خانه » همه » سلامت » میانگین اندازه رحم

دانلود کتاب های امتحان شده

میانگین اندازه رحم

اندازه طبیعی رحم و چیزهای دیگری که باید بدانید

یکی از ارگان‌های مهم دستگاه تولید مثل زنان رحم است. این بخش اصلی سیستم تولید مثل زنان است که محل قرارگیری و رشد تخمک بارور شده است. این ارگان محلی است که جنین در نهایت به یک نوزاد تبدیل می‌شود. در طول زمان بارداری


اندازه طبیعی رحم و چیزهای دیگری که باید بدانید

یکی از ارگان‌های مهم دستگاه تولید مثل زنان رحم است. این بخش اصلی سیستم تولید مثل زنان است که محل قرارگیری و رشد تخمک بارور شده است. این ارگان محلی است که جنین در نهایت به یک نوزاد تبدیل می‌شود. در طول زمان بارداری اندازه رحم در مقایسه با اندازه طبیعی خود چند برابر افزایش می‌یابد.

ارزیابی این که زن رحم و تخمدان نرمال دارد یا نه برای بررسی هر گونه مشکل جدی زنان و زایمان که فرد دارد یا بعدا به آن دچار می‌شود ضروری است. همچنین به عنوان یک شاخص مهم سلامت زنان عمل می‌کند. گفته شده است که اطلاعاتی مربوط به اندازه رحم کمک می‌کند تا وقوع و نرخ پیشرفت مواردی مانند تومور پیش بینی شود.
 

میانگین اندازه رحم

معمولا سه بعد از رحم است که برای تعیین اندازه رحم ارزیابی می‌شود. این ابعاد عبارتند از طول رحم ، که از فوندوس (بالاترین نقطه از مرکز رحم) تا دهانه خارجی اندازه گیری می‌شود. طول رحم همچنین می‌تواند از بخش قدامی خلفی محاسبه شود، که حداکثر طول بخش سهمی مانند در این جهت است. عرض رحم با برآورد حداکثر سطح مقطع فوندوس اندازه گیری می‌شود.

اندازه رحم بسته به سن و شرایط هورمونی زن تغییر می‌کند. قبل از اینکه دختری به سن بلوغ برسد، اندازه طبیعی طول رحم حدود 3.5 سانتی متر است. قطر قدامی خلفی در این زمان حدود 1 سانتی متر است. زمانی که دختر به سن بلوغ می‌رسد، با توجه به افزایش در ترشحات هورمونی، رحم شکل گلابی شکل مناسب خود را بدست می‌آورد، و ابعاد آن نیز افزایش می‌یابد. اندازه طبیعی رحم 7.6 سانتی متر × 4.5 سانتی متر × 3 سانتی متر است، که طول آن 7.6 سانتی متر و عرض آن 4.5 سانتی متر است. ضخامت آن (قطر قدامی خلفی) معمولا در حدود 3 سانتی متر است. حجم رحم متغیر است و بین cc 75و cc 200 نوسان می‌کند. وزن رحم در حدود 100 تا 200 گرم است و به طور متوسط، می‌توان گفت به اندازه مشت زن است.

اندازه طبیعی رحم و چیزهای دیگری که باید بدانید
 

اندازه غیر طبیعی رحم

اندازه رحم ممکن است تاثیر منفی بگیرد و در صورت ضخیم شدن پوشش رحم به طور قابل توجهی کوچک‌تر شود. در این مورد، منظور این است که حجم رحم کاهش می‌یابد، چون اندازه لومن با توجه به رشد دیوار های عضلانی کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، وضعیتی ممکن است که در آن اندازه رحم با توجه به حضور دو رحم بیش از حد معمول می‌شود ، که به آن رحم دوگانه نیز گفته می‌شود.

رحم می‌تواند در دوران بارداری چندبرابر سایز طبیعی اش رشد کند. اگرچه رحم بزرگ شده ممکن است، نشانه ای از فیبروئید و یا کیست باشد، به ویژه هنگامی که در زنان یائسه دیده می‌شود، یعنی زمانی که انتظار می‌رود رحم به دلیل قطع ترشحات هورمونی و شروع یائسگی کاهش سایز یابد . علائم بسیاری برای رحم بزرگ وجود دارد که می‌تواند به سریع‌ترین شناسایی این بیماری کمک کند تا در اسرع وقت تشخیص داده شده و درمان شود.

بنابراین، مراقب هر نوع نشانه‌های رحم بزرگ باشید و برای جلوگیری از عوارض بعدی به موقع درمان کنید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها