خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » (ویدئو) نانسی پلوسی وارد تایوان شد

دانلود کتاب های امتحان شده

(ویدئو) نانسی پلوسی وارد تایوان شد

هواپیمای «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در فرودگاه تایپه، مرکز جزیره تایوان به زمین نشست.

سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در حالی صورت می‌گیرد که پکن پیش از این هشدار شدیدی درباره این سفر صادر کرده بود.

 

پلوسی عالی‌ترین مقام آمریکا به شمار می‌آید که از سال 1997 به بعد به تایوان سفر می‌کند.

همزمان با عزیمت «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، چند فروند جنگنده چین در تنگه تایوان به پرواز در آمدند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به حضور پلوسی در تایوان اعلام کرد که این اقدام، خیانت عمدی آمریکا به اصل «چین یکپارچه» است.

وزارت امور خارجه چین تاکید کرده است که پایان، برای آمریکایی‌ها خوب نخواهد بود و واشنگتن به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهانی به شمار می‌آید.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

نماینده چین در سازمان ملل هم با بیان اینکه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داده پکن اقدامات قاطعی را برای حفظ حاکمیت ملی خود انجام خواهد داد.

بیانیه نانسی پلوسی پس از ورود به تایوان

همزمان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پس از ورود به تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سفر ما به تایوان نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر واشنگتن به حمایت از دموکراسی در تایوان است.»

او تأکید کرد که «سفر ما به تایوان با سیاست چین واحد و بیانیه‌های مشترک واشنگتن و پکن مغایرتی ندارد.»

پلوسی افزود: «ما نمی‌توانیم تا زمانی که حزب کمونیست چین تایوان را تهدید می‌کند، دست‌بسته عمل کنیم. سفر ما مهر تأییدی بر تعهد ما به دموکراسی و احترام به حقوق بشر در تایوان است.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بحبوحه تنش میان پکن و واشنگتن و با وجود هشدارهای مکرر دولت چین، شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها