خانه » همه » مذهبی » آقای بایدن یا قول‌شکن هستید یا ضعیف‌الاراده!

دانلود کتاب های امتحان شده

آقای بایدن یا قول‌شکن هستید یا ضعیف‌الاراده!

مگر شما نبودید که در ایام مبارزات انتخاباتی با قطعیت حرف از بازگشت سریع و بی‌قید و شرط به برجام می‌زدید؟ مگر شما نبودید که نور امید در دل ملت ایران و سایر ملل جهان به‌وجود آوردید که بعد از دوران تاریک دونالد ترامپ، قرار است شما دوران احترام و منافع متقابل را با کشورمان و سایر کشورها شروع کنید؟

مگر شما سخن از مذاکره و تلاش‌های دیپلماتیک نگفتید؟ مگر ایران با صراحت و با علاقه از روز اول حکومت شما، اعلام نکرده که آماده است همه آنچه را در زمینه هسته‌ای و در چارچوب برجام جلو رفته، برگرداند منوط به اینکه شما هم تحریم‌های من‌درآوردی و فراقانونی دونالد ترامپ را بردارید و به برجام برگردید؟ پس چی شد؟ آیا دنبال بهانه می‌گردید تا قولتان را بشکنید؟ یا آنقدر جمهوریخواهان، لابی اسرائیل و سایر متحدین به شما فشار وارد آورده‌اند که تاب تحمل ندارید و تسلیم آنها شده‌اید که بازگشت شما به برجام، سریع و بی‌قید و شرط نباشد؟ آیا فکر می‌کنید پول‌های ایران در کره جنوبی، ژاپن، هند، چین و دیگر کشورها از آن آمریکاست که شما باید تصمیم بگیرید که آیا در اختیار ایران قرار بگیرد یا خیر؟

اگر تمام پول‌های ملت ایران در این کشورها آزاد شوند، تازه با هم بی‌حساب می‌شویم و هیچ منتی سر ما ندارید. خواهشا نفرمایید اگر پول‌های ایران آزاد شوند صرف تروریسم، سیاست منطقه‌ای و از این قبیل می‌شود! اولا شما چه کاره‌اید که درباره ایران تصمیم بگیرید؟ ثانیا شما و اسرائیل، عربستان و بقیه هم‌پیمانان اروپایی‌تان صدها برابر پول ملت خود را تلف و صرف تروریسم و سیاست خاورمیانه‌ای می‌کنید، بنا به ضرب‌المثل ایرانی، رطب‌خورده منع رطب نتوان کرد بگزاف! درحالی‌که مردم و مسئولان ایرانی، مبارزه سختی را با بیماری کووید۱۹ در دستورکار دارند و تیم‌های پزشکی ایرانی بدون امکانات کافی دارویی و تجهیزات به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکایی، دارند با دلسوزی از جان خود مایه می‌گذارند و بازهم عده زیادی از هموطنان ما دارند روزانه از دست می‌روند، شما دارید همان جنایات دونالد ترامپ را ادامه می‌دهید و مسدود کردن پول‌های ایران را توجیه می‌کنید؟

ملت ایران و تاریخ معاصر، شما و همه مسببان این جنایت‌ها را نخواهند بخشید و از یاد نخواهند برد. به جنابعالی توصیه می‌کنم با شخصیت و کرامت مردم ایران بازی نکنید، هر خرده‌حسابی با حکومت جمهوری اسلامی دارید، مربوط به خودتان هست ولی مردم ما تحقیر شما را نمی‌پذیرند، همچنانکه تحقیر آن دونالد ترامپ جنایتکار را هم نپذیرفتند. می‌دانید در همان هفته اول دوران ریاست‌جمهوری شما مقاله‌ای نوشتم و هشدار دادم که احساس می‌شود می‌خواهید استراتژی اشتباهی را در مورد ایران اتخاذ کرده و در بازگشت به برجام تاخیر کنید و شرط و شروط برای بازگشت بگذارید.

اکنون بعد از یک ماه و نیم آن احساس به یقین تبدیل شده است. مردم ایران تصور می‌کردند دوران دونالد ترامپ جنایتکار، یک استثنا در تاریخ سیاسی آمریکا بر قاعده بوده است که فرهیختگان کشور شما به‌سرعت به جبران آن می‌پردازند، همچنانکه پیام‌هایی که در آن دوران از حزب دموکرات آمریکا و تیم قبلی آقای اوباما که شما جزئی از آن بودید، ارسال می‌شد، حاکی از این بود که در مقابل جنایات دونالد ترامپ مقاومت کنید که این دوران زودگذر است! این دلیلی بود که انتخابات در آمریکا برای مردم ما بسیار جذاب و قابل توجه بود به‌ترتیبی که از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران جدی‌تر گرفته شد چون به سرنوشت تک‌تک ایرانی‌ها مربوط می‌شد. همه مردم ایران لحظه‌شماری می‌کردند که شما پیروز شوید، می‌دانید برای چه؟ برای اینکه دوران جنایت‌بار دونالد ترامپ به پایان برسد و دو کشور ایران و آمریکا راه مصالحه و آشتی و صلح به‌جای خصومت را در پیش گیرند. اکنون هم مردم ایران دارند بر روی رفتار و اعمال شما قضاوت می‌کنند و شما را ادامه‌دهنده همان سیاست‌های زورگویانه دونالد ترامپ می‌بینند.

مهم نیست شما نقض قول کرده‌اید یا ضعیف‌الاراده هستید و به‌خاطر فشاری که بر شما هست، تسلیم مخالفان شده‌اید، صادقانه بگویم این مشکل شماست و برای مردم ایران نتیجه یکی است و هیچ توجیهی را نمی‌پذیرند. اگر برخی بداخلاقی‌ها و نارضایتی‌ها در ایران نبود، یقین بدانید مردم ایران خود وارد صحنه سیاسی شده و یکپارچه به گلوله‌ای از آتش تبدیل می‌شدند و برای دفاع از منافع خود، با بدخواهان ایران عزیز برخورد می‌کردند. جنابعالی هیچ توجیه حقوقی برای شرط و شروط گذاشتن جهت رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام ندارید. طبق اصول مسلم حقوق بین‌الملل، هرگاه یکی از اعضای یک توافقنامه بین‌المللی اقدام به خروج بنماید تا زمانی‌که بدون قید و شرط برنگردد و خسارات وارده را جبران ننماید، حق ندارد از جایگاه یک عضو توافقنامه سخن بگوید.

مگر بازگشت شما به توافق محیط‌زیستی پاریس، سریع و بی‌قید و شرط نبود؟ شما دارید آگاهانه اصول مسلم حقوق بین‌الملل را به سخره می‌گیرید درحالی‌که ادعای جبران بی‌خردی‌ها و خرابی‌های دوران دونالد ترامپ جنایتکار را دارید و این یک ریاکاری آشکار است. می‌دانید نتیجه عملی این سیاست چیست؟ رفتار و اعمال شما صرفا تندروی را در ایران تقویت می‌کند و تب دسترسی به تکنولوژی عالی‌تر هسته‌ای را بالاتر می‌برد. سیاست دونالد ترامپ جنایتکار این بود که با فشارهای حداکثری، از یکسو باعث بدبختی و مصیبت مردم و از سوی دیگر باعث پیشرفت تکنولوژی هسته‌ای در ایران شد. برخلاف تصور واهی ترامپ، هیچ صدمه و تکانی به حکومت جمهوری اسلامی وارد نشد.

اسرائیل هم با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و حمله به نیروهای ایرانی در سوریه، به پیشرفت آن تکنولوژی، شتاب بیشتری داد و توجیه عقلانی لازم را در ایران فراهم کرد. جنابعالی دارید همان اشتباه را ادامه می‌دهید و مایه خوشحالی رادیکال‌ها و کاسبان تحریم در ایران می‌شوید. خیلی شرم‌آور است که شما هم همان استدلال‌های دونالد ترامپ را تکرار می‌کنید و تصور می‌نمایید حداکثر امتیازی که به ایران خواهید داد این است که سیاست «نفت در برابر غذا و دارو» اعمال شود و این برای مردم ایران تحقیرآمیز است. اما به شما قول می‌دهم در روی این پاشنه نخواهید چرخید و شما دارید فصل جدیدی از خصومت و تنش را به روابط دو کشور اهدا می‌کنید و جنابعالی مسئول هر اتفاق ناگواری در این زمینه هستید. توصیه می‌کنم دوباره به‌دنبال آزمایش فشار و تحقیر ایران نباشید که نتیجه عکس خواهید گرفت. اگر دقت کنید علت موفقیت دیپلماسی آقای اوباما، شخصیت مساوی فرض کردن برای ایران در مقابل آمریکا و آزاد کردن پول‌های ایران بود که متعلق به مردم بوده و در کشورهای دیگر به دستور رئیس‌جمهور آمریکا بلوکه شده بود. بنابراین بیایید به فصل جدیدی از دوران دوستی به جای دشمنی و همکاری به‌جای درگیری بیندیشیم و شما نشان دهید کاملا متفاوت با دونالد ترامپ و مبتکر تلاش‌های دیپلماتیک واقعی هستید.

روزنامه آرمان ملی

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها