خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » کشف۱۳شیء تاریخی مربوط به دوره ایلامیان از کوله آقای سارق!

دانلود کتاب های امتحان شده

کشف۱۳شیء تاریخی مربوط به دوره ایلامیان از کوله آقای سارق!

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات بیشتری از ماجرای کشف آثار تاریخی مربوط به دوره ایلامی را که از یکی از موزه‌ها سرقت شده و توسط ماموران پلیس پیشگیری پایتخت کشف شده، تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات بیشتر از خبر سرقت ۱۳ عتیقه دوره ایلامیان از موزه که روز سه‌شنبه اعلام شده بود، گفت: چندی پیش تیمی از ماموران کلانتری مهرآباد درحال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به فردی با یک کوله پشتی مشکی رنگ مشکوک شده و رفتار او را تحت نظر قرار دادند. این فرد که در کنار یک خودرو پارک شده ایستاده بود به محض مشاهده ماموران به طور سراسیمه محل را ترک کرد که به همین دلیل تعقیب و گریزی میان این فرد و ماموران آغاز شده و درنهایت متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه از داخل کوله پشتی متهم ۱۳ قطعه از انواع مختلف آثار تاریخی کشف و ضبط شد، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت آثار تاریخی از یکی از موزه‌ها اعتراف کرد و در این باره گفت که قصد فروش این آثار را در شهر تهران داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توضیح بیشتر درباره این سرقت گفت: پس از دستگیری متهم از سوی ماموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد و کشف ۱۳ قطعه عتیقه از این فرد، او اعتراف کرد که این عتیقه‌ها را از موزه‌ای در استان همدان به سرقت برده است. متهم حتی در جریان اجرای مرحله ۵۸ طرح رعد در حضور برخی از خبرنگاران به جرم خود اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم حدود ۵۰ سال سن دارد، درباره انگیزه این فرد از سرقت گفت: متهم ۵۰ ساله در جواب به این سوال که به چه علت و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده گفت که مدتی در یکی از موزه‌های همدان مشغول کار و کارمند موزه بوده است. او مدعی شد که در این مدت خدماتی اعم از خرید و کرایه لوازم به این موزه ارائه کرده است و موزه موصوف مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به وی بدهکار بوده اما مسئولان موزه توجهی به تقاضای او نداشته و از پرداخت این مبلغ خودداری کردند. در همین راستا نیز تصمیم به سرقت از این موزه گرفته است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، موقوفه‌ای با بیان اینکه متهم صراحتاً اعتراف کرده که اشیای عتیقه را از یکی از موزه‌های استان همدان سرقت کرده است تصریح کرد: در بررسی به عمل آمده از سوابق متهم مشخص شد که وی یک فقره پرونده قضائی به دلیل سرقت از موزه دارد و به قصد فروش اشیاء عتیقه به شهر تهران سفر کرده بود که توسط ماموران کلانتری مهرآباد دستگیر شده است.

مرتضی ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌ها نیز در واکنش به انتشار این خبر در روز گذشته به ایسنا گفته بود: «تا کنون گزارشی از سرقت اموال و آثار موزه‌های تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداشتیم. این درحالی است که موزه‌ها درصورت کمبود اموال یا سرقت آثار، همان روز به اداره کل موزه‌ها گزارش می‌دهند. لازم است درباره اظهارات پلیس و همچنین اعترافات منسوب به سارق موزه، بررسی‌های لازم انجام شود. البته سال گذشته از موزه همدان سرقتی اتفاق افتاد که پس از ارسال گزارش از سوی استان، فهرست اشیاء به سرقت رفته و تصاویر آن به پلیس اینترپل مخابره شد که تا به امروز اطلاعات از مابقی اشیاء به‌دست نیامده است، چنانچه این پرونده به موزه همدان مربوط باشد، پس از تطبیق اشیاء توقیف شده با فهرست موجود در میراث فرهنگی، نتیجه اعلام خواهد شد.»

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها