خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » آمریکا و اسرائیل به دنبال جداکردن بخشی از خاک لبنان هستند

دانلود کتاب های امتحان شده

آمریکا و اسرائیل به دنبال جداکردن بخشی از خاک لبنان هستند

آمریکا و اسرائیل به دنبال جداکردن بخشی از خاک لبنان هستند

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله شامگاه امروز پنجشنبه درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت:‌ صحبت امشب من تنها درباره یک موضوع است و آن موضوع منابع نفت و گاز لبنان و اتفاقات اخیر درباره آن است، این تحول بزرگ (حضور کشتی اسرائیلی برای استخراج گاز در آب‌های منطقه‌ای لبنان) همزمان با سالگرد حمله به لبنان است، زمانی‌که سخن درباره نفت و گاز است باید مساله به تمام لبنانی‌ها فارغ از گرایش سیاسی آنها مرتبط شود، این مساله ای ملی است زیرا ثروت بسیار بزرگی برای لبنان است، ما در برابر ثروتی هنگفت هستیم، باید حفاظت از این ثروت ملی صورت بگیرد و با استخراج آن برای حل بحران‌ها استفاده شود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که حضور کشتی استخراج گاز اشغالگران در میدان مورد مناقشه کاریش، تجاوز به لبنان است.

وی افزود: خطر اول تلاش آمریکا و اسرائیل برای جداسازی مساحت بزرگی از این منطقه از لبنان است، خطر دوم جلوگیری از اکتشاف و استخراج توسط لبنان است، شرکت‌هایی که برای فعالیت [استخراج نفت و گاز لبنان] پیشقدم شدند از سوی آمریکا و اسرائیل تهدید شده اند، علیه لبنان قانون سزار در حال اعمال است با اینکه رسما اعلام نشده است.

نصرالله تاکید کرد: سومین خطر که ما را تهدید می کند از دست دادن زمان است، در صورتی‌کیه در لبنان مذاکرات چند سال به طول انجامد و مشکلات حل نشود دشمن این منابع را استخراج خواهد کرد، ما در برابر مساله ای هستیم که اهمیت آن کمتر از مساله آزادی نوار مرزی اشغالی نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در برابر مساله ای هستیم که اهمیت آن کمتر از مساله آزادی نوار مرزی اشغالی نیست، هدف اصلی ما باید جلوگیری از استخراج از حوزه مورد مناقشه کاریش باشد.

سیدحسن نصرالله با اشاره به این موضوع که استخراج رژیم اشغالگر از منطقه باید متوقف شود آن را تهدیدی برای لبنان دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: لبنان علاوه بر حق، دارای قدرت نیز هست، مقاومت دارای توانمندی‌های مادی، نظامی و … برای جلوگیری از استخراج گاز از حوزه کاریش است.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که مردم لبنان از مقاومت حمایت می کنند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که زیانهای اسرائیل در هر جنگی که به آن تهدید می کنند بیشتر از زیانهای لبنان خواهد بود.

سیدحسن نصرالله گفت: رفتن دشمن به طرف گزینه جنگ، پیامدهایی برای دشمن خواهد داشت که فقط استراتژیک نیست بلکه موجودیتش را در معرض خطر قرار خواهد داد.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها