خانه » همه » سلامت » از مسیر جدید به خانه رانندگی کنید

دانلود کتاب های امتحان شده

از مسیر جدید به خانه رانندگی کنید

کارهایی ساده برای تقویت مغز

تمرینات ساده مغز برای بهبود حافظه وجود دارد که می توانید برای تقویت توان مغز خود آنها را به کار ببندید تا حافظه بهتری داشته باشید و همه چیز را به خوبی به یاد آورید.


کارهایی ساده برای تقویت مغز

از مسیر جدید به خانه رانندگی کنید

این تمرین با اینکه بسیار ساده به نظر می رسد اما در تقویت مغز بسیار تاثیر گذار است. شما مجبورید برای یافتن مسیر خود، حواستان را بهتر درگیر کنید که باعث می شود مغزتان بیشتر کار کند زیرا مسیر همیشگی را بلد است و نسبت به آن بی اعتنا عمل می کند.

ایگلمن می گوید: تغییر روتین و عادت های زندگی می تواند باعث بهبود عملکرد مغز شود. 

با صدای بلند تکرار کنید

برای به خاطر سپردن هر چیزی که می خوانید بهتر است آن را با صدای بلند تکرار کنید. به عنوان مثال با صدای بلند نام کسی که به تازگی ملاقات کرده اید را تکرار کنید تا نام وی در ذهن تان باقی بماند.

حل جدول کلمات

جدول کلمات متقاطع و دیگر بازی های مربوط به واژه ها که شما در آنها مجبور به تنظیم حروف هستید، می توانند به خوبی مغز را تحریک کرده و حافظه را بهبود بخشند. 

کارهایی ساده برای تقویت مغز

شطرنج بازی کردن

بازی های فکری مختلفی هستند که می توانند عملکرد مغز را بهبود بخشند. بازی های استراتژیکی مانند شطرنج و چکرز بسیار مثال خوبی در این مورد هستند. بازی های دیگری همچون سودوکو هم می توانند تمرین خوبی برای مغز باشند.

یک زبان خارجی یاد بگیرید

ثبت نام در یک دوره زبان خارجی را در یک آموزشگاه محلی و یا حتی به صورت آموزش آنلاین شروع کنید. این کار کمک می کند مغز شما سرحال و جوان بماند. 

در حافظه تان یک نقشه رسم کنید

هنگامی که شما به یک مکان یا خانه جدید می روید می توانید نقشه ای از منطقه را به طور ذهنی رسم کنید. کشیدن نقشه های رفت و آمد، محله و مناطق دیگر یک ورزش مغزی برای گسترش حافظه محسوب می شود. 

غذاهای جدید طبخ کنید

به کلاس های آشپزی بروید و طبخ غذاهایی جدید را یاد بگیرید. پخت و پز باعث تحریک بخش های مختلف مغز و حواس مختلف همچون بویایی، بینایی و چشایی می شود. 

کارهایی را با چشم های بسته انجام دهید

سعی کنید شستن ظروف، مرتب کردن لباس ها یا دوش گرفتن را با چشمان بسته انجام دهید. این کار موجب می شود مغز شما از مسیرهای عصبی دیگری برای انجام کار استفاده کند. 

بدیهیست با چشمان بسته خود، کاری انجام ندهید که به شما و یا دیگران آسیب وارد شود. 

غذا را با چاپستیک (چوب های غذاخوری) بخورید

چاپستیک مغز شما را وادار به توجه و تمرکز می کند به خصوص اگر هرگز از آنها استفاده نکرده اید. 

کارهایی ساده برای تقویت مغز

هنگام کار کردن، دستان تان را عوض کنید

اگر به کار کردن با دست راست عادت دارید، سعی کنید از دست چپ خود برای انجام کارهایی همچون مسواک زدن و خوردن غذا استفاده نمایید. 

به عنوان مثال اگر شما در خوردن غذا با چاپستیک حسابی حرفه ای شده اید اکنون سعی کنید با دست دیگرتان به کمک چاپستیک غذا میل کنید و اینگونه مهارت های ریز حرکتی را که به وسیله سیستم عصبی مغز کنترل می شود به گونه ای متفاوت انجام دهید.

شماره تلفن ها را حفظ کنید

با به خاطر سپردن نام افراد و شماره تلفن آنها، ارتباط بین سلول های مغزی خود را تقویت می کنید که می تواند برای حافظه شما تفاوت بزرگی ایجاد کند. برای حفظ کردن یک شماره ده رقمی می توانید آن رقم را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید تا حفظ کردن شان راحت تر شود. 

صنایع دستی را برای سرگرمی یاد بگیرید

سرگرمی های هنری مانند بافندگی، نقاشی و طراحی راه هایی برای افزایش قدرت مغز هستند. برای سرگرمی یکی از صنایع دستی را یاد بگیرید تا هم مهارت های حرکتی و هم مهارت های ذهنی تان تقویت شود. 

استفاده از لغات جدید

هر زمان که بخواهید چیزی را با عجله بگویید به شکلی هوشمندانه از کلمات اختصاری استفاده می کنید. استفاده از کلمات اختصاری که شما در آن از اولین حرف یک کلمه برای نام بردن از چیزی در یک عبارت استفاده می کنید، می تواند مغز شما را جوان کرده و در به یاد آوردن بیشتر کمک تان کند.  1

ورزش اسکوات

در حالی که ورزش اسکوات ممکن است یک تمرین بسیار رایج یا یک تمرین اصلی به نظر برسد، اما در پیشرفت‌های اخیر یک پیچ و تاب بسیار غیر معمول به آن اضافه شده است. این نسخه به روز شده از اسکوات برای بهبود سلامت روان بسیار مفید است و به عنوان یک تمرین بسیار مفید برای تسکین ابهام مغز و یا هر نوع خستگی ذهنی به کار برده می‌شود. برای شروع این تمرین، به طور معمولی بایستید و پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید، سپس لالۀ گوش راست خود را با شست و انگشت دست چپ خود بگیرید. این حرکت را برای لاله گوش چپ خود تکرار کنید و آن را با انگشتان دست راست خود بگیرید. سپس در حالی که هوا را به داخل دستگاه تنفسی فرو می‌برید (عمل دم) در یک موقعیت اسکوات پایین بیایید و وقتی به بالا بر می‌گردید، هوا را خارج کنید (عمل بازدم). این حرکت را به مدت چند دقیقه ادامه دهید یا تا زمانی که می‌توانید آن را انجام دهید. اگرچه انجام این تمرینات ورزشی بسیار ساده است اما قدرت حافظه و مهارت تفکر را بهبود می‌بخشد.

کارهایی ساده برای تقویت مغز

ورزش پروانه (پرش جک)

قبل از شروع رژیم‌های سخت، این تمرین به طور معمول به عنوان یک ورزش برای گرم کردن استفاده می‌شود. ورزش پروانه (پرش جک) با قدرت و توانایی مغز همراه است. آنها پمپاژ خون را سخت و سریع می‌کنند و به طور همزمان آن را به مغز می‌رسانند. این به نوبه خود باعث تقویت انرژی مغز می‌شود که عملکرد آن را بدون خستگی حفظ می‌کند. این نوع فعالیت فقط برای ده دقیقه می‌تواند قدرت مغز را افزایش دهد. همه شما باید این کار را به طور موثر انجام دهید، در ابتدا دست‌ها را به شکل صاف و کشیده در کنار بدن خود قرار دهید. در حال حاضر به طور همزمان، دست‌های خود را بالای سر خود بگیرید و پرش کنید. پاهای خود را در طرفین بگذارید و در حالی که بازوها حرکت می‌کنند آن‌ها را بالای سر قرار دهید. در حال بازگشت از این حالت، پاها باید دوباره در کنار یکدیگر جفت شوند و دست‌ها هم به شکل صاف در کنار بدن قرار بگیرند. این حرکت را تا جایی ادامه دهید که دمای بدن شما افزایش یابد.

دویدن

ممکن است دویدن بسیار ساده به نظر برسد اما مزایا و فواید آن بی پایان است. تحقیقات انجام شده توسط تیمی از دانشمندان استرالیا نشان می‌دهد که دویدن نه تنها برای قلب عالی است، بلکه برای مغز و ذهن هم عالی است و این ورزش برای تقویت مغز بسیار مفید است. این تحقیق همچنین با شواهد بسیار قوی به اثبات رسانده است که دویدن، عملکرد شناختی مغز را افزایش می‌دهد و فوق العاده به مغز کمک می‌کند. دویدن سبب بهبود حافظه شده و چون به اکسیژن رسانی بیشتر مغز کمک می‌کند در شکل گیری صدها هزار سلول جدید حافظه هم دخیل است. علاوه براین، یک برنامه ورزشی که شامل تمرینات هوازی همراه با تمرینات مقاومتی است، برای بدن و مغز عالی است. در واقع بخشی از مغز که مسئول برنامه ریزی و تصمیم گیری است با دویدن فعال می شود. پس سعی کنید هر روز ۳۰-۴۰ دقیقه بدوید و با این تمرین تغییرات زیادی را در عملکرد مغز خود مشاهده کنید.

یوگا

یوگا به طور گسترده‌ای در سراسر جهان برای سلامتی و آرامش ذهن آموزش داده می‌شود؛ یوگا یک رشته روحانی و معنوی است و شامل برخی روش‌های مدیتیشن و تمریناتی است که قسمت‌های خاصی از بدن را مورد هدف قرار می‌دهند. در واقع، طبق تحقیقات، تمرینات یوگا باعث تقویت حافظه می‌شود و همچنین می‌تواند مغز را زنده و فعال نگه دارد. یوگا شامل موقعیت‌های متعدد تمرین است که به مناطق خاصی هدایت می‌شود، اما افرادی که دارای شانه‌های بلند هستند، بیشترین میزان خون را به مغز می‌رسانند. این تمرین باعث افزایش سلول‌های مغز می‌شود و به افزایش حافظه فرد کمک می‌کند، در حالیکه انرژی لازم را نیز تامین می‌کند. قشر خاکستری و هیپوکامپ مغز که می‌تواند در کنترل و کاهش استرس موثر باشد می‌تواند با انجام یوگا بزرگ‌تر شود. با کمک یوگا ترشح هورمون کورتیزول در بدن کاهش یافته و استرس کمتری را تجربه می‌کنید، این به ویژه برای افزایش قدرت مغز و تیز کردن حافظه مفید است. از این رو، تمرینات یوگا در روال روزمره می‌تواند به طور قابل توجهی بهبود عملکرد مغز را افزایش و همچنین استرس و اضطراب ذهنی را کاهش دهد. 2

کارهایی ساده برای تقویت مغز

پیاده روی سریع

هر روز یک وعده پیاده روی سریع حدود نیم ساعت به شما کمک میکنه ذهنتون رو پاک کنید و قلبتون رو پمپاژ کنید.

تای چی

تای چی از زیباترین و محبوب ترین هنر های رزمی در چین و کل جهانه . تای چی ابتدا بدن را متعادل میکنه سپس انرژی درونی انسان، ذهن، تنفس، عواطف، طبیعت و روح را متعادل میکنه و برای بسیاری از افراد مسن و یا افراد بی تحرک توصیه میشه چون به جای عضلات، تاکید بر پرورش ذهن داره و باعث افزایش قدرت تمرکزتون میشه. این ورزش برای نگه داشتن وضع بدن در حالت ایده آل مناسبه و شامل تمرین‌های بدنی نرم و ساده هست که به طور معمول به هنگام صبح و به صورت گروهی انجام می‌شه. توی ایران ورزش تای چی زیرمجموعه فدراسیون ووشو هست و از این طریق میتونین با موسسه های ورزشی تای چی آشنا بشین.

تیراندازی

تیراندازی رابطه مستقیمی با افزایش تمرکز داره که بر دو اصل سرعت و دقت استواره. تیراندازی انواع مختلف داره مث تیراندازی با کمان، تفنگ بادی، تپانچه بادی که باید توی سالن تیراندازی تمرین بشه و همینطور تراپ و اسکیت که مخصوص اهداف پروازیه که با توجه به علاقه تون میتونین توی یکی از این رشته ها ثبت نام کنین. 3

پی نوشت:
1.www.toomar.net
2.www.boorsika.com
3.www.2nafare.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها