خانه » همه » مذهبی » معرفی منابع تاریخی اسلام برای جوان و نوجوان

دانلود کتاب های امتحان شده

معرفی منابع تاریخی اسلام برای جوان و نوجوان

ابتدا خوب است با چند داستان پیامبر(ص) و زمان پیامبر(ص) را بشناسند بعد سراغ اصل تاریخ اسلام بروند.
“سرزمین نور”، محمد رضا سرشار، انتشارات پیام آزادی
سه کتاب داستان با عنوان «پسری از کلب»، «ابوذر غفاری» و «سلمان فارسی» به نویسنده‌گی مصطفی خرامان، برای گروه سنی نوجوان در قالب مجموعه «رمان نوجوان امروز» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
آفتاب آخرین نوشته: مهدی قزلی
برای آشنایی مقدماتی با تاریخ صدر اسلام، کتاب‌های استاد جعفر سبحانی، استاد رسول جعفریان و استاد مهدی پیشوایی کتاب‌های مفید و قابل استفاده‌ای هستند. کتاب‌های استاد سبحانی و استاد پیشوایی بسیار روان نوشته شده است و نسبت به کتابهای دیگر در این حوزه جذاب و خواندنی هستند. استاد جعفر سبحانی، شخصیتی برجسته در حوزه علمیه قم و از مفاخر علمی تاریخ معاصر ما است که کتاب‌هایی با عناوین «فروغ ابدیت»(زندگانی پیامبر اسلام(ص)، «فروغ ولایت»(زندگانی امام علی(ع)، «فرازهای از تاریخ صدر اسلام» ، «فرازهای از زندگی پیامبر اسلام(ص)» و «منشور عقاید امامیه» از ایشان منتشر شده اند. این کتابها به ترتیب بوستان کتاب قم، موسسه تعلیماتی امام صادق(ع) و نشرمشعر(سازمان حج و زیارت) منتشر شده‌اند و از طریق مؤسسه تعلیماتی امام صادق(ع) قم در دسترس هستند. کتاب‌های ایشان با قلمی بسیار روان، تحلیلی است که خواندنش را بسیار راحت و جذاب کرده است.
استاد مهدی پیشوایی هم از شاگردان استاد سبحانی است که دو جلد کتاب با عناوین «تاریخ اسلام، از پیدایش تا رحلت پیامبر(صلی‌الله علیه وآله)» و «سیره پیشوایان(ع)» دارد که به ترتیب از سوی دفتر نشر معارف و مؤسسه تعلیماتی امام صادق(ع) منتشر شده‌اند. قلم روان ایشان و نگاه تحلیلی به حوادث و اتفاقات، کتاب‌های ایشان را نیز خواندنی کرده است. استاد رسول جعفریان، عضو هئیت علمی دانشگاه تهران و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم، چهره ای بسیار شناخته شده در تاریخ صدر اسلام و تاریخ معلاصر هستند. در زمینه تاریخ صدر اسلام، کتاب‌های مهمی تحت عنوان «تاریخ سیاسی اسلام» در ۳ جلد دارند که جلد اول به «سیره رسول خدا(ص)»، جلد دوم به «سیره خلفا» و جلد سوم به سیره امامان شیعه(علیهم‌السلام) پرداخته است که با نام «حیات فکری سیاسی امامان شیعه» از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها