خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » همه چیز درباره مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵

دانلود کتاب های امتحان شده

همه چیز درباره مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵

فرارو– مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ در بخش فنی می‌تواند توجیهی برای اختلاف قیمت آن‌ها باشد. موتور ۱.۶ لیتری پژو ۲۰۶ تیپ ۵ عملکرد بهتری از موتور ۱.۴ لیتری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارد و در بازار آزاد این مدل‌ها تقریبا با اختلاف قیمت ۵۵ میلیونی معامله می‌شوند. خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد نزدیک ۳۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود و این رقم برای مدل‌های صفر کیلومتر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۳۶۵ میلیون تومان می‌رسد.

مقایسه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ صفرکیلومتر

به گزارش فرارو، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ پانوراما تنها اعضای باقی‌مانده این خانواده در خط تولید کارخانه محسوب می‌شوند. از سال ۱۳۸۰ تولید تیپ‌های یک تا شش ۲۰۶ در کارخانه استارت خورد، اما از سال ۹۹ ایرانخودرو تصمیم به حدف تیپ ۵ از خط تولید گرفت. الان خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از نمایندگی‌های فروش ایرانخودرو ۱۵۰ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان هزینه دارد و از این حیث ارزان‌ترین محصول این خودروسازی در کارخانه به‌شمار می‌رود. در بازار آزاد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بیش از دو برابر قیمت کارخانه معامله می‌شود. در اولین روز‌های آبان امسال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد تقریبا به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است. از طرفی مدل‌های صفرکیلومتر تولید شده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در سال ۹۹ الان معادل ۳۶۵ میلیون تومان معامله می‌شوند و همین موضوع اختلاف ۵۵ میلیونی این دو مدل را در معاملات بازار آزاد نشان می‌دهد.

مقایسه قیمت تیپ ۲ و ۵ پژو ۲۰۶

مدل

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

کارخانه

۱۵۰ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان

توقف تولید

بازار آزاد

۳۱۰ میلیون تومان

۳۶۵ میلیون تومان

مقایسه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ کارکرده

قیمت منصفانه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ کارکرده تقریبا ۲۰ میلیون تومان تفاوت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با فرض پنج سال کارکرد – ۱۰۰ هزارکیلومتر- بین ۲۳۰ تا ۲۴۵ میلیون تومان ارزش دارد و این بازه قیمت برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بین ۲۵۰ تا ۲۶۵ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. در عمل فروشنده‌های زیادی در همین بازه قیمت اقدام به درج آگهی فروش پژو ۲۰۶ کارکرده در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو کردند. به‌عنوان مثال در آگهی مربوط به فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۶ رقم ۲۴۵ میلیون تومان دیده می‌شود. فروشنده در این آگهی به کارکرد ۹۳ هزار کیلومتری و سالم بودن شرایط فنی و بدنه اشاره کرده است. در یک آگهی دیگر فروشنده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۶ که در پنج سال اخیر کمی بیش از ۱۰۰ هزارکیلومتر با آن راه رفته، با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان دنبال مشتری می‌گردد. این مدل با رنگ مشکی آگهی شده و روی بدنه آن یک لکه رنگ وجود دارد. بین آگهی‌های مربوط به فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۵، یکی از فروشنده‌ها بالاترین قیمت منصفانه یعنی ۲۶۵ میلیون تومان را در ازای مدلی طلب کرده، که میزان کارکرد آن تقریبا ۱۰۰ هزار کیلومتر است و از نظر فنی و بدنه – طبق ادعای فروشنده- سالم است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ نیز با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتری و چند خط و خش روی بدنه، در یک آگهی دیگر ۲۵۵ میلیون تومان نوشته شده است.

تیپ و مدل

کارکرد

شرایط فنی و بدنه

قیمت

تیپ ۲ مدل ۹۶

۱۰۰ هزار کیلومتر

فنی و بدنه سالم

۲۴۵ میلیون تومان

تیپ ۲ مدل ۹۶

۱۰۲ هزار کیلومتر

یک لکه رنگ روی بدنه

۲۳۵ میلیون تومان

تیپ ۵ مدل ۹۶

۱۰۰ هزار کیلومتر

فنی و بدنه سالم

۲۶۵ میلیون تومان

تیپ ۵ مدل ۹۶

۱۰۰ هزار کیلومتر

خط و خش روی بدنه

۲۵۵ میلیون تومان

مقایسه مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵

مقایسه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ در بخش فنی، می‌تواند توجیهی برای اختلاف ۵۵ میلیونی قیمت آن‌ها در بازار باشد. در طراحی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از موتور ۱.۴ لیتری استفاده شده که توانایی تولید ۱۱۸ نیوتون‌متر گشتاور خروجی و قدرتی معادل ۷۵ اسب‌بخار دارد. درحالی که موتور ۱.۶ لیتری پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی معادل ۱۰۵ اسب‌بخار و توان ۱۴۲ نیوتن‌متر به‌عنوان قلب تپنده کار می‌کند. سرعت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بهترین حالت ظرف ۱۴.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد و این زمان برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تقریبا ۱۱.۵ ثانیه است. راننده‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۲ می‌تواند نهایتا با سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند درحالی که حداکثر سرعت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۲۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ به‌معنی اشتهای برابر آنهاست.

مقایسه مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵

مشخصات فنی

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

حجم موتور

۱.۴ لیتر

۱.۶ لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

۱۱۸

۱۴۲

حداکثر قدرت

۷۵ اسب بخار

۱۰۵ اسب بخار

شتاب

۱۴.۱ ثانیه

۱۱.۶ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها