خانه » همه » مذهبی » نداشتن خواستگار و نقش دعا

دانلود کتاب های امتحان شده

نداشتن خواستگار و نقش دعا

خواهر گرامی؛ به طور خلاصه برخی از دلایلی که ممکن است باعث تأخیر در ازدواج شوند عبارتند از :
1. قصور و یا تقصیر اعضای خانواده، 2. مشکل جسمی، نقص عضو و یا نقص جدّی در زیبایی دختر، 3. مشکل اخلاق دختر یا خانواده اش، 4. محل زندگی نامناسب نظیر محلّه بدنام و یا جرم خیز، 5. ضعف در روابط اجتماعی نظیر انزواجویی دختر، 6. نداشتن کفویت و تناسب، 7. خصوصیات شخصیتی مانند درونگرایی، 8. کمالگرایی دختر. لذا سعی کنید موانع را شناسایی و برطرف کنید.
*** چند نکته مهم :
1. با دقت به بررسی موانع ازدواج خود بپردازید و از این موانع لیستی تهیه کنید سپس با تمام وجود سعی در برطرف کردن این موانع داشته باشید. چنانچه برطرف کردن این موانع را از توان خود خارج می دانید از افراد آگاه و دلسوز کمک بگیرید.
2. این نکته را باور داشته باشید و همواره به خود و اطرافیانتان گوشزد نمایید که سن من برای ازدواج به هیچ عنوان دیر نشده. این نکته را به هیچ‌ عنوان خود فریبی قلمداد نکنید . به یادآوری هر روزه این نکته ملتزم باشید.
3. خانه بخت را منحصر در ازدواج ندانید. همه برگه های زندگی را در موضوع ازدواج خرج نکنید. چه بسا زنان بسیار تأثیرگذاری در جامعه بوده اند که در پرتو تحصیل و اشتغال مولد به خانه بخت واقعی خود راه یافته اند.
4. ضمن رعایت حجاب و مسائل شرعی، سعی کنید با اقوام و خویشان و دوستان ارتباط بیشتری داشته باشید و در جلسات خانوادگی و خویشاوندی حضوری فعال داشته باشید خصوصا در مجالس زنانه با ظاهری آراسته و زیبا حاضر شوید.
5. به سر و وضع و آراستگی ظاهری خود بیشتر برسید و از شلختگی اجتناب کنید. البته با رعایت حلال و حرام و اجتناب از خودآرایی در مقابل نامحرم.
6. اگر در میان اطرافیان خود پسری را می شناسید که با ملاکهای شما مطابقت دارد می توانید از واسطه ای امین و رازدار بخواهید که بدون اینکه از مطلع بودن شما از موضوع چیزی بگوید شما را به ایشان برای ازدواج پیشنهاد کند.
7. صبور باشید و با توکل بر خدا و اطمینان به او، دعا کنید و از او کمک بخواهید و در این راه سستی و ناامیدی به خود راه ندهید.
8. زندگی تان را شلوغ کنید. برای مشغول کردن ذهن تان و شلوغ کردن زندگی تان راه های دیگری پیدا کنید. درست است که هر تعلقی در زندگی جای خودش را دارد و هیچ چیز نمی تواند جای یک همراه خوب را برای شما پر کند اما اگر از تک بعدی بودن دست بردارید و مشغولیت های دیگری برای خودتان ایجاد کنید خیلی چیزها تغییر می کند. سعی کنید کار مورد علاقه تان را پیدا کنید و آن را جدی بگیرید، برای زندگی تان دلیلی پیدا کنید. این دلیل می تواند کار، تحصیل، دوستان ، خانواده یا هر چیز دیگری باشد. همانطور که گفتیم این موارد نمی تواند جای یک رابطه حمایت گرانه و عاطفی را پر کند اما اگر شما زندگی تان را پوچ و بی معنا نبینید و دلایل زیادی برای افتخار کردن به خود و زندگی تان داشته باشید، حال تان خیلی بهتر از حالا می شود.
احتمالا در خانواده و در میان دوستان شما افراد زیادی هستند که قصد ازدواج دارند و روز به روز هم تعدادشان کمتر می شود. ممکن است با ازدواج کردن هر کدام آن ها از خود بپرسید که چرا شما نتوانسته اید یکی از گزینه ها باشید و چرا همیشه زنان دیگر هستند که مورد توجه قرار می گیرند اما به جای این فکر و خیال ها سعی کنید در خود معیارهایی را پرورش دهید که از نظر همه برای انتخاب یک همسر ایده آل ضروری هستند. آدم های اطراف شما بر اساس رفتارهایی که در همین لحظات عادی زندگی تان انجام می دهید روی شما قضاوت می کنند. بدخلقی ها، بهانه گیری ها، رفتارهایی که با خانواده تان دارید و بسیاری موارد دیگر می تواند مبنای قضاوت دیگران درباره شما باشد. پس اگر واقعاً قصد ازدواج دارید و این دنیای مجردی آزارتان می دهد، به همه این جزئیات توجه کنید. ظاهر سازی کافی نیست بلکه باید با دل و جان همه این ها را تغییر دهید.
*** و نکته پایانی :
خواهر گرامی؛ مشکل شما آن قدر جدی و لاینحل نیست که شما فکر کنید همه درهای امید به روی شما بسته شده و در یک بن بست جدی قرار گرفته اید که نه راه به پیش دارد و نه راهی برای برگشت. بزرگ جلوه دادن مشکل، منفی بافی، سوء ظن و افکار پوچ، انسان را مستأصل و مأیوس می کند و باعث تخریب روح و جسم انسان می شود و باید به طور جدّ از این وضعیت خود را نجات داد؛ بنابراین روح خود را نیازارید و خودخوری و ناراحتی را کنار بگذارید و به فضل و رحمت بی انتهای خداوند امیدوار باشید. چه بسا تأخیر در ازدواج حکمتی داشته و خداوند فرد مناسب تر و بهتری را نصیب شما خواهد کرد. به جای ناراحتی و خودخوری با دقت تمام سعی کنید موانع ازدواج تان را شناسایی کرده و با تمام توان برای رفع آنها تلاش کنید. مطمئن باشید اگر به خداوند متعال توکل کنید و تمام امور زندگى خود را به او واگذار کنید، خداوند به بهترین وجه و شکل به آن رسیدگى خواهد کرد زیرا او خیر و صلاح بندگانش را بهتر از آنها مى داند.
همچنان به خدا امیدوار باشید و از دعا غفلت ننمایید و بدانید که دعای مومن اگر با اخلاص باشد به اجابت می رسد منتهی اجابت خواسته های ما در عالم مادی ممکن است با تاخیر باشد چون مبتنی بر رفع موانع و ایجاد شرایط است. نذر و توسل به اهل بیت ع هم موثر است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها