خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » پشت پرده کت و شلوار صورتی نانسی پلوسی در تایوان

دانلود کتاب های امتحان شده

پشت پرده کت و شلوار صورتی نانسی پلوسی در تایوان

فرارو- هواپیمای حامل پلوسی ممکن است در تاریکی شب هنگام در تایوان فرود آماده باشد. با این وجود، زمانی که او بر روی مسیر فرودگاه سونگ‌شان تایپه قدم می‌گذاشت با لباس صورتی‌ای که پوشیده بود در آن تاریکی درخشید.

به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا با لباس صورتی در میان دریایی از مردان با کت و شلوار‌های سیاه و خاکستری دیده شد. سفر جنجالی پلوسی به جزیره خودگردان (تایوان) به خودی خود نمادین است. به نظر می‌رسد پوشیدن لباس به رنگ صورتی حاوی یک پیام سیاسی بود.

هیچ تغییری در لباس در اواسط پرواز صورت نگرفت. اوایل آن روز، او برای بازدید از پارلمان مالزی همان کت و شلوار را با کفش پاشنه بلند و گردنبند مروارید (اکسسوری‌ای پر زرق برق، اما نامعمول برای سیاستمداران امریکایی) پوشیده بود. به نظر می‌رسد هدف او از پوشیدن لباس به رنگ صورتی نمایش دوستی‌اش با تایوان و نه ارسال پیام جنگ طلبی علیه چین بود این در حالیست که پکن او را به ایجاد یک بحران «آگاهانه» و «بدخواهانه» به دلیل سفرش به تایوان متهم کرده است.

نانسی پلوسی

مفسران گمانه زنی می‌کنند که آیا پلوسی عمدا لباس صورتی پوشید تا شبیه «هیلاری کلینتون» به نظر برسد که او نیز در پوشیدن لباس به این رنگ سابقه داشته است. در سال ۱۹۹۵ میلادی هیلاری کلینتون که آن زمان بانوی اول امریکا بود لباس بسیار مشابهی را در چهارمین کنفرانس جهانی زنان سازمان ملل متحد در پکن به تن کرد جایی که آن جمله معروف را بیان کرد: «حقوق زنان حقوق بشر است».

سخنرانی کلینتون مانند سفر پلوسی تا حدودی بحث برانگیز بود. او در طول سخنرانی خود تهدید‌هایی که زنان در سراسر جهان از جمله در چین با آن مواجه هستند را توضیح داد و به‌عدم بردباری و تحمل‌پذیری میزبان‌اش نسبت به مخالفت‌ها اشاره کرد. البته انتقادات او از سوی پکن و رسانه‌های آن کشور سانسور شد. اگر پلوسی قصد برانگیختن خاطره‌ای تاریخی را داشت واقعیت آن است که انتقاد آشکار کلینتون از حکومت چین در خاک اصلی آن کشور به طرز ماهرانه‌ای تحریک‌آمیز بود.

هیلاری کلینتون

پلوسی پیش‌تر نیز از نوع پوشش و رنگ لباس به طور نمادین استفاده کرده بود. پلوسی همراه با تعداد زیادی از زنان دموکرات کنگره در سخنرانی مشترک ترامپ در کنگره در سال ۲۰۱۷ میلادی لباس سفید پوشید در حالی که «کت آتشی» قرمز رنگ‌اش پیش از رویارویی بدنام یک سال بعدش با ترامپ رئیس جمهور سابق جنجالی شد.

هیلاری کلینتون

در هر صورت لباس صورتی رنگ پلوسی نمادی از قدرت زنانه بود. درست همان طور که «الکساندریا اوکازیو کورتز» نماینده کنگره رژ لب قرمز رنگ‌اش را مانند رنگ اعلان «جنگ» به لب دارد و «کامالا هریس» برای سخنرانی پذیرش خود به عنوان اولین معاون رئیس جمهور زن آمریکا لباس کاملا سفید پوشید پلوسی نیز انتخاب لباس‌اش را به عنوان یک رشته دیگر برای کمان سیاسی خود می‌داند.

نوع پوشش سیاستمداران پیام‌های زیادی را با خود به همراه دارد. در واقع، شاید تصادفی نبود که «تسای چی چانگ» معاون رئیس مجلس تایوان با پوشیدن کراوات صورتی برای ملاقات با پلوسی در صبح چهارشنبه به کت و شلوار صورتی رنگ پلوسی پاسخ داد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها