میلیون تومانی را دریافت کرد. علیرضا اله یاری رتبه سوم این جشنواره اعلام شد و با تصمیم داوران جایزه ۳ میلیون تومانی را به خانه برد.
در پایان از سایر شرکت‌کنندگان این جشنواره نیز تقدیر به عمل آمد و برگزیدگان جوایز و لوح یادبود جشنواره را از محمد صادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و رضا مجدی مدیرعامل باغ کتاب تهران دریافت کردند.
پایان بخش این مراسم گلبانگ اذان مغرب بود.

۵۷۲۴۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها