خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » از «اوکراین» خبر می‌رسد؛ از «خوزستان» چطور؟

دانلود کتاب های امتحان شده

از «اوکراین» خبر می‌رسد؛ از «خوزستان» چطور؟

تابناک: «خوزستان» را باید محل وعده گاه همه دولت‌ها دانست. این استان در هر دولتی با فوج فوج وعده و وعید‌های دولتمردان دولت‌ها مواجه بوده است؛ اما آنچه این روز‌ها در این استان می‌گذرد، دلخواه هیچ شهروند خوزستانی و ایرانی نیست. برخی از ناآرامی‌ها به همراه گرد و غباری که در این روز‌ها در استان خوزستان حاکم شده، موضوعاتی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

به گفته برخی از منابع رسانه ای، از ظهر روز جمعه اینترنت همراه (موبایل) در چند شهر خوزستان همراه با قطعی کامل یا اختلال شدید بوده است؛ البته هرچند اینترنت ثابت خانگی متصل بوده، سرعت آن نیز کمتر از سرعت همیشگی و کٌند بوده و قطعی اینترنت به گونه ای بوده است که حتی امکان دسترسی به اینترنت داخلی نیز وجود نداشته و برنامه‌هایی چون اسنپ یا سایت‌های داخلی در دسترس نبوده است و گویا روز گذشته، بالاخره اوضاع اینترنت در این استان به حالت پایدار درآمده ولی متاسفانه تاکنون هیچ مقام مسئولی در خصوص وضعیت اینترنت موبایل در خوزستان توضیحی نداده است.

متاسفانه در این اوضاع به مانند موارد مشابه پیشین ـ که اخباری مبنی بر ناآرامی یا اعتراض محلی به موضوعی از برخی نقاط کشور شنیده می شود ـ در فقدان یک روایت رسمی و موثق داخلی، شاهد روایات فراوان از این رخدادها در سایت های فارسی زبان خارج از کشور هستیم که هر یک بر اساس مقاصد و نیت خود این گونه امور را تبیین و تفسیر می کنند.

اینکه موضوعی ممکن است دارای جوانب امنیتی و یا غیرآشکار باشد، انکارناشدنی است؛ اما عدم بیان هیچ گونه روایتی از اوضاع مورد توجه افکار عمومی، قطعا عرصه را برای بیان روایات غیر موثق و پذیرش آن فراهم می کند. برای افکار عمومی پذیرفته نیست وقتی اخبار تحولات و اتفاقات کشور جنگ زده ای مانند اوکراین به لحظه قابل پیگیری است، بچطور برای پیگیری امور و اتفاقات یک استان داخلی نه تنها دسترسی وجود ندارد، بلکه هیچ گونه روایت رسمی هم در کرا نیست. حال در کنار این شرایط بحث مشکل همیشگی خوزستان هم وجود دارد که گرد و غبار در آسمان این استان، سال هاست امان مردم را بریده است و این مشکل را نباید معضلی محلی دانست.

مسئولان نظام برای خوزستان فکری کنند؛ قرار بود استاندار ویژه بیاورند

یکی از نمایندگان این استان در گفت‌وگویی می گوید: «همین الان ما در استان تنش آبی داریم، مزید بر علت همین گرانی‌ها، بحث گرد و خاک است، بحث سلامت مردم است، چند وقت دیگر بحث برق و نوسان برق آغاز می‌شود، این‌ها را چه کسی باید مدیریت کند و جواب بدهد؟»

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان درباره آخرین وضعیت استان خوزستان با توجه به مخابره‌ خبرهایی مبنی بر اعتراضات در استان، اظهار کرد: ببینید وضعیت خوزستان و مشکلات موجود ما، هیچ جوره توجیه نمی شود. در دولت آقای رئیسی گفتند که خوزستان استانداری ویژه می‌شود، یک استاندار ویژه در حد معاون رئیس‌جمهور می‌آوریم و فلان و این حرف‌ها؛ الان ضعیف‌ترین استاندار را آوردند در خوزستان منصوب کردند؛ از همه ضعیف‌تر.

وی ادامه داد: سه ماه است که گرد و خاک نفس خوزستان را گرفته، اصلا هیچ تکانی نمی‌خورند که بالاخره یک توضیح برای مردم بدهند که چه کار کنیم. منشأ این گرد و خاک داخلی است یا خارجی، با خارجی‌ها رایزنی کنند و جلوی آن را بگیرند یا یک مقدار اثراتش را کم کنند، بهداشت را درست کنند، آب را درست کنند!

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، اضافه کرد: الان ما گرفتار بهداشت، آب، برق و گرفتار گرد و خاک هستیم. گرفتاری‌های متعدد وجود دارد و آقایان کک‌شان نمی‌گزد. نشسته‌اند در اتاق خودشان حتی حاضر نیستند بیایند بیرون با مردم صحبت کنند و برای مردم توضیح بدهند.

وی افزود: مدیریت استان اینطور نبود، ما این طور نداشتیم، کسی هم هیچ رسیدگی‌ نمی‌کند. نشسته‌اند فقط دنبال این هستند که مثلا چه کسی باید عزل یا چه کسی نصب شود. به ما چه که چه کسی باید عزل یا نصب شود، آخر این‌ها به ما چه؟ مشکلات مردم را حل کنید.

ناصری‌نژاد با ابراز نگرانی از ادامه شرایط کنونی، عنوان کرد: واقعا الان وضعیت خوزستان نگران‌کننده است. باید مسئولین نظام بنشینند برای خوزستان فکری کنند، و گرنه دشمنان آنجا را زیر ذره‌بین گذاشته و دارند توطئه می‌کنند و خدای نکرده ممکن است اتفاقی رخ بدهد که نشود کنترلش کرد. ما دلمان برای این کشور، این نظام و برای مردم می‌سوزد. حیف است این همه خوبی‌ها و نکات مثبت به خاطر بی‌عرضگی بعضی‌ها زیر سوال برود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها