۱۳۹۷/۱۰/۰۲
–
۱۰۰۷۰ بازدید
شما در پاسخ به این سوال که ازدواج جن و انس ممکن است فرمودید امیزش این دو ممکن است.
چگونه ممکن است این دو که دو جنس متفاوت هستند و جن هم که دیده نمیشود یا جسم لطیف دارد.
متن یا مستند آن را جهت بررسی ارسال فرمایید . جهت استحضار مطلب زیر نیز تقدیم میگردد :
ارتباط برخی انسان ها با جن ها قابل انکار نیست اما ازدواج با آنها براساس شنیده ها است و مورد مستند در این باره سراغ نداریم. بلکه چه بسا اساسا نادرست باشد زیرا جن و انسان دو گونه وجود هستند، از طرف دیگر قرآن همه انسانها را فرزند آدم و حوا می داند بدون آنکه واسطه دیگری در نسل آنها وجود داشته باشد؛ در حالی که اگر فرزندی از چنین ازدواجی پدید آید اجداد غیر انسانی خواهد داشت و با ظاهر قرآن ناسازگار می نماید.
محدث قمی در کتاب سفینه البحار روایتی نقل می کند از خصال صدوق که اجنه زاد و ولدشان به صورت تخم گذاری است، حامله نمی شوند و باردار نمی شوند. جن حالت مثال برزخی دارد- اجسام مادی مثل انسانها ندارند. اگر ازدواج هم داشته باشد طبعا با مثل خودش ازدواج می کند. ضمن اینکه در روایت خصال آمده است فرزندان جن فقط ذکور هستند فرزند مؤنث(دختر) ندارند).
برخی از نویسندگان گفته اند چون جن و شیطان ذریه و فرزند دارند بنابراین نر و ماده و آمیزش جنسی و ازدواج دارند و به آیاتی از قرآن استناد کرده اند در صورتی که آیات قرآن مشخص نکرده ذریه و فرزندان جن از چه راهی حاصل شده است. روشن ترین آیه که به آن استدلال شده آیه شریفه لم یطمثهن انس قبلهم و لاجان است- حوریان بهشتی را قبل از شوهرشان هیچ آدمی و جنی دست نزده است- گفته اند این آیه دلالت دارد که جن هم آمیزش دارد- لکن احتمال دارد آیه معنایش این باشد هیچ کس به اینها نرسیده انسان حتی جن ها که دیده نمی شود.
از آیات قرآن نمی توان استفاده کرد که تناسل و توالد جن به چه شکلی صورت می گیرد ابن عربی در فتوحات مکیه گفته است تناسل جن به القای هوا در رحم انثی است- در هر صورت حکم قطعی نمی توان کرد. اما لذت بردن و آزار دادن توسط جن ها گاهی اتفاق می افتد.
پی نوشت ها :
1. سفینه البحار، انتشارات اسوه، ج1، ص673
2. علیرضا رجالی تهرانی، جن و شیطان(تحقیق قرآنی، روایی، عقلی) ص56
3. سوره الرحمن، آیه 56
ارتباط برخی انسان ها با جن ها قابل انکار نیست اما ازدواج با آنها براساس شنیده ها است و مورد مستند در این باره سراغ نداریم. بلکه چه بسا اساسا نادرست باشد زیرا جن و انسان دو گونه وجود هستند، از طرف دیگر قرآن همه انسانها را فرزند آدم و حوا می داند بدون آنکه واسطه دیگری در نسل آنها وجود داشته باشد؛ در حالی که اگر فرزندی از چنین ازدواجی پدید آید اجداد غیر انسانی خواهد داشت و با ظاهر قرآن ناسازگار می نماید.
محدث قمی در کتاب سفینه البحار روایتی نقل می کند از خصال صدوق که اجنه زاد و ولدشان به صورت تخم گذاری است، حامله نمی شوند و باردار نمی شوند. جن حالت مثال برزخی دارد- اجسام مادی مثل انسانها ندارند. اگر ازدواج هم داشته باشد طبعا با مثل خودش ازدواج می کند. ضمن اینکه در روایت خصال آمده است فرزندان جن فقط ذکور هستند فرزند مؤنث(دختر) ندارند).
برخی از نویسندگان گفته اند چون جن و شیطان ذریه و فرزند دارند بنابراین نر و ماده و آمیزش جنسی و ازدواج دارند و به آیاتی از قرآن استناد کرده اند در صورتی که آیات قرآن مشخص نکرده ذریه و فرزندان جن از چه راهی حاصل شده است. روشن ترین آیه که به آن استدلال شده آیه شریفه لم یطمثهن انس قبلهم و لاجان است- حوریان بهشتی را قبل از شوهرشان هیچ آدمی و جنی دست نزده است- گفته اند این آیه دلالت دارد که جن هم آمیزش دارد- لکن احتمال دارد آیه معنایش این باشد هیچ کس به اینها نرسیده انسان حتی جن ها که دیده نمی شود.
از آیات قرآن نمی توان استفاده کرد که تناسل و توالد جن به چه شکلی صورت می گیرد ابن عربی در فتوحات مکیه گفته است تناسل جن به القای هوا در رحم انثی است- در هر صورت حکم قطعی نمی توان کرد. اما لذت بردن و آزار دادن توسط جن ها گاهی اتفاق می افتد.
پی نوشت ها :
1. سفینه البحار، انتشارات اسوه، ج1، ص673
2. علیرضا رجالی تهرانی، جن و شیطان(تحقیق قرآنی، روایی، عقلی) ص56
3. سوره الرحمن، آیه 56