خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » آموزش و آزمون گواهینامه رانندگی تغییر می‌کند

دانلود کتاب های امتحان شده

آموزش و آزمون گواهینامه رانندگی تغییر می‌کند

معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور فراجا از الکترونیکی‌شدن خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه آموزش، آزمون و صدور انواع گواهینامه رانندگی خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدعلی زارع درباره آخرین وضعیت کلاس‌های آموزش رانندگی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای هوشمندسازی خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تمام فرآیند آموزش رانندگی و برگزاری آزمون تئوری به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دوران شیوع کرونا افزود: در دوران کرونا آموزش‌های رانندگی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد که در آینده نیز این آزمون‌ها تکمیل و به استثنای آزمون عملی رانندگی، بقیه مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

زارع با اشاره به تحولاتی که در حوزه صدور گواهینامه انجام شده‌است اظهارکرد: در گذشته آموزش رانندگی اجباری نبود و گواهینامه‌ها به صورت دستی صادر می‌شد، ولی اکنون مراحل صدور گواهینامه الکترونیکی است و افراد پرونده الکترونیکی داشته و رفتار آن‌ها در آن پرونده ثبت می‌شود و گواهینامه‌ها به صورت هوشمند صادر می‌شوند.

وی ادامه‌داد: در حوزه خدمات صدور گواهینامه در شش ماهه اول امسال هفت میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۵ فقره خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.

زارع که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی در پلیس راهنمایی و رانندگی تعطیل بردار نیست گفت: پلیس راهنمایی‌ورانندگی به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه می‌دهد. در سال گذشته ۶۱ میلیون و ۶۴۵ هزار خدمت توسط پلیس راهنمایی‌ورانندگی به مردم ارائه شده است. در شش ماهه نخست امسال نیز ۳۹ میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی‌ورانندگی ارائه شده‌است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها