خانه » همه » خبر » ورود آفریقا به عصر ربات‌های انسان‌نما / عکس

دانلود کتاب های امتحان شده

ورود آفریقا به عصر ربات‌های انسان‌نما / عکس

پس از آنکه گروه یونیکورن، یک شرکت نوآفرین (استارت‌آپ) در زمینه فناوری مستقر در آبوجا (پایتخت نیجریه)، از اولین ربات انسان‌نما در آفریقا رونمایی کرد، علم رباتیک و هوش مصنوعی در این قاره بیشتر پذیرفته شد.

این ربات انسان‌نما که اُمیف (Omeife) نام دارد، با ظاهری زنانه و یک متر و هشتاد سانتی‌متر قد، به مردم ایگبو (یک گروه بومی قومی در نیجریه) شباهت دارد. این ربات باتری‌دار می‌تواند به زبان‌های ایگبو، یوروبایی (از خانواده زبان‌های نیجر- کنگو که در غرب آفریقا رواج دارد)، انگلیسی، فرانسه، سواحیلی، پیجین (نوعی زبان ساده‌شده‌ که به‌عنوان یک وسیله ارتباطی در میان دو یا چند گروه که دارای زبان مشترک نیستند، ایجاد می‌شود)، آفریقایی (یکی از زبان‌های منشعب از شاخه ژرمن است که در آفریقای جنوبی و نامیبیا صحبت می‌شود) و عربی با لهجه های بومی صحبت کند.

ورود آفریقا به عصر ربات‌های انسان‌نما / عکس

این ربات قادر است اشیا را شناسایی و موقعیت و فاصله آن‌ها را محاسبه کند. راه‌اندازی اُمیف چند ماه پس از آن صورت گرفت که عبدالمالک تِجان سی (Abdul Malik Tejan-Sie)، یک مبتکر اهل سیِرالئون و ساکن آفریقای جنوبی، نمونه اولیه اولین ربات انسان‌نمای آفریقای جنوبی را ارائه کرد.

فرِد ساگوه (Fred Sagwe)، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی انجمن رباتیک کنیا، می‌گوید: محیط نظارتی، ورودی‌های مالی و در دسترس بودن آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، نفوذ هوش مصنوعی را در آفریقا تسریع می‌کند.

در نیجریه، مرکز ملی هوش مصنوعی و رباتیک به طور چشمگیری این کشور را به پیشرفت در یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، فناوری بلاکچِین، رباتیک هوشمند، واقعیت توسعه‌یافته و ساخت دیجیتال و نمونه‌سازی سوق داده است.

در آفریقای جنوبی، دولت در ماه نوامبر،‌ مؤسسه هوش مصنوعی آفریقای جنوبی را در کنار مراکز هوش مصنوعی در دانشگاه ژوهانسبورگ و دانشگاه فناوری Tshwane راه‌اندازی کرد.

ساگوه می‌گوید: داشتن یک سیاست ملی برای هدایت هوش مصنوعی و رباتیک ضروری است. مزایای استفاده از هوش مصنوعی، به‌ویژه در تجارت و اقتصاد ملی و قاره‌ای گسترده‌تر، بسیار زیاد است.

کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که اگر آفریقا به ۱۰ درصد از بازار جهانی هوش مصنوعی دست یابد، ثروت آن تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵.۷ تریلیون دلار خواهد رسید.

ساگوه خاطرنشان می‌کند: بسیاری از افراد می‌ترسند که شغلشان را از دست بدهند و رایانه‌ها جای آن‌ها را بگیرند؛ اما هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از مشاغل را تکامل بخشد.

5858

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها