خرید سریع بدون ثبت نام

۷ ترفند برای کاهش سریع فشار خون

فرارو- از هر سه بزرگسال یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است که خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی را افزایش می‌دهد. در حالی که همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که دارو‌های مناسبی مصرف می‌کنید و تمام تلاش خود را برای سلامت قلب خود انجام می‌دهید چند ترفند برای کاهش سریع فشار خون وجود دارد که منجر به سلامت قلب بهتر خواهند شد.

در ادامه به این روش‌ها خواهیم پرداخت:

۱-قدم زدن در پارک

نتایج یک پژوهش صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ میلادی که در مجله Scientific Reports منتشر شد نشان داد تنها ۳۰ دقیقه در هفته قدم زدن می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا و افسردگی را کاهش دهد. علت آن چیست؟ حضور در طبیعت به ما انگیزه می‌دهد که بیش‌تر حرکت کنیم که سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهد. به علاوه، منظره سبز، صدای پرندگان و نور خورشید از میان درختان به مهار پاسخ استرس بدن تان کمک می‌کند و از ماندن آن در حالت جنگ یا گریز جلوگیری می‌نماید.

۲- از چرت زدن منصرف شوید
پژوهشگران در نشست سالانه انجمن فشار خون آمریکا نشان دادند افرادی که در طول روز بیش از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه چرت می‌زنند ۱۹ درصد بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند.

در آن مقاله آمده است:” در طول خواب شبانه، بدن آدرنالین و نورآدرنالین ترشح می‌کند که باعث افزایش فشار خون می‌شوند”. چرت زدن دومین جهش این هورمون‌های استرس را ایجاد می‌کند. بهتر است شب‌ها به اندازه کافی بخوابید نه آن که در طول روز چرت بزنید.

۳-قدری پنیر اضافه کنید
آیا این بهترین خبری است که در طول هفته شنیده اید؟ نتیجه مطالعه‌ای اولیه در ایتالیا نشان داد ۳۰ نفر که از فشار خون خفیف تا متوسط رنج می‌بردند روزانه حدود یک اونس (۲۸ گرم) پنیر گرانا پادانو (پنیر سخت ایتالیایی شبیه پارمزان) خوردند. پس از دو ماه، در مقایسه با گروه دریافت کننده دارونما پنیر خواران به ترتیب افت ۶ و ۵ درجه‌ای در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک خود را تجربه کردند که به اندازه مصرف دارو‌های فشار خون موثر بود. به گفته پژوهشگران فرایند تخمیر پنیر زنجیره‌ای از اسید‌های آمینه تولید می‌کند که ممکن است رگ‌های خونی را شل کنند.

۴-منیزیم بیش تری دریافت کنید
این ادعا که این ماده معدنی به انعطاف پذیری عروق شما کمک می‌کند بحث برانگیز بوده است. با این وجود، نتیجه بررسی‌ای در سال ۲۰۱۶ میلادی از ۳۴ کارآزمایی نشان داد بزرگسالانی که روزانه ۳۶۸ میلی گرم مکمل منیزیم را به مدت سه ماه مصرف می‌کردند شاهد کاهش دو درجه‌ای در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک خود بودند. پیش از آغاز مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید. در عین حال، منیزیم را با خوردن ۱/۴ فنجان بادام (۱۰۵ میلی گرم) یا تخمه آفتابگردان (۱۲۸ میلی گرم) به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۵-سیب زمینی‌ها را نگه دارید
نتیجه پژوهشی که در نشریه The BMJ منتشر شد نشان داد جایگزینی یک وعده سیب زمینی در روز (چه پخته، آب پز، پوره یا سرخ شده) با سبزیجات غیر نشاسته‌ای خطر ابتلا به فشار خون را تا ۷ درصد کاهش می‌دهد. بله، سیب زمینی سرشار از پتاسیم است که فواید زیادی برای کاهش فشار خون دارد، اما سطح قند خون را نیز افزایش می‌دهد که می‌تواند عملکرد رگ‌های خونی را مختل کند.

۶- برای آلدوسترونیسم اولیه بررسی شوید
در افراد مبتلا به این عارضه آلدوسترونیسم غدد فوق کلیوی آلدوسترون را بیش از حد تولید می‌کنند هورمونی کلیدی که تعادل سدیم را تنظیم می‌کند. افزایش در نتیجه سطح سدیم می‌تواند به طور خطرناکی فشار خون را افزایش دهد. در واقع، آلدوسترونیسم اولیه خطر بیماری قلبی را بیش از فشار خون سنتی افزایش می‌دهد. از آنجایی که این اختلال هورمونی تا حد زیادی تشخیص داده نمی‌شود دستورالعمل‌های جدید انجمن غدد درون ریز توصیه می‌کنند که بیماران در صورت داشتن موارد ذیل غربالگری شوند: فشار خون بالای ۱۵۰/۱۰۰ در سه روز مختلف، آپنه خواب، سابقه خانوادگی پرفشاری خون زودرس یا فشار خون بالای مقاوم به دارو‌های معمول.

۷- گوش دادن به موسیقی کلاسیک
در مطالعه‌ای صورت گرفته در هلند ۱۲۰ نفر به موسیقی کلاسیک اشتراوس و موتزارت و گروه موسیقی پاپ “آبا” با سکوت به مدت ۲۵ دقیقه گوش دادند. شنوندگان موسیقی کلاسیک از کاهش قابل توجهی در فشار خون، ضربان قلب و سطح هورمون استرس کورتیزول برخوردار شدند در حالی که گوش دهندان به موسیقی گروه پاپ “آبا” از چنین کاهش فشار خونی برخوردار نبودند. کارشناسان معتقدند که الگو‌های ریتمیک و فقدان اشعار در موسیقی کلاسیک برای مغز آرامش بخش است و می‌تواند برای کاهش فشار خون شود.

منبع: www.parade.com

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد