خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » آیا ایلان ماسک می‌تواند کوکاکولا را بخرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا ایلان ماسک می‌تواند کوکاکولا را بخرد؟

فرارو- پس از آن که پیشنهاد خیره کننده ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک سرمایه دار امریکایی برای خرید سهام توئیتر در هفته جاری به طرز غیر منتظره‌ای پذیرفته شده او به شوخی در توئیتی از تصاحب بعدی خود خبر داده است: این بار کوکاکولا.

به گزارش فرارو به نقل از نیوزویک؛ این میلیاردر امریکایی روز پنجشنبه در توئیتی خطاب به ۸۷.۱ میلیون دنبال کننده اش در توئیتر نوشت که در مرحله بعدی کوکاکولا را خریداری خواهد کرد تا کوکائین را دوباره به داخل آن بازگرداند.

منصفانه است که بگوییم هر آن چه که ماسک اکنون در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی می‌نویسد با دقت بیش تری نسبت به گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرند، زیرا بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه توئیتر منتظر هستند بدانند این میلیاردر ولخرج چگونه آن پلتفرم را تغییر خواهد داد یا پس از آن چه خواهد کرد.

آیا ایلان ماسک می‌تواند کوکاکولا را خریداری کند؟ /ترجمه آقای اعتضاد

با این وجود، زمانی که به ارزش و هزینه واقعی خرید کوکاکولا نگاه می‌کنیم به احتمال زیاد ماسک تنها در مورد خرید این شرکت شوخی کرده است. کوکاکولا با ارزش‌ترین نوشیدنی جهان در نظر گرفته می‌شود و براساس آخرین داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت داده سنجی و آماری آلمانی Statista ارزش این برند در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۸۷.۶ میلیارد دلار رسید. ارزش کوکاکولا در بازار در روز پنجشنبه بیش از ۲۸۵ میلیارد دلار بود که تقریبا به اندازه کل دارایی خالص تخمین زده شده ایلان ماسک است.

سهم بیش از ۶۵ دلار و ۵۶ سنت این شرکت در صبح پنجشنبه در بازار سهام بیش از ۵۴ دلار و ۲۰ سنت پیشنهاد داده شده توسط ماسک برای خرید هر سهم توئیتر بوده است.

حساب کاربری محبوب Fintwit با انتشار تصویری از ارزش سهام امروز کوکاکولا به توئیت ماسک در مورد خرید آن شرکت پاسخ داده است. در این توئیت آمده است: “ایلان، تو برای خرید کوکاکولا خیلی فقیر هستی”.

آیا ایلان ماسک می‌تواند کوکاکولا را خریداری کند؟ /ترجمه آقای اعتضاد

اگرچه درست است که این برند نمادین کمی گران خواهد بود با این وجود، پیش بینی در مورد اینکه ماسک می‌تواند در آینده به چه چیزی فکر کند دشوار است. خرید توئیتر تنها یک هفته پیش ایده‌ای به همان اندازه دیوانه کننده به نظر می‌رسید. طبق گزارش بلومبرگ، ماسک با ثروت خالص ۲۸۹ میلیارد دلاری ثروتمندترین فرد روی سیاره زمین محسوب می‌شود. او هم چنین مسئول بزرگترین شرکت خودروسازی برقی در جهان است.

این که قصد او از خرید کوکاکولا ممکن است یک شوخی بیش‌تر نباشد را باید از قسمت دوم بیانیه عجیب او تشخیص داد.

در زمان ساخته شدن کوکاکولا در سال ۱۸۸۶ کوکائین یکی از مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی گازدار بود و به عنوان عصاره‌ای که از برگ‌های کوکا به دست می‌آمد. به گفته موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر امریکا در آن زمان کوکائین غیر قانونی تلقی نمی‌شد.

با این وجود، کوکائین پس از آن در دهه ۱۹۰۰ میلادی از نوشابه حذف شد و بسیار بعید به نظر می‌رسد که هرگز بازگشت قانونی آن به کوکاکولا امکان پذیر باشد. صرف نظر از معنای آن توئیت، بسیاری در توئیتر از توئیت ماسک قدردانی کردند و به چندین شرکت دیگر پیشنهاد دادند که این میلیاردر باید آن شرکت‌ها را خریده و بهبود بخشد یا به نوعی شکوه سابق را به آن برند‌ها و شرکت‌ها بازگرداند.

کاربری به ماسک پیشنهاد خرید رسانه اجتماعی چینی “تیک تاک” و حذف آن را داده است. کاربر دیگری از او خواست که امتیاز سریال “بازی تاج و تخت” را خریداری کرده و فصل گذشته را بازسازی کند. لیزا بوث” از شبکه خبری “فاکس نیوز” در توئیتی پیشنهاد کرده که ماسک به یوتیوب نیز نگاهی بیاندازد و نوشته است:”یوتیوب به اندازه توئیتر بد است”.

او به شوخی افزوده است:”هم چنین اگر برای من یک خانه بخری نیز برایم جالب خواهد بود”. کاربر دیگری به نام CryptoWhale نوشته است:” مک دونالد را بخر تا آن دستگاه‌های لعنتی بستنی ساز تعمیر شوند”.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها