خانه » همه » ادامه تاریخ سازی آسیایی ها در جوایز اسکار

دانلود کتاب های امتحان شده

ادامه تاریخ سازی آسیایی ها در جوایز اسکار

ادامه تاریخ سازی آسیایی ها در جوایز اسکار

«کلوئی ژائو» به عنوان اولین زن غیرسفیدپوست و دومین زن در تاریخ جوایز سینمایی اسکار موفق به کسب جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

به گزارش ایسنا، پس از موفقیت تاریخی فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی که در جوایز اسکار سال گذشته برای نخستین بار موفق به کسب همزمان، سه جایزه مهم بهترین فیلم، کارگردانی و فیلم بین المللی (غیرانگلیسی) شد، امسال نیز فیلم «سرزمین آواره ها» ساخته «کلوئی ژائو» کارگردان چینی دو جایزه اصلی بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کرد. 

این نخستین بار در تاریخ ۹۳ ساله جوایز سینمایی اسکار است که جایزه بهترین کارگردانی این رویداد به یک فیلمساز زن آسیایی و غیرسفیدپوست می رسد. در کل تاریخچه اسکار نیز تنها دو کارگردان زن به این جایزه دست یافته اند که مورد قبلی آن به حدود یک دهه قبل بازمیگردد که «کاترین بیگلو» برای فیلم «هرت لاکر» اسکار کارگردانی گرفت. 

پیش از «کلوئی ژائو » نیز تنها «لینا ورتمولر»، «جین کمپیون»، «سوفیا کاپولا» و «گرتا گرویگ» و «کارتین بیگلو» زنانی بودند که در شاخه کارگردانی اسکار نامزد شده بودند. 

«کلوئی ژائو» پس از دریافت جایزه کارگردانی اسکار ۲۰۲۱ گفت: «اخیرا خیلی به این موضوع فکر می کنم که وقتی شرایط دشوار می شود چگونه ادامه دهم و فکر می کنم به این چیزی برمی گردد که در دوران کودکی یاد گرفتم. وقتی در چین زندگی می کردم همراه با پدرم به عنوان سرگرمی و بازی اشعار و متون کلاسیک چینی را حفظ میکردیم و با هم آنها را از برمی خواندیم و تلاش می کردیم جملات یکدیگر را کامل کنیم». 

این کارگردانی چینی همچنین عنوان کرد که ک عبارت چینی با ترجمه «انسان ها در بدو تولد ذاتا خوب هستند» الهام بخش او بوده است و همواره بر روی زندگی و کارش تاثیر داشته است.

امسال همچنین  «یو-جونگ یون» برای بازی در فیلم «میناری» به عنوان دومین بازیگر زن آسیایی تاریخ جوایز آکادمی موفق به کسب اسکار بازیگری شد. پیش از این «میوشی اومه کی» در سال ۱۹۵۸ برای بازی در فیلم «سایونارو» اسکار بازیگری دریافت کرده بود.

انتهای پیام

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها