خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » ادعای اسپوتنیک درباره برگزاری دور پنجم گفتگو‌های ایران و عربستان

دانلود کتاب های امتحان شده

ادعای اسپوتنیک درباره برگزاری دور پنجم گفتگو‌های ایران و عربستان

خبرگزاری روسی اسپوتنیک ادعا کرد که دور پنجم گفتگو‌های میان ایران و عربستان پنجشنبه در بغداد و در فضایی بسیار مثبت برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک آگاه در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک ادعا کرده که پنجمین دور گفتگو‌های ایران و عربستان سعودی روز پنجشنبه با حضور نماینده دولت عراق در بغداد برگزار شد و فضای جلسه بسیار مثبت بود.

بر اساس گزارش العالم، این منبع در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های مطرح شده در جلسه مذکور گفت: دو هیات روی بیشتر پرونده‌های منطقه و همچنین پرونده روابط دوجانبه و امنیت منطقه خلیج (فارس) صحبت کردند.

دور پنجم گفتگو‌های ایران و عربستان قرار بود اسفند ماه گذشته برگزار شود که به دنبال اقدام عربستان سعودی در اعدام جمعی شماری از شهروندان شیعه این کشور متوقف شد.

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در سفر هفته گذشته خود به تهران در نشستی خبری در پاسخ به سؤالی درباره دور پنجم گفتگو‌های ایران و عربستان تاکید کرد: این گفتگو‌ها ادامه داشته و برای مدتی متوقف شد. امیدواریم دور بعدی این گفتگو‌ها بین ایران و عربستان برگزار شود. مشخص است که گفتگو تا الان در چارچوب مشارکت دستگاه امنیتی دو طرف بوده است و از سمت ایران نمایندگانی از وزارت خارجه بوده‌اند، ولی چارچوب گفتگو‌ها بین دستگاه‌های امنیتی بوده است. برخی مسائل وجود دارد که باید مطرح شود. امیدوارم بزودی نشست بعدی برگزار شود.

فؤاد حسین گفته بود: گمانه زنی‌هایی درباره زمان آن مطرح شده است، ولی به صراحت نمی‌توانم درباره زمان نشست بعدی صحبت کنم، ولی طرفین این تمایل را دارند نشست‌های خود را ادامه دهند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق برای اولین بار در ماه می‌سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که عراق میزبان گفتگو‌های ایران و عربستان خبر داد و تاکنون چهار دور از این مذاکرات بین ایران و عربستان به میزبانی بغداد برگزار شده است.

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق هم ابراز امیدواری کرده بود که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد به بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان منجر شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها