خانه » همه » خبر » پیامدهای انسداد لاچین/ باکو، غذا و دارو را از مردم دریغ کرده است

دانلود کتاب های امتحان شده

پیامدهای انسداد لاچین/ باکو، غذا و دارو را از مردم دریغ کرده است

به گزارش خبرگزاری آرمن‌پرس، مرکز اطلاعات رسمی ناگورنو قره باغ در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه این منطقه ۱۰ روز تحت “محاصره کامل” است، اعلام کرد: در نتیجه اقدامات جمهوری باکو، ۱۲۰ هزار نفر از مردم آرتساخ (ناگورنو قره‌باغ) که ۳۰ هزار نفرشان کودک هستند، در بحران انسانی قرار دارند.

در این بیانیه آمده است: هر روز بیش از ۴۰۰ تن غذا و دارو به آرتساخ نمی‌رسد. مسدود کردن کامل حمل و نقل منجر به کمبود غذا، دارو و سوخت می‌شود.

این مرکز در تشریح وضعیت موجود در منطقه ناگورنو قره باغ اضافه کرد: هزار و ۱۰۰ نفر از جمله ۲۷۰ کودک، به علت انسداد جاده قادر به بازگشت به خانه‌های خود نیستند. بیش از ۲۰ بیمار با حال وخیم در واحد مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها هستند که باید فوری به ارمنستان منتقل شوند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم روز دوشنبه با ابراز نگرانی از تداوم مسدود ماندن گذرگاه لاچین، ابراز داشت که این گذرگاه به مدت هشت روز از سوی جمهوری باکو بسته شده و مردم ناگورنو قره باغ در جاده‌ها در سرما گرفتار شدند.

از روز ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر)، باکو گذرگاه لاچین را بست و یک روز بعد از آن عرضه گاز به منطقه قره باغ را قطع کرد اما ۳ روز بعد عرضه گاز مجددا از سر گرفته شد.

ساکنان این منطقه ارمنی‌نشین با کمبود بنزین، گازوئیل و گاز مایع مواجه شده و وادار به صرفه جویی در مصرف سوخت شده اند. همچنین مسئولان این منطقه به منظور اجتناب از وقوع بحران با صاحبان مشاغل و کسب و کار در زمینه صرفه‌جویی در مصرف سوخت به توافق رسیده اند.

311311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها