خانه » همه » خبر » آتش جنگ روسیه و اوکراین به فضا زبانه کشید

دانلود کتاب های امتحان شده

آتش جنگ روسیه و اوکراین به فضا زبانه کشید

جنگ روسیه و اوکراین بزرگ‌ترین داستان سال ۲۰۲۲ بود که تبعاتی وسیع و غیرمنتظره برای صنعت فضایی در پی داشت.

جنگ جاری در اوکراین، استقبال وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی آمریکا را از ارتباطات ماهواره‌ای تجاری و رصد زمین تسریع کرده است. کشورهای سراسر جهان، از استارتاپ‌های (شرکت‌های نوآفرین) فضایی داخلی حمایت کرده ‌و با ارائه‌دهندگان خدمات ماهواره‌ای موجود ارتباط برقرار کرده‌اند.

تأثیر جنگ بر پرتاب ماهواره نیز بسیار شدید بوده است. مهم‌ترین صادرات فضایی روسیه قبل از جنگ، صادرات وسایل پرتاب بود.

با توجه به اینکه فضاپیمای سایوز روسیه احتمالاً برای همیشه کنار گذاشته می شود، اروپا با مشکلاتی برای استقرار و حفظ زیرساخت‌های حیاتی فضایی بدون کمک خارجی روبه‌رو می‌شود. در کوتاه‌مدت، این بدان معنا است که آژانس فضایی اروپا و اتحادیه اروپا از وابستگی به روسیه به سوی وابستگی به اِسپِیس ایکس (شرکت آمریکایی تولیدکننده صنایع فضایی) آمریکا تغییر موضع خواهند داد.

حمله روسیه به اوکراین زنگ خطری برای بخش فضایی اروپا بود. آژانس فضایی اروپا، اتحادیه اروپا و هرکدام از کشورها، در ۱۰ ماه گذشته برای لغو برنامه‌هایی که روسیه در آن‌ها مشارکت داشت و تقویت توانایی‌های داخلی تلاش کرده‌اند. کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا به‌منظور تقویت خودمختاری اروپا، بودجه‌ای ۱۷.۵ میلیارد دلاری را طی سه سال در نشست شورای وزیران در نوامبر تصویب کردند که حدود ۱۶.۶ درصد از برنامه مخارج مصوب ۲۰۱۹ بیشتر بود.

تلاش‌ها برای افزایش بودجه برای استارتاپ‌های اروپایی که پیش از جنگ در حال انجام بود، سرعت گرفته است.

ماهواره‌های جاسوسی تجاری می‌درخشند

تصاویر ماهواره‌ای مَکسار (Maxar، شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی) از تهاجم روسیه به اوکراین راه را برای سایر بازیگران صنعت سنجش از راه دور (به‌دست‌آوردن اطلاعات از راه‌ دور) تجاری هموار کرد تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند و ارزش اطلاعات طبقه‌بندی‌نشده‌ای را که آژانس‌های نظامی می‌توانند در سطح جهانی به اشتراک بگذارند، نشان دهند.

شرکت‌هایی مانند بلَک اِسکای BlackSky)) و پلَنِت ((Planet راه مَکسار را دنبال کرده‌اند و تصاویر الکترواپتیکال را در اختیار رسانه‌های خبری قرار می‌دهند.

جان سِرافینی (John Serafini)، مدیرعامل شرکت چشم عقاب ۳۶۰ (HawkEye ۳۶۰، یک شرکت آمریکایی تجزیه‌وتحلیل جغرافیایی)، گفت: شرکت‌هایی مانند مَکسار به بقیه صنایع کمک کردند تا مشتریان دولت آمریکا مفهوم خرید قابلیت‌های تجاری را درک کنند.

هِرمان (Herman)، عضو سابق هیئت رئیسه شرکت بلک‌اسکای گفت: جنگ‌ها و بلایای طبیعی به ما واقعاً کمک می‌کنند توانایی‌هایمان را بیازماییم و موارد استفاده قابل اثباتی بسازیم که به ما در فروش در آینده کمک می‌کنند.

5858

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها