خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن 22 هزار سرباز روس/آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین/استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی+عکس/ورود نیمی از توپخانه هوتزر آمریکا به اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن 22 هزار سرباز روس/آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین/استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی+عکس/ورود نیمی از توپخانه هوتزر آمریکا به اوکراین

آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین/استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی

بین الملل تابناکشصت و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن 22 هزار سرباز روس
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ – ۲۱:۵۱

دولت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای ادعا می‌کند ارتش این کشور در جنگ با روسیه بیش از ۲۲ هزار سرباز روس را کشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دولت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است که ارتش این کشور در جنگ با روسیه بیش از ۲۲ هزار سرباز روسی را کشته است.

ستاد کل نیروهای نظامی اوکراین در این بیانیه گفت: حداقل ۲۲ هزار و ۸۰۰ سرباز روسی تاکنون در اوکراین کشته شده است.

ستاد کل اوکراین اعلام کرد، نیروهای اوکراینی ۹۷۰ تانک روسی، ۲ هزار و ۳۸۹ خودروی زرهی، ۴۳۱ سامانه توپخانه و ۱۵۱ سامانه راکت پرتاب چندگانه را منهدم کردند.

طبق این بیانیه ادعا شده است که نیروهای اوکراینی همچنین ۱۸۷ فروند هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، ۷۱ سامانه پدافند هوایی، ۱۶۸۸ خودرو، ۸ کشتی، یک قایق تندرو سبک، ۷۶ خودروی سوخت‌رسان و ۲۱۵ هواپیمای بدون سرنشین روسی را نیز منهدم کردند.

ارتش روسیه ۴۰۰ سرباز دیگر را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه، حداقل ۲ هزار و ۷۸۷ غیرنظامی کشته و ۳ هزار و ۱۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند. اعتقاد بر این است که تلفات واقعی بسیار بیشتر است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، تاکنون ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین آواره داخلی شده اند و بیش از ۵.۳ میلیون نفر به کشورهای دیگر گریخته اند.

دولت بایدن از کنگره درخواست کمک ۳۳ میلیارد دلاری برای اوکراین کرد
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ – ۲۱:۴۸

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد این بودجه شامل کمک های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه است.درخواست ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی برای اوکراین است.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت که این ۲۰ میلیارد دلار شامل ۵ میلیارد دلار اختیارات ارائه تسلیحات، ۶ میلیارد دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای برنامه تأمین مالی نظامی خارجی وزارت امور خارجه آمریکا است.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن اواخر روز پنج‌شنبه رسماً از کنگره خواهد خواست که برای مسدود کردن دارایی‌ افراد ثروتمند مرتبط با کرملین اختیارات بیشتری در اختیار دولت او قرار دهند.

انتظار می رود بایدن بسته قانونی جامعی را پیشنهاد کند که اختیار دولت را برای ضبط اموال الیگارش‌های روسیه افزایش دهد.

بر اساس این پیشنهاد، مقامات آمریکا می‌توانند اموال متعلق به الیگارش‌های تحریم شده روسیه را توقیف کنند. البته بیانیه منتشر شده توسط کاخ سفید مشخص نمی‌کند که چه معیارهایی برای شناخت افراد و ارتباط آنها با روسیه استفاده شده است.

پیش از این اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ میلیارد دلار دارایی افراد ثروتمند روسی را در این کشورها مسدود کرده است که ارزش آنها معادل ۷ میلیارد دلار است. به گفته کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را که متعلق به افرادی است که گمان می‌رود روابط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم و مسدود کرده است.

تصویب ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین در پارلمان آلمان
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ – ۲۱:۴۴

طرح ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین با ۵۸۶ رای موافق در برابر ۱۰۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع در مجلس فدرال آلمان به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این طرح که با نام «دفاع از صلح و آزادی در اروپا» توسط سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد – سه حزب ائتلاف دولت – وارد مجلس آلمان شده بود، مورد حمایت حزب اتحاد مسیحی این کشور قرار گرفت. حزب چپ و جایگزین برای آلمان از این طرح حمایت کردند.

طبق این طرح، آلمان می‌تواند به اوکراین تسلیحات سنگین و سامانه‌های تسلیحاتی متفاوت ارسال کند. این روند در همکاری نزدیک با اعضای ناتو انجام خواهد شد.

دیتمار بارتش، رئیس گروه مجلس حزب چپ، هشدار داد که آغاز جنگ هسته‌ای می‌تواند از جمله عواقب این تصمیم باشد.

ادعای بلینکن: اقتصاد روسیه در حال فروپاشی است
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ – ۱۴:۱۴

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد اقتصاد روسیه به‌دلیل تحریم‌های گسترده‌ای که غرب علیه آن اعمال کرده، در حال فروپاشی است.

بلینکن طی جلسه استماع کمیته فرعی اعتبارات در مجلس سنای آمریکا، گفت: «کمک نظامی ما به اوکراین در نبرد کی‌یف بسیار مهم بود. ما مصمم هستیم که هر چیزی را که اوکراین برای دفع تجاوز روسیه و دفاع از خود نیاز دارد در اختیار آن قرار دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با استقبال از آغاز تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی در اوکراین، اظهار داشت: «ما در تشکیل کمیسیونی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق در مورد جنایات مرتکب شده در اوکراین مشارکت کردیم».

وزیر خارجه آمریکا با مؤثر ادعا کردن تحریم‌های جهانی علیه مسکو، توضیح داد: «روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده علیه خود، قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود. اقتصاد روسیه هم به دلیل تحریم‌های سخت و مهاجرت صدها شرکت از روسیه در حال فروپاشی است».

بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «آنچه در شرق اوکراین اتفاق می‌افتد با نبردها [برای تصرف] کی‌یف متفاوت است و نیازهای اوکراین امروزی نیز متفاوت است. اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم نفت روسیه به عنوان گام بعدی است».

بر اساس این گزارش، وی همچنین افزود: «ما در ماه می، در دوران ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل بر موضوع امنیت غذایی تمرکز خواهیم کرد. مشکل امنیت غذایی با تجاوز روسیه به اوکراین تشدید شده است».

وزیر خارجه انگلیس: باید واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ – ۱۴:۱۳

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه خواستار قطع واردات انرژی شامل نفت و گاز از روسیه شد.

تراس طی اظهارات ضد روسی گفت: «جنگ در اوکراین جنگ ما و جنگ همه است. مصمم به همکاری با متحدان خود بر روی طرح جدید مارشال برای حمایت از اوکراین هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وی با مؤثر دانستن تحریم‌های جهانی علیه روسیه، ادعا کرد: «تحریم‌ها باعث شد روسیه نتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند. ما باید صادرات نفت و گاز از روسیه را نیز تحریم کنیم».

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم تقویت دفاع جمعی کشورهای اروپایی، اظهار داشت: «ما همکاری نظامی خود را دو برابر خواهیم کرد و باید از جنگ روسیه در اوکراین درس بگیریم. سیاست ناتو مقدس است و اگر سوئد و فنلاند بخواهند به آن بپیوندند، باید آن را بپذیریم».

تراس ضمن لازم دانستن حضور سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق آسیا نیز توضیح داد: «ما باید از هرگونه تهدیدی در اقیانوس آرام جلوگیری کنیم و همکاری خود را با ژاپن تقویت کنیم. هیچ جایگزینی برای نیروی نظامی مستحکم با پشتیبانی از قابلیت‌های اطلاعاتی وجود ندارد».

بر اساس این گزارش، وی در ادامه ادعاهای ضد روسی خود افزود: «روسیه از درآمدهای نفت و گاز عایدی کسب می‌کند تا نفوذ بیشتری در جهان داشته باشد. ما تعرفه واردات تز روسیه را افزایش دادیم و بیش از هر کشور دیگری تحریم کردیم».

این دیپلمات ارشد انگلیسی مدعی شد: «ما منابع مالی پوتین را برای جنگش خشک می‌کنیم. ما می‌توانیم ظالمان را از اهرم‌های خود محروم کنیم. ما روابط خود را با کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و اتحادیه کشورهای آسیایی تقویت می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تراس همچنین با متهم کردن چین به حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، گفت: «پکن جنایات مسکو را محکوم نکرد و مبادلات تجاری این کشور با روسیه از ابتدای سال جاری یک سوم افزایش یافته است».

خسارات وارده به اوکراین در روز چهارشنبه
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ – ۱۴:۱۲

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با تشریح خسارات وارده به اوکراین در روز چهارشنبه اعلام کرد که دو سامانه دفاع هوایی در اوکراین از جمله یک سامانه اس ۳۰۰ و هفت مرکز فرماندهی این کشور منهدم شده است.

به گزارش رسانه‌های روسی، سرلشکر ایگور کوناشنکف در گزارش روزانه خود اعلام کرد که هوایپماهای عملیاتی و تاکتیکی و نیروی هوایی روسیه ۳۸ مرکز نظامی از جمله هفت مرکز فرماندهی و دو سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ و OSA- AKM این کشور را منهدم کردند.

این مقام روسی افزود: دو مرکز مستحکم و ۲۷ مرکز آموزشی و انبار تجهیزات نظامی اوکراین نیز منهدم شده است.

کوناشنکف همچنین از کشته شدن ۲۱۰ تن از نئونازی های اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ورود نیمی از توپخانه هوتزر آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ – ۱۴:۱۰

جان کربی سخنگوی پنتاگون همزمان با آغاز سومین ماه درگیری ها میان اوکراین و روسیه اعلام کرد: بیش از نیمی از ۹۰ سیستم توپخانه هوتزر آمریکا وارد اوکراین شده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: امروز، بیش از نیمی از این هوتزرها در اوکراین هستند.

وی افزود: ما به ۵۰ اوکراینی برای استفاده از این تسلیحات توپخانه آموزش داده ایم. آنها پس از بازگشت به اوکراین به سایر نیروهای اوکراینی روش استفاده از این تسلیحات را آموزش خواهند داد.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه اوکراین نیازهای جدی دارد و همه باید به آن کمک کنند، افزود که ما در مورد کمک خود به اوکراین به شفافیت ادامه خواهیم داد.

کربی در عین حال اظهار داشت: نتیجه جنگ اوکراین هر چه باشد، چشم انداز و محیط امنیتی اروپا تغییر کرده است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال جنگ هسته ای میان روسیه و اوکراین گفت: تهدید به احتمال استفاده از سلاح‌ هسته ای غیرمسئولانه است. هیچکس نمی‌خواهد جنگ در اوکراین به یک جنگ هسته ای تبدیل شود.

وی با این ادعا که پوتین به اهداف راهبردی خود در اوکراین دست نیافته است، اضافه کرد: این غیرمسوولانه است که یک قدرت هسته‌ای حتی به عنوان بخشی از این بحث، درباره جنگ اوکراین به این موضوع بپردازد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تصریح کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌تواند با خروج نیروهایش از اوکراین به جنگ پایان دهد و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای مذاکره درباره راه حل سیاسی مذاکره کند.

آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین

رسانه روسی از آماده باش سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در شهر مرزی بلگورود در شمال مرز اوکراین خبر داد.

 خبرگزاری تاس روسه روز پنجشنبه گزارش کرد: روسیه سامانه‌های پدافند هوایی را در شهر مرزی بلگورود به حالت آماده باش درآورد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه پرتابگرهای موشکی متحرک اسکندر–ام را در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر کرده است.

اسکندر یک سیستم موشک بالستیک متحرک است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آن را با اسم رمز «اس اس – ۲۶ استون» می‌شناسد، سیستمی که جایگزین موشک اسکاد شوروی شده است.

دو موشک هدایت شونده این سیستم از برد ۵۰۰ کیلومتری برخوردار است و قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای یا متعارف را داراست.

بلگورود یک شهر و مرکز اداری منطقه بلگورود در شمال مرز اوکراین است. روسیه روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که خواستار کنترل بر تمامی مناطق جنوبی اوکراین است.

تهدید روسیه به اقدام تلافی جویانه علیه ژاپن

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: روسیه نسبت به رزمایش مشترک دریایی ژاپن و آمریکا واکنش نشان و به ژاپن هشدار داد که درصورت گسترش این رزمایش به مرزهای شرقی روسیه، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

 تارنمای خبری سی ان ان در ادامه این گزارش نوشت: تهدید در پی خشم مسکو از حمایت توکیو از کی یف و بسط همکاری های بیشتر با ناتو صورت می گیرد و ملتهب شدن مناقشه طولانی مدت بر حاکمیت روسیه بر جزایری است که اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم آنها را تصاحب کرد.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: «ایگور مورگالف» (Igor Morgulov) معاون وزیر خارجه روسیه سه شنبه گذشته گفته بود، «رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن ماهیتی بالقوه تهاجمی دارد ».

سی ان ان گزارش داد” مورگالف در مصاحبه با آژانس خبری «ریا نوستی» گفت: روسیه چنین اقداماتی را از طرف ژاپنی بعنوان تهدیدی برای کشور خود می بیند، اگر چنین رزمایش های توسعه یابند، روسیه اقدامات تلافی جویانه در راستای تقویت منافع وتوانایی ها دفاعی خود صورت خواهد داد.

سی ان ان افزود:ژاپن تاکنون پاسخی به اظهارت معاون وزیر خارجه روسیه نداده است.

تارنمای خبری سی ان ان درباره رزمایش مشترک ژاپن و آمریک نوشت: نیروی دریایی آمریکا و ژاپن هفته گذشته مانورهای مشترکی را در دریای چین شرقی و دریای فیلیپین به پایان رساندند که در آن ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن نیز حضور داشت.

استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی

یک تحلیلگر نیروی دریایی آمریکا می‌گوید؛ عکس‌های ماهواره ای نشان می‌دهد که روسیه دلفین‌های آموزش دیده را در ورودی یک بندر کلیدی دریای سیاه قرار داده است؛ اقدامی که ممکن است برای کمک به حفاظت از پایگاه دریایی مهم کرملین در آنجا صورت گرفته باشد.

آماده باش سامانه های پدافند هوایی بلگورود روسیه در مرز اوکراین/استفاده روسیه از دلفین‌ها برای محافظت از پایگاه دریایی/ورود نیمی از توپخانه هوتزر آمریکا به اوکراین

به گزارش واشنگتن پست، تصاویری که توسط شرکت مکسار تکنولوژی در اختیار خبرنگاران این روزنامه قرار داده شده است، دو قطعه دلفین را در ورودی بندر سواستوپل در کریمه نشان می دهد. این بندر از سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ضمیمه شده است.

اچ آی ساتون، تحلیلگر دریایی و زیردریایی که برای نخستین بار در روز چهارشنبه به وقت محلی در مورد دلفین ها به مؤسسه نیروی دریایی آمریکا گزارش داد، گفت که این دلفین ها در ماه بهمن یعنی اوایل حمله روسیه به اوکراین، به آنجا منتقل شده اند.

او اظهار کرد که از دلفین‌ها می‌توان برای مقابله با غواصان متخصص اوکراینی استفاده کرد که تلاش می‌کنند وارد بندر شوند تا به کشتی‌های جنگی روسیه آسیب بزنند؛ نقشی که به گفته او آمریکا و روسیه قبلاً پستانداران دریایی را برای آن آموزش داده‌اند.

سخنگوی شرکت Maxar Technologies نیز توضیح ساتون را در مورد دلفین‌هایی که اخیراً توسط ماهواره‌های آنها ضبط شده‌اند، تایید کرده است.

برخی کشتی‌های جنگی روسیه در بندر سواستوپل مستقرند. کشتی جنگی مسکوا روسیه که در ماه جاری پس از اصابت دو موشک اوکراینی غرق شد نیز در همین منطقه قرار داشت.

از دهه ۱۹۶۰، نیروی دریایی آمریکا دلفین ها و شیرهای دریایی را برای کمک به محافظت در برابر تهدیدات زیر آب آموزش داده است. به گفته کارشناسان دریایی، دلفین‌ها پیچیده‌ترین سونارهای شناخته شده برای علم را دارند که تشخیص مین‌ها و دیگر اجسام بالقوه خطرناک در کف اقیانوس را که تشخیص آنها با استفاده از سونار الکترونیکی دشوار است، نسبتاً آسان می‌کند.

آمریکایی ها ادعا می کنند که روسیه در دوران اتحاد جماهیر شوروی از پایگاه سواستوپل برای آموزش دلفین ها برای مقاصد نظامی مانند کار گذاشتن مواد منفجره در کشتی ها یا جست وجوی مین استفاده می کرد. اینکه آیا آنها اکنون برای عملیات نظامی مستقر شده اند یا خیر مورد مناقشه است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تأسیسات سواستوپل توسط اوکراین برای آموزش دلفین ها برای امور درمانی مورد استفاده قرار گرفت. مسکو تایمز در آن زمان گزارش داد که روسیه پس از کنترل این شهر بندری در سال ۲۰۱۴، آموزش پستانداران دریایی در جهت مقاصد نظامی را از سر گرفته است.

به گزارش رسانه ها، در سال ۲۰۱۹، یک نهنگ سفید در نروژ ظاهر شد که به بدنش یک بند بسته شده بود و کارشناسان دریایی محلی را بر آن داشت تا حدس بزنند که با یک پستانداری مواجهند که بخشی از برنامه آموزشی نیروی دریایی روسیه است. این نهنگ توسط مردم محلی “هولادیمیر” نامیده شد – ترکیبی از کلمه نروژی به معنی نهنگ و نام کوچک رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها