خانه » همه » خبر » واکنش مسکو به دیدار زلنسکی و بایدن

دانلود کتاب های امتحان شده

واکنش مسکو به دیدار زلنسکی و بایدن

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف در بیانیه‌ای افزود: سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا نشان داد که ادعای واشنگتن مبنی بر اجتناب از رویارویی مستقیم با مسکو یک “مفهوم تو خالی” است.

وی همچنین با رد ادعاهای رسانه‌های آمریکایی در مورد عدم تمایل روسیه برای رسیدن به صلح در جنگ با اوکراین بار دیگر بر مواضع مسکو در این باره تاکید کرد.

از زمان الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه، مسکو بارها از تمایل به برگزاری مذاکرات صلح با اوکراین سخن گفته اما در عین حال تاکید کرده است که از سوی کی‌یف و غرب برای این مذاکرات عزم و آمادگی لازم را مشاهده نمی‌کند.

آنتونوف سفر زلنسکی به واشنگتن را اعلام نیاز غرب برای هدایت این جنگ نیابتی تا رسیدن به پیروزی کامل علیه مسکو خواند و افزود: برای رسیدن به این هدف و ایده دیوانه‌وار شکست روسیه در میدان نبرد، از منابع گسترده، تسلیحات و ظرفیت‌های اطلاعاتی علیه مسکو استفاده می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت که در این میان برخی حتی ادعا می‌کنند که می‌شود روسیه را تنها در سه روز فتح کرد.

این دیپلمات ارشد روس در واکنش به ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا به کی‌یف خاطر نشان کرد که ارتش روسیه هرگونه سلاح غربی در اوکراین را به طور سیستماتیک نابود می‌کند.

آنتونوف در بخش دیگری از این بیانیه واشگتن را مسئول آغاز درگیری‌های سال ۲۰۱۴ در اوکراین اعلام کرد و با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در سال‌های گذشته، ادامه داد: در تمام این سال‌ها واشنگتن جرائم غیرانسانی کی‌یف علیه روس‌های ساکن اوکراین را نادیده گرفت‌ است.

رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه در کاخ سفید با جو بایدن همتای آمریکایی خود دیدار کرد تا درباره راهبردهای میدان نبرد، نیازهای اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه تبادل نظر کنند.

زلنسکی همچنین در جریان سخنرانی در جلسه مشترک کنگره آمریکا – مجلس و سنا – از قانونگذاران آمریکایی خواست تا علاوه بر تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، بر تجهیزات نظامی بیشتری در اختیار کی‌یف قرار دهند.

310310

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها