خانه » همه » خبر » کشف موجوداتی عجیب که دانشمندان را متحیر کرده / عکس

دانلود کتاب های امتحان شده

کشف موجوداتی عجیب که دانشمندان را متحیر کرده / عکس

با توجه به این که هنوز بخش اعظمی از اقیانوس‌ها کشف نشده‌، دانشمندان همواره با موجوداتی عجیب در اعماق دریا روبه‌رو می‌شوند که هیچ شناختی از آن‌ها ندارند و گاهی حتی راهی برای توصیف آن‌ها پیدا نمی‌کنند.

مرجان قرمز حباب‌دار شبیه اسپاگتی در اقیانوس آرام

این تصاویر اداره NOAA از ۳ موجود ناشناخته مربوط به سفرهای گذشته به اعماق دریاها است. سازمان NOAA، کشتی تحقیقاتی Okeanos Explorer را که برای بررسی اعماق اقیانوس با یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور مجهز شده است، اداره می‌کند.

کشف موجوداتی عجیب که دانشمندان را متحیر کرده / عکس

تصویر اول، مرجان قرمز حبابی را نشان می‌دهد که یک موجود رشته‌ای سبز عجیب به آن چسبیده است. این موجود زنده شبیه اسپاگتی است و در ارتفاع ۵۲۰ متری در اقیانوس آرام پیدا شده است. گیاهان معمولاً به دلیل نور کم در چنین عمقی در دریا پیدا نمی‌شوند. گروه تحقیقات گمان می‌برند که این موجود ممکن است نوعی اسفنج یا جلبک باشد که در مرجان گیر کرده است.

موجود عجیب و غریب در اقیانوس آرام

تصویر دیگر، گروهی از چیزهای عجیب و غریب و پر دار کروی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد همه آن‌ها در یک توده قرار دارند. این موجود عجیب در عمق ۲۷۵۰ متری در امتداد زنجیره آتشفشانی فینا ناگو در اقیانوس آرام مشاهده شد.

کشف موجوداتی عجیب که دانشمندان را متحیر کرده / عکس

محققان حدس می‌زنند که این موجود احتمالاً از دسته هیدروئیدها (hydroids) یا بریوزوئان‌ها (bryozoans) باشد. هر دو این موجودات از انواع بی‌مهرگان دریایی هستند.

ارگانیسم شناگر ناشناخته یا USO

آخرین تصویر، یک موجود اسرارآمیز بسیار جذاب را نشان‌ می‌دهد. این چیز یک موجود کرم مانند به رنگ قرمز روشن است که دسته‌ای از اندام‌های دایره‌ای به آن متصل هستند. این موجود در اقیانوس آرام در جنوب غربی هاوایی مشاهده شده است. اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا این موجود را با نام ارگانیسم شناگر ناشناخته یا USO توصیف کرد.

کشف موجوداتی عجیب که دانشمندان را متحیر کرده / عکس

این تصاویر از موجودات دریایی کشف شده عجیب و غریب، یادآور این است که ما هنوز درباره دنیای آب‌ها اطلاعات بسیار کمی داریم. یادگیری درباره اقیانوس‌ها به اندازه اکتشافات فضایی هیجان‌انگیز است. جالب این است که ما برعکس فضا کاملاً درباره وجود حیات در اعماق دریا اطمینان داریم، فقط نمی‌دانیم که این حیات به چه شکل است.

۵۸۵۸

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها