خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » نکاتی مهم برای مادرانی که تازه صاحب فرزندان دو قلو شده اند

دانلود کتاب های امتحان شده

نکاتی مهم برای مادرانی که تازه صاحب فرزندان دو قلو شده اند

نکاتی مهم برای مادرانی که تازه صاحب فرزندان دو قلو شده اند

بزرگ کردن و مراقبت از نوزادان دوقلو کار دشواری است. در این مقاله رهنمودهایی را جهت مواجهه با این وضعیت و رسیدگی هر چه بهتر به آن معرفی می کنیم.


نکاتی مهم برای مادرانی که تازه صاحب فرزندان دو قلو شده اند

آیا به یاد می آورید زمانی که به شما گفته شد قرار است صاحب فرزند شوید تا چه اندازه هیجان زده شدید؟ آن لحظه ای که متوجه شدید دو قلو باردار هستید چطور؟ در ابتدا ممکن است شوکه شده باشید، اما احتمالاً شروع به برنامه ریزی جهت مراقبت از دو فرزند خود کردید… البته امیدوارم.
 
مراقبت از یک نوزاد تازه متولد شده به اندازه کافی سخت است، اما مراقبت از دو نوزاد برای شخصی که تازه مادر شده است می تواند با سختی بیشتری همراه باشد به طوری که گاهی مادران فراموش می کنند از نقش خود و این لحظات لذت ببرند. بله این وضعیت مستلزم انجام دو برابر کار است اما دو برابر عشق نیز به همراه دارد و به معنی لبخندها و شادی های مضاعف، انگشتان کوچک و چشمان درخشان دو برابر نیز می باشد.
 
اگر می خواهید از این کار یعنی مراقبت از دوقلوهای تازه متولد شده خود به خوبی و خوشی عبور کرده و همچنان با حسی مملو از شادی به تجربه خود نگاه کنید، به کمی کمک نیاز خواهید داشت. در ادامه چند نکته مهم بدست آمده از والدینی که پیش از این صاحب دوقلو شده و به خوبی از عهده این کار برآمده اند آورده شده است که می توانید از این تجربیات جهت مراقبت از دوقلوهای خود استفاده کنید:
 

از افراد دیگر کمک بخواهید

جمله قدیمی «تربیت و بزرگ کردن بچه به یک لشکر آدم نیاز دارد» را به خاطر می آورید؟ اگر تا به حال به آن شک داشتید، اکنون با صاحب دوقلو شدن به این گفته خواهید رسید. داشتن دو فرزند دوقلو مستلزم انجام تمام کارهای یک نوزاد تازه متولد شده است با این تفاوت که کارها دو برابر می شوند. تعویض پوشک، تغذیه، آرام کردن شبانه، در آغوش گرفتن و تکان دادن بچه، بازی با آنها و هر کار دیگری باید دو مرتبه انجام شود. فکر نکنید مجبورید خودتان به تنهایی این کار سخت را انجام دهید. افراد زیادی مایلند  همراه با شما کودکانتان را در آغوش گرفته، از آنها مراقبت کنند و به آنها عشق بورزند. تنها کافی است که از آنها بخواهید.
 

انتظار بدترین وضعیت را داشته باشید (و خود را برای آن آماده سازید)

دیری نمی پاید که متوجه تف کردن و جاری شدن آب از دهان نوزادان خود می شوید، خواهید دید که همه چیز را در دهان خود می گذارند، دچار قولنج و دل پیچه های سختی می شوند و بدون دلیل مشخصی بی قراری کرده و جیغ و داد می کنند. انتظار داشته باشید که آنها نیز تب کنند، دچار بثورات یا حساسیت های پوستی شوند و به طور کلی از روز اول خواب شما را مختل سازند. بدانید که این اتفاق خواهد افتاد و بنابراین خود را برای آن آماده سازید.

به گونه ای آماده باشید که با اشاره یک انگشت بر روی دکمه موبایل یا هر وسیله دیگر بتوانید از دیگران کمک بخواهید
یک متخصص اطفال عالی پیدا کنید. بیمه درمانی خود را تکمیل کنید. یک کیت دارای دماسنج، دارو، لوسیون، کرم، اسپری نمک، پستانک های اضافی و هر چیز دیگری که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید را در دسترس داشته باشید. به گونه ای آماده باشید که با اشاره یک انگشت بر روی دکمه موبایل یا هر وسیله دیگر بتوانید از دیگران کمک بخواهید. اوقات شگفت انگیز و زیبا با اوقاتی سخت و طاقت فرسا همراه خواهند بود و داشتن آمادگی به شما در گذراندن راحت تر این دوران کمک خواهد کرد.
 

نیازی نیست از تمام وسایل کودک دو مورد تهیه کنید

بله دوقلوها نیز دو نفر به حساب می آیند اما لازم نیست از همه چیز دو مورد تهیه کنید. آیا به دو ننو یا تاب برقی مجزا نیاز دارید؟ احتمالاً خیر. آیا دوست دارید دو ننو یا تاب برقی تهیه کنید؟ شاید. آیا لازم است دوقلوهای شما تمام وسایلشان با هم جفت باشد؟ خیر. آیا شما می خواهید این گونه باشد؟ شاید. تصمیم بگیرید از چه وسایلی حاضر به چشم پوشی نیستید و بایستی حتماً یک جفت از آنها را داشته باشید (مانند گهواره یا تخت نوزاد). هر چیز دیگری را می توانید به صورت مشترک استفاده کنید. هر آنچه می توانید را از مادران دیگر قرض بگیرید تا بدین وسیله مقداری در هزینه ها صرفه جویی کرده و آن را برای شهریه دانشگاه آنها پس انداز کنید.

 نکاتی مهم برای مادرانی که تازه صاحب فرزندان دو قلو شده اند

به خود آسان بگیرید

در ابتدا زندگی با دوقلوها کاملاً پیچیده خواهد بود. با تجربه احساسات پس از زایمان، شب هایی که به بی خوابی سپری خواهید کرد و تمام کارهای سخت حتماً دچار خستگی شدید خواهید شد. اجازه ندهید خود را ملزم به رعایت استانداردهای بالا برای تمیز کردن خانه، لباس پوشیدن یا حتی دوش گرفتن منظم بدانید. به خودتان استراحت دهید. شما و فرزندانتان در اولویت اول قرار دارید. هر چیز دیگر باید حول و حوش این دو برنامه ریزی شوند.
 

خواب خود را در اولویت قرار دهید

به همه خانم هایی که تازه مادر شده اند گفته می شود «زمانی که کودک خواب است شما نیز بخوابید» و این توصیه خوبی است. بزرگ کردن دوقلو متفاوت است به ویژه در صورتی که برنامه خواب یکسانی نداشته باشند. بهتر است به هنگام خواب نیمروزی و کوتاه آنها شما نیز یک چرت کوتات بزنید البته اگر ممکن باشد و این اتفاق بیفتد. همچنین نسبت به زمان خواب خود سختگیر باشید. تا دیروقت بیدار نمانید تا برنامه های مورد علاقه خود را ببینید، به کارهایتان رسیدگی کنید یا هر کار دیگری را انجام دهید. به محض آنکه دو کودک را خواباندید، لازم است خود نیز به خواب بروید. بهتر است هر زمان که می توانید خود را شارژ کرده و سرحال سازید.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها