خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

دانلود کتاب های امتحان شده

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

فرارو- امروز آسمان تهران ابری و توام با رعد وبرق است و دما در طول شب از بیست و پنج درجه به مرور و در طول روز به سی و چهار درجه می‌رسد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده آسمان تهران ابری همراه با بارش و پراکنده و در برخی ساعات توام با رعد و برق خواهد بود.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (۹ مردادماه) غالبا ابری توام با رعد و برق در برخی مناطق با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۰ مردادماه) نیمه ابری توام با رعد و برق با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) غالبا آفتابی با حداقل دمای ۲۶ درجه و با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

دمای تهران

وضعیت آلودگی هوای تهران؛ تنفس هوای «قابل قبول» در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده شاخص، هم اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۶ و کیفیت هوا قابل‌قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار داشت.

آلودگی تهران

غلظت آلاینده‌ها در ساعت ۱ بامداد امروز افزایش یافت و به عدد ۱۰۱ رسید و ناسالم برای گروه‌های حساس شد، اما در ساعت ۲ بامداد دوباره به عدد ۹۳ کاهش یافت و در وضعیت قابل‌قبول قرار گرفت.

پیش‌بینی بارش شدید باران در تهران طی ساعات آینده

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از حرکت دو جریان بارشی به سمت تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، پدرام قودجانی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی درمورد بارندگی در تهران گفت: برابر آخرین اطلاع کسب شده از اداره کل هواشناسی استان تهران در حوالی ساعت ۱۹ عصر روز جمعه، هفتم مردادماه، دو پدیده هم رفتی از سمت استان‌های زنجان، قزوین و مرکزی در حال حرکت به سمت شهر تهران است که به دنبال این پدیده احتمال بارش حداکثر ده میلی متری در شهر تهران و به ویژه نقاط جنوبی این شهر طی سه ساعت آتی متصور است.

وی با بیان اینکه احتمالا این بارش به شکل رگبار و شدید باشد، گفت: بارش حجم زیادی از باران در مدت زمانی کم می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر و … شود، از این رو به شهروندان توصیه می‌کنم که تا حد امکان از انجام تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

قودجانی افزود: همچنین توصیه می‌شود که شهروندان از حضور در ارتفاعات تهران و همچنین مجاورت مسیل‌ها و رود‌ها خودداری کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از آماده‌باش این سازمان تا روز دوشنبه خبرداد و گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و … را به منظور مقابله با هرگونه حوادث احتمالی مرتبط با مداخلات جوی به حالت آماده باش درآورده است.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تهران

در پی سیلاب اخیر تهران، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به اعلام وضع نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و تداوم سامانه بارشی تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه، از شهروندان درخواست می‌شود که از هرگونه تردد و اتراق در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

رضا کیایی پور، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه چهارشنبه در استان تهران بودیم که این بارش‌ها در چند نقطه از استان، به ویژه در شهرستان‌های دماوند، رودهن و کن موجب وقوع سیل شد که علاوه بر آن نیز در منطقه کن شاهد رانش زمین بودیم.

وی افزود: با توجه به اعلام وضع نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و تداوم سامانه بارشی تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه، از شهروندان درخواست می‌شود که از هرگونه تردد و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اکیداً خودداری کنند.

کیایی پور افزود: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی، وقوع باران‌های شدید، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق تا چند روز آینده ادامه دارد که این امر احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب‌ها را در پی خواهد داشت.

آماده باش مدیریت بحران استان تهران 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نیز با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، گفت: مدیریت بحران استان تهران در آماده باش کامل خواهد بود.

حامد یزدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا دو روز آینده با تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی طی دو روز آینده آسمان در اکثر نواحی استان به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و نیز گاهی وزش باد شدید همراه خواهد بود، گفت: بر این اساس آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها مورد انتظار است که در این خصوص آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: طبق اعلام اخطاریه‌ها و هشدار‌ها به دستگاه‌ها با شفاف‌سازی شرایط بحرانی به مالکان رستوران‌های مناطقی از شمیرانات موقتاً تعطیل شده است.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده

بارش باران در ارتفاعات البرز، واقع در شرق تهران، طی امروز و فردا همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی سه۳ روز آینده گذر متناوب تراز میانی جو در نوار شمالی و همچنین ادامه فعالیت سامانه بارشی موسمی مانسون در نیمه جنوبی کشور موجب ناپایداری‌های جوی می‌شود، براین اساس امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی لز نقاط واقع در شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان مرکزی، همدان، قم رگبار و رعد برق و وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد وخاک پیش بینی می‌شود.

آب و هوای کشور

بارش باران در ارتفاعات البرز، واقع در شرق تهران، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس جنوب اصفهان، کرمان شدت خواهد داشت، از فردا در آذربایجان شرقی اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

همچنین بارش باران در جنوب شرق کاهش یافته و به شدت رگبار و رعد و برق در فارس در کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری شرق خوزستان، غرب اصفهان مرکزی قم همدان و شرق لرستان ادامه خواهد داشت.

امروز بارش در کهگیلویه و بویراحمد ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات جنوب کرمان شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش میابد و فقط در مازندران قابل توجه است، در این روز با تقویت سامانه موسمی بارش در جنوب کرمان شمال هرمزگان فارس و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس واقع در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان ادامه خواهد داشت که در برخی از نقاط فارس و جنوب کرمان دارای شدت بیشتری است چهارشنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

طی پنج روز آینده با تدوام باد‌های ۱۲۰ روز در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود امروز دریای خزر، عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها