خانه » همه » خبر » واکنش سازمان ملل به ارسال سامانه موشکی پاتریوت آمریکا به اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

واکنش سازمان ملل به ارسال سامانه موشکی پاتریوت آمریکا به اوکراین

به نقل از تاس، سازمان ملل به خبر ارسال سامانه های موشکی پاتریوت از سوی آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. در همین ارتباط نیز، «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا دبیرکل سازمان ملل به واگذاری سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین از سوی آمریکا توجه کرده است یا خیر؟ گفت: سازمان ملل مایل است شاهد پایان درگیری در اوکراین بر اساس منشور سازمان ملل باشد.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت: «ما دوست داریم صلح در اوکراین در چارچوب قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد باشد و اگر این صلح از سوی آمریکا نیز پیگیری شود، این صلح مهم خواهد بود.»

کاخ سفید روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور اختصاص کمک ۱ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را صادر کرده است. بر اساس سند منتشر شده از سوی کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دستوری را برای تخصیص یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به مبلغ یک میلیارد دلار امضا کرد.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: «ایالات متحده ۱.۸۵ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر از جمله سامانه های هوایی پاتریوت به اوکراین اختصاص می دهد.»

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون ده ها میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

310310

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها