خانه » همه » مذهبی » اساسنامه هيئت مديره مركزي شهرك اكباتان

دانلود کتاب های امتحان شده

اساسنامه هيئت مديره مركزي شهرك اكباتان

اساسنامه هيئت مديره مركزي شهرك اكباتان
 فصل اول – اهداف و وظایف
 ماده 1- گستردگی شهرک اکباتان و مسائل و مشکلات مشترک فیمابین بلوکهای مسکونی از یکطرف و شرکت سازنده از طرف دیگر لزوم ایجاد سازمانی برای حل مسائل مذکور ، اداره مشاعات عام و بالنتیجه تأمین آسایش و رفاه بیشتر ساکنان شهرک را اجتناب ناپذیر می نماید . بدین منظور با رعایت قانون تملک آپارتمانها ، قانون تأسیس شهرکها و سایر مقررات و ضوابط حاکم بر مجموعه های آپارتمانی سازمانی بشرح زیر تشکیل می گردد .
ماده 2- نام و مشخصات : نام سازمان (هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان) می باشد که منبعد در این اساسنامه بطور اختصار (سازمان) نامیده می شود .
ماده 3- اقامتگاه : تهران شهرک اکباتان ، بلوک A2 جنب ورودی 9 میباشد که در صورت لزوم و با تصویب هیئت مدیره به محل دیگری در داخل شهرک قابل انتقال خواهد بود .
ماده 4- تاریخ تأسیس و مدت آن از تاریخ تصویب اساسنامه (7/12/64) بمدت نامحدود .
ماده 5- کلیه بلوکها و اماکن خدماتی ، رفاهی و واحدهای تجاری و مشاعات در داخل شهرک اکباتان مشمول مقررات این اساسنامه می باشند .
ماده 6- وظایف سازمان :
الف- نظارت بر اجرای صحیح ضوابط و مقررات قانون تأسیس شهرکها و قانون تملک آپارتمانها در محدوده شهرک اکباتان و ارائه پیشنهادات اصلاحی قوانین و مقررات مربوط به مراجع ذیربط و کسب آخرین تغییرات قوانین مذکور .
ب- تلاش و پیگیری برای تعیین محدوده شغلی مغازه ها و سوپرها بمنظور تفکیک مشاعات محوطه و تاسیسات مسکونی از محدوده شغلی بترتیبی که مغازه ها و بازارچه ها و آمد و رفت آنها بهیچوجه نتواند در حریم مناطق مسکونی تداخل نموده و مخل مزاحم آسایش و ایمنی و حرمت ساکنین باشند . همچنین اتخاذ تدابیری در جهت تنوع شغل های مورد نیاز در محدوده معین و کسب مجوز نظارت بر آنها .
پ- تلاش و پیگیری جهت تکمیل تاسیسات نیمه تمام و ایجاد تاسیسات عمومی مورد نیاز وسیله شرکت سازنده (یا هر شرکت و سازمانی که قانونا جانشین آن شرکت بشود) از قبیل آموزشی ، فرهنگی ، مذهبی ، بهداشتی ، ارتباطی ، تعاونی ، ورزشی ، تفریحی ، با اولویت دادن به (محل جمع آوری و انتقال زباله ، حصار شهرک ، راه ورود و خروج اتوبان ، مرکز آتش نشانی ، روشنائی خیابانهای اصلی و محوطه ، پل عابر پیاده ، کلینیک ، بیمارستان ، مرکز تلفن ، ترمینال وسایط نقلیه عمومی ، سردرهای ورودی ، میدان میوه و تره بار ، محلی برای استقرار دفتر هیئت مدیره مرکزی ، پمپ بنزین) و سایر موارد پیش بینی شده در نقشه جامع یا نقشه های تکمیلی و اجرائی مصوب .
ت- انجام اقدامات لازم بمنظور بهره گیری از خدمات شهری از قبیل خدمات شهرداری ، راهنمایی و رانندگی ، انتظامی ، بهداشتی و درمانی و سایر خدمات مورد نیاز .
ث- کمک و راهنمایی بلوکهای جدید در راه اندازی تشکیلات مورد نیاز راهبری با حفظ استقلال داخلی هر بلوک .
ج- تلاش در جهت هماهنگی راهبری و خدمات رفاهی بلوکها و پیشگیری از مهاجرت کارکنان از بلوکی به بلوک دیگر در صورت عدم جلوگیری از انجام اینگونه مهاجرتها ، مدیران عامل بلوکها مسئول و جوابگو خواهند بود .
چ- همکاری نزدیک با کلیه موسسات و سازمانها دولتی و خصوصی در جهت حفظ منافع ساکنان شهرک .
ح- تلاش در تشکیل کمیته های حقوقی ، فنی ، فرهنگی ، ورزشی ، بهداشتی ، زیبا سازی ، مالی و فعال نمودن آنها .
خ- تدارک یک شبکه کامپیوتری جهت حل و فصل مسائل اداری ، مالی بلوکها .
د- انجام سایر مسائلی که در جهت منافع همگانی ساکنان شهرک بوده و در این اساسنامه پیش بینی نشده است .
  
فصل دوم – ارکان سازمان
 ماده 7- ارکان سازمان عبارت است از :
مجمع عمومی (عادی – فوق العاده – عادی بطور فوق العاده)
هیئت مدیره
بازرسان
داوران
ماده 8- مجمع عمومی عادی سالانه از اجتماع پنج نفر اعضاء اصلی هیئت مدیره و دبیر شورای ساکنان و یکنفر بازرس و یکنفر داور بلوکهای شهرک (جمعاً هشت نفر از هر بلوک) هر سال یکبار بعد از پایان اجلاس مجامع عمومی عادی بلوکهای شهرک اکباتان تا پایان ششماهه اول در محل سازمان (هیئت مدیره مرکزی) یا هر محل دیگری که هیئت مدیره مرکزی مناسب بداند تشکیل می گردد . در صورت حصول حد نصاب (اکثریت دعوت شدگان و یا نصف بعلاوه یک بلوکهای شهرک) رسمیت جلسه توسط رئیس هیئت مدیره مرکزی یا یکی از اعضاء هیئت مذکور اعلام و بلافاصله یکنفر رئیس ، دو نفر منشی ، دو نفر ناظر برای اداره جلسه و تهیه صورت جلسه انتخاب می شوند و بحث خارج از دستور جلسه مجاز نیست .
تبصره 1- هیئت مدیره هر بلوک می تواند بجای هر یک از اعضاء هیئت مدیره نماینده تام الختیاری را از بین مطلعین با تجربه که از مالکین خوش نام بلوک باشد تعیین و جهت شرکت در جلسه مجمع عمومی هیئت مدیره مرکزی معرفی نماید .
تبصره 2- هر یک از شرکت کنندگان می توانند وکالت دو نفر را داشته باشند و در چنین صورتی حداکثر می توانند سه رای داشته باشند .
ماده 9- در صورت عدم حصول حد نصاب ، جلسه دوم برای پانزده روز بعد دعوت میشود . این جلسه با هر تعداد شرکت کننده رسمیت یافته و تصمیمات اتخاذ شده با رای اکثریت حاضر در جلسه نافذ و معتبر خواهد بود .
ماده 10- دعوتنامه های شرکت در جلسه مجمع عمومی حداقل ده روز قبل از تشکیل جلسه در قبال اخذ رسید به دفتر هیئت مدیره هر بلوک تحویل می شود . در دعوتنامه ها ، ساعت ، تاریخ ، محل تشکیل جلسه و دستور جلسه قید می گردد .
تبصره – همراه داشتن دعوتنامه جهت شرکت در جلسه الزامی است .
ماده 11- از مذاکرات مجمع عمومی صورتجلسه ای تنظیم می گردد که توسط هیئت رئیسه مجمع امضاء خواهد شد . همچنین لیست شرکت کنندگان در جلسه مورد گواهی هیئت رئیسه مجمع قرار خواهد گرفت .
ماده 12- تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مجمع عمومی برای اعضاء غائب و مخالف لازم الاجراء بوده صورتجلسه مربوطه ظرف مدت ده روز توسط هیئت مدیره مرکزی به بلوکها و واحدهای تجاری ذیربط ابلاغ خواهد شد .
ماده 13- در مواقع اضطراری نصف بعلاوه یک اعضاء هیئت مدیره مرکزی یا بازرسان و داوران مرکزی یا اکثریت هیئت مدیره های بلوکها می توانند درخواست تشکیل مجامع فوق العاده یا عادی بطور فوق العاده را بنمایند . در اینگونه موارد باید کتبا از هیئت مدیره مرکزی تقاضا شود که مجمع فوق العاده را دعوت نماید در این تقاضا باید علت و دستور جلسه قید گردد . در صورتیکه هیئت مدیره مرکزی حداکثر بعد از پانزده روز از تاریخ تسلیم تقاضا اقدام ننماید ، اشخاص و ارگانهای مشروح در فوق میتوانند با همان دستور جلسه مجمع عمومی فوق العاده را دعوت نمایند .
ماده 14- اهم وظایف مجمع عمومی عادی عبارتست از :
الف- رسیدگی به حسابهای سازمان (دریافت ها و پرداخت ها) یا بطور کلی تراز سالانه و تصویب آن .
ب- بررسی و تصویب بودجه پیشنهادی هیئت مدیره مرکزی و تعیین میزان شارژ مصوب مجمع عمومی که بایستی از طرف بلوکها پرداخت شود .
پ- بررسی و تصویب خط مشی آتی سازمان و تعیین اولویت ها برای پیگیری اقدامات در چهارچوب اهداف و وظایف کلی .
ت- اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهادات هیئت مدیره مرکزی و پیشنهادات بلوکها که قبلا برای طرح در دستور جلسه مجمع عمومی به هیئت مدیره مرکزی رسیده باشد .
ث- اتخاذ تصمیم در مورد هزینه های بیش از سه میلیون ریال .
ج- اتخاذ تدابیری برای ایجاد همکاری و تشریک مساعی بیشتر بین بلوکها بمنظور هماهنگی اقدامات خدمات و رفاهی بعضی از کارهای خدماتی و رفاهی .
چ- انتخاب هفت نفر عضو اصلی و پنج نفر علی البدل هیئت مدیره مرکزی برای مدت دو سال از بین شرکت کنندگان واجد شرایط و حاضر در مجمع عمومی که با دعوت رسمی هیئت مدیره مرکزی وارد جلسه شده باشند .
عضو اصلی (فاز یک 3 نفر- فاز دو 3 نفر- فاز سه یکنفر)
عضو علی البدل (فاز یک 2 نفر- فاز دو 2 نفر- فاز سه یکنفر)
ح- انتخاب سه نفر بازرس اصلی و سه نفر بازرس علی البدل (از هر فاز یکنفر) برای مدت یکسال از بین شرکت کنندگان .
خ- انتخاب سه نفر داور اصلی و سه نفر داور علی البدل (از هر فاز یکنفر) برای مدت دو سال از بین شرکت کنندگان .
تبصره – حتی الامکان بایستی سعی شود داوران از میان ساکنان حقوقدان اتخاب شوند .
د- در صورت کناره گیری اعضاء ، بازرسان ، داوران از بلوک مربوطه ادامه کار آنان تا پایان دورۀ هیئت مدیره مرکزی ضروری است .
تبصره – بلوکها در صورت تمایل می توانند یکنفر از بازرسان بلوک خود را کتبا معرفی و یکهفته قبل از تشکیل جلسه مجمع عمومی به دفتر سازمان اعزام و دفاتر حسابداری را مورد بررسی قرار دهند . این تبصره شامل بلوکهای بدهکار نمی گردد .
ماده 15- مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده در فاصله زمانی بین مجامع عمومی عادی سالانه در صورتیکه مسئله فوق العاده ای پیش آید که بررسی و اتخاذ تصمیم راجع به آن در صلاحیت مجمع عمومی عادی نباشد ، مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده ای تشکیل می گردد . این مجمع به مسائلی که در محدوده اختیارات مجمع عمومی عادی است رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد نمود .
حد نصاب و سایر شرایط و مقررات مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مشابه مجمع عمومی عادی است .
ماده 16- مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تغییر و اصلاح مواد اساسنامه و تصمیم در مورد ابقاء یا انحلال سازمان تشکیل می گردد .
در مجمع عمومی فوق العاده بیش از نصف دعوت شدگان باید حاضر باشند . اگر در اولین دعوت حد نصاب مذکور حاصل نشد مجمع برای بار دوم تشکیل و با هر تعداد از حاضرین رسمیت می یابد .
تبصره- تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده همواره با حداقل 3 2/ آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر می باشد .
ماده 17- بمنظور ایجاد وحدت ، همبستگی و حسن تفاهم بیشتر بین بلوکهای شهرک اکباتان و بهره برداری از نیروهای کارآمد و علاقه مند به فراگیری مدیریت در کل شهرک ، هیئت مدیره مرکزی با هفت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل برای مدت دو سال انتخاب خواهد شد . سهم سه فاز شهرک از اعضاء هیئت مدیره به شرح زیر خواهد بود .
فازهای 1و2 هر کدام سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل و فاز سه یکنفر عضو اصلی و یکنفر عضو علی البدل .
انتخاب اعضاء اصلی و علی البدل از بین کاندیداهائی که پیش از تشکیل مجمع عمومی کاندیداتوری خود را به طور کتبی به هیئت مدیره مرکزی اعلام نموده اند و یا از بین شرکت کنندگان واجد شرایط و داوطلب در جلسه به میزان آزاء ماخوذه و رعایت سهم هر سه فاز صورت خواهد گرفت . اگر کاندیداهای یک فاز کمتر از نیاز قانونی بود ابتدا از بین شرکت کنندگان واجد شرایط و داوطلب فاز مربوط حاضر در مجمع عمومی و سپس در صورت عدم داوطلب کافی ، ناگزیر اعضا مورد نیاز از بین کاندیداها و یا شرکت کنندگان داوطلب سایر فازها انتخاب خواهند شد . انتخاب مجدد اعضاء هیئت مدیره مرکزی در مجامع بعدی بلامانع است .
تبصره 1- در صورت فوت ، استعفاء ، نقل مکان از شهرک ، معذوریت قانونی و غیبت بدون عذر موجه در سه جلسه متوالی یا شش جلسه متناوب هر یک از اعضا هیئت مدیره از عضو مقدم علی البدل دعوت بعمل خواهد آمد . تشخیص عذر موجه غیبت با هیئت مدیره خواهد بود .
تبصره 2- بمنظور همکاری بیشتر و تبادل نظر در جهت کمک به اهداف هیئت مدیره مرکزی ، تشکیل شورای مرکزی نمایندگان بلوکهای شهرک ضروری است .
شرح وظائف طبق آئین نامه جداگانه ای تدوین و در جلسه مشترک هیئت مدیره مرکزی و شورای نمایندگان بررسی و تصویب خواهد شد .            
ماده 18- در صورتیکه هیئت مدیره مرکزی با مستعفی شدن و یا معذوریت اعضاء اصلی و علی البدل و یا علل دیگری فاقد اکثریت لازم و قانونی برای انجام وظیفه باشد اعضاء باقیمانده و یا بترتیب بازرسان مرکزی ، داوران مرکزی ، اکثریت هیئت مدیره بلوکهای سه فاز شهرک اقدام به تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده برای انتخاب هیئت مدیره مرکزی جدید خواهند نمود .
ماده 19- هیئت مدیره مرکزی در اولین نشست از بین اعضاء اصلی خود با رای مخفی یکنفر را بعنوان رئیس ، یکنفر را بعنوان نایب رئیس و یکنفر را بعنوان خزانه دار و یکنفر را بعنوان منشی انتخاب مینماید .
خلاصه وظایف هر یک از اعضاء بشرح زیر است :
رئیس و در غیاب او نایب رئیس عهده دار تشکیل و اداره جلسات هیئت مدیره خواهد بود .
خزانه دار مسئول نظارت بر تنظیم دفاتر و اسناد مالی و امضاء چکها میباشد و در تهیه و تنظیم تراز و بودجه ناظر و کمک مدیر اجرائی خواهد بود .
منشی عهده دار تنظیم صورت جلسات در دفتر مخصوص هیئت مدیره میباشد .
ماده 20- هیئت مدیره مرکزی تا انتخاب هیئت مدیره جدید ، مسئول و موظف به انجام وظایف محوله میباشد .
ماده 21- هیئت مدیره مرکزی مسئول حفظ و نگهداری اسناد و اموال سازمان بوده و با انتصاب هیئت مدیره مرکزی جدید موظف است حداکثر ظرف یکهفته کلیه اوراق ، اسناد ، سوابق اموال و پرونده ها را با حضور بازرسان قبلی و بازرسان جدید با تنظیم صورتجلسه به هیئت مدیره مرکزی جدید تحویل دهد .
ماده 22- هیئت مدیره نماینده قانونی و تام الاختیار سازمان نزد مقامات دولتی ، انتظامی ، قضائی بعنوان خواهان یا خوانده میباشد و میتواند با انتخاب وکیل و وکیل در توکیل برای طرح دعاوی حقوقی و کیفری اقدام نماید .
ماده 23- هیئت مدیره میتواند برای پیشبرد اهداف و آرمانهای سازمان از ساکنین صاحبنظر و مطلع و یا دست اندرکاران قبلی کمیته هایئی از قبیل کمیته حقوقی ، فنی ، فرهنگی ، ورزشی ، بهداشتی ، زیبا سازی ، مالی و اداری را تشکیل و از نظرات مشورتی آنان استفاده نماید .
ماده 24- کلیه مکاتبات اداری با امضاء رئیس و در غیاب او با امضاء نایب رئیس و با مهر سازمان معتبر خواهد بود .
ماده 25- رسمیت جلسه هیئت مدیره موکول به حضور حداقل پنج نفر بوده و تصمیمات اتخاذ شده باتفاق آراء اکثریت حاضران در جلسه نافذ و قابل اجراء میباشد و هیئت مدیره موظف است در هر ماه حداقل دو جلسه با تعیین دستور جلسه از قبل تشکیل بدهد .
ماده 26- اعضاء علی البدل هیئت مدیره مرکزی ، مدیران عامل ، روسای هیئت مدیره و نمایندگان شوراهای ساکنان بلوکها ، بازرسان ، مدیر امور اجرائی سازمان و داوران میتوانند بدون داشتن حق رای در جلسات هیئت مدیره شرکت نمایند . برای اجرای این منظور هیئت مدیره مرکزی ساعت و تاریخ و محل برگزاری جلسات خود را به اطلاع بلوکها میرساند .
ماده 27- هیئت مدیره مرکزی از بین خود و یا از سایر مالکان ساکن بلوکها ، فردی آگاه ، متعهد ، فعال ، مورد اطمینان و آشنا به امور شهرک را به عنوان مدیر اجرائی انتخاب و طی قراردادی ضمن تقویض قسمتی از اختیارات هیئت مدیره ، شرح وظایف و حق الزحمه مشارالیه را مشخص مینماید .
در صورتیکه مدیر اجرائی از بین اعضاء هیئت مدیره مرکزی انتخاب شود از عضویت هیئت مدیره مرکزی مستعفی شناخته خواهد شد . عزل و برکناری مدیر اجرائی در اختیار هیئت مدیره میباشد .
ماده 28- وظایف و اختیارات هیئت مدیره مرکزی بشرح زیر میباشد :
الف- تلاش برای ایجاد علاقه بمنظور جلب همکاری و تشریک مساعی مدیران بلوکها و همچنین اتخاذ تدابیری جهت مبادله اطلاعات بین بلوکهای مسکونی بمنظور استفاده از تجارب یکدیگر در جهت بهبود وضع هر بلوک و کاهش هزینه ها .
ب- تهیه برنامه کار و تعیین اولویت بر حسب اهمیت و فوریت برای نیل به اهداف سازمان و در جهت رفع مشکلات و بهبود و زیبا سازی کلی شهرک .
پ- تلاش و کوشش برای تمرکز بعضی از هزینه بلوکها در جهت تقلیل آنها از قبیل هزینه های مربوط به فضای سبز ، خدمات ، بیمه ساختمان و تاسیسات ، خدمات حسابداری و سمپاشی .
ت- جلب نظر و توجه مقامات و دستگاههای ذیربط در زمینه عنوان نمودن مسائل و رفع مشکلات شهرک اکباتان .
ث- ارتباط مداوم با شرکت سازنده شهرک یا جانشین قانونی آن شرکت در جهت تکمیل تاسیسات مشترک و مشاعات بمنظور تامین رفاه ساکنان شهرک .
ج- تلاش جهت برقراری ارتباط با رسانه های گروهی از قبیل : رادیو ، تلویزیون ، جراید بمنظور انعکاس مسائل شهرک ، همچنین برقراری ارتباط با مسئولان سایر شهرک ها یا مجموعه های آپارتمانی جهت آشنائی و استفاده از اطلاعات و تجربیات آنها .
چ- اقدام و پیگیری برای یکنواخت کردن مفاد اساسنامه های بلوکهای شهرک در صورت امکان .
ح- بررسی و تصویب سازمان کادر اجرائی با حداقل نیروی انسانی کارآمد و در چهارچوب بودجه مصوب به پیشنهاد مدیر اجرائی .
خ- نظارت پیگیر بر نحوه کار کادر اجرائی .
د- تصویب گزارش عملیات مالی سالیانه (تراز) ، بودجه و تعیین سهم هر یک از بلوکها و همچنین راه کارهای آینده سازمان برای ارائه به مجمع عمومی .
ذ- اخذ مجوز برای نوسازی و تعمیرات اساسی مشاعات عام در مجمع عمومی .
ر- بررسی و تصویب هزینه های جاری سازمان که مبلغ آن کمتر از سه میلیون ریال باشد .
تبصره – با توجه باینکه هزینه های سازمان مرکزی (هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان) فعلا از محل شارژ دریافتی از بلوکهای شهرک تأمین می شود ، لذا بلوکها قانونا موظف و متعهد به پرداخت سهمیه معین و مصوب مجمع عمومی میباشند . در صورت استنکاف هر بلوک از پرداخت سهم خود ، هیئت مدیره مرکزی حل اختلاف خود با بلوک ذیربط را به هیئت داوران مرکزی احاله خواهد نمود . رای داوران در این رابطه بعنوان داوران مورد تراضی لازم الاجرا و لازم الاتباع خواهد بود . در صورت عدم تمکین بلوک متخلف به رای داوران ، هیئت مدیره مرکزی با استناد به رای مذکور برای استیفای حقوق خود برابر ماده 37 اساسنامه به مراجع قضائی مراجعه خواهد نمود .
ماده 29- مدیر اجرائی : مدیر اجرائی موظف است کلیه امور جاری سازمان را طبق مصوبات مجمع عمومی و هیئت مدیره و مفاد این اساسنامه که اهم آنها بشرح زیر میباشد انجام دهد .
الف- تهیه و تدوین مقررات و آئین نامه های استخدامی ، مالی و سایر دستورالعملها و پیشنهاد آنها به هیئت مدیره جهت تصویب .
ب- استخدام و بکارگیری کادر مورد نیاز (حتی الامکان از ساکنان شهرک) در چهارچوب بودجه مصوب پس از تصویب و تائید هیئت مدیره مرکزی و نظارت مستقیم و مستمر در نحوه انجام وظیفه آنها . در هر حال مدیر اجرائی مسئول انتخاب کارکنان و حسن انجام وظیفه آنان میباشد .
پ- انجام و امضاء مکاتبات با کسب اختیار و مجوز از هیئت مدیره مرکزی .
ت- مراجعه مستمر به سازمانها و دستگاههای ذیربط برای تعقیب مسائل و موضوعاتی که به آنها منعکس گردیده تا حصول نتیجه قطعی .
ث- ارائه گزارش کارهای انجام شده و مراحل کارهای در دست اقدام بطور مستمر به هیئت مدیره مرکزی .
ج- تماس مستمر و سازنده با مسئولان ، مدیران عامل بلوکها جهت کسب اطلاع از نظرات آنها و انعکاس آن در هیئت مدیره مرکزی و متقابلا انعکاس نظرات هیئت مدیره مرکزی و کارهای انجام شده به بلوکها .
چ- ابلاغ و وصول سهمیه مورد تصویب مجمع عمومی از بلوکهای مربوطه ، پرداخت هزینه های جاری سازمان و تامین و تدارک بموقع لوازم و وسائل مورد نیاز .
ح- اتخاذ تدابیر لازم بمنظور تامین رفاه و آسایش ساکنان شهرک .
خ- ثبت و نگهداری حسابهای مربوط به دریافت و پرداخت های سازمان در دفاتر مالی طبق آئین نامه ها و تدوین گزارش عملکرد سازمان ، تهیه تراز و بودجه با کمک خزانه دار و ارائه آن به هیئت مدیره .
د- مدیر اجرائی برای انجام هزینه های جاری تا مبلغ دویست هزار ریال راسا اقدام و بدین منظور همواره این مبلغ را بعنوان تنخواه گردان در اختیار خواهد داشت .
ذ- در صورت استعفاء یا برکناری مدیر اجرائی ، رئیس هیئت مدیره یا یکی از اعضاء هیئت مدیره مرکزی به انتخاب آنها موقتا تا تعیین مدیر اجرائی وظایف و مسئولیت های وی را انجام خواهد داد .
ر- در صورت استعفاء یا برکناری مدیر اجرائی نامبرده موظف است حداکثر ظرف مدت یکهفته تمام اوراق و اسناد و دفاتر و اموال و تنخواه گردان در اختیار را با نظارت هیئت مدیره و بازرسان به جانشین خود با تنظیم صورت مجلس که به گواهی و امضاء شرکت کنندگان در جلسه تحویل و تحول میرسد ، تحویل دهد و سپس نسبت به تسویه حساب با نامبرده اقدام خواهد شد .
ماده 30- در صورتیکه مدیر اجرائی خارج از حدود اختیارات مصوب و مفاد این اساسنامه در مقابل اشخاص حقیقی یا حقوقی برای سازمان تعهداتی ایجاد نماید ، تعهد شخصی وی تلقی شده و برای سازمان تعهدآور نمیباشد و بطورکلی هرگونه خسارتی در این باره وارد شود ، مدیر اجرائی مسئول جبران خسارت وارده خواهد بود .
ماده 31- بازرسان مرکزی : مجمع عمومی عادی در جلسه سالیانه خود از بین کاندیداها و یا شرکت کنندگان واجد شرایط در مجمع عمومی سه نفر را بعنوان بازرس اصلی و سه نفر را بعنوان بازرس علی البدل (از هر فاز شهرک یکنفر اصلی و یکنفر علی البدل) بمدت یکسال انتخاب مینماید . انجام وظایف بازرسان افتخاری خواهد بود . درصورتیکه بعضی از فازهای شهرک داوطلب کافی نداشتند ناگزیر از کاندیداهای سایر فازها با توجه به میزان آراء ماخوذه انتخاب خواهند شد .
ماده 32- بازرسان موکلفند وضع کار مدیر اجرائی را اعم از مالی ، اداری و فنی مورد رسیدگی قرار داده و درباره صحت و سقم صورت دارائی و صورت حسابهای عملکرد و ترازنامه سازمان اظهار نظر نموده و نتیجه را کتبا و بصورت گزارش واحد به هیئت مدیره برای ارائه به مجمع عمومی ارائه نمایند . گزارشات و اظهار نظر بازرسان باید حداقل ده روز قبل از تشکیل جلسه عمومی در اختیار هیئت مدیره قرار گیرد .
ماده 33- در صورتیکه بازرسان هنگام رسیدگی ، بنواقص و مشکلاتی برخورد نمایند ، بایستی مراتب را به هیئت مدیره گزارش نمایند . در صورت عدم رسیدگی و توجه هیئت مدیره ، اکثریت بازرسان و داوران میتوانند با توجه به ماده 13 این اساسنامه تقاضای تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده یا فوق العاده را بمنظور رسیدگی به مسائل مذکور بنمایند .
ماده 34- داوران مرکزی : مجمع عمومی عادی در جلسه سالیانه خود از بین کاندیداها و یا شرکت کنندگان واجد شرایط حاضر در جلسه سه نفر را بعنوان داور اصلی و سه نفر را بعنوان داور علی البدل (از هر فاز شهرک یکنفر اصلی و یکنفر علی البدل) برای مدت دو سال انتخاب مینماید . در صورتیکه بعضی از فازها فاقد کاندیداهای مورد نیاز بود ناگزیر از کاندیداهای سایر فازها با توجه به میزان آراء ماخوذه انتخاب خواهند شد . انجام وظایف داوران افتخاری و انتخاب مجدد آنان بلامانع خواهد بود .
ماده 35- در صورت بروز هرگونه ابهام در اجرای مفاد این اساسنامه مراتب از طریق داوران منتخب بطریق کدخدامنشی حل و فصل خواهد شد رای داوران در این مورد نافذ و لازم الاجراء میباشد .
ماده 36- بازرسان مرکزی و هیئت مدیره بلوکها در موارد بروز اختلافات و نیاز به حکمیت داوران میتوانند کتبا از هیئت مدیره مرکزی بخواهند تا داوران را برای تشکیل جلسه دعوت نماید . هیئت مدیره مرکزی موظف است با ارسال دعوتنامه که ساعت و تاریخ و محل جلسه و موضوع در آن قید شده باشد ، جلسه داوران را تشکیل بدهد .
تبصره – طرفین اختلاف برای ادای توضیحات می توانند در جلسه داوران شرکت نمایند .
ماده 37- چنانچه هر یک از طرفین اختلاف از اجرای رای داوران استنکاف نماید ، ذینفع می تواند بمراجع قانونی مراجعه نماید .
فصل سوم – امور مالی
ماده 38- آغاز سال مالی سازمان از اول فروردین ماه و پایان آن آخر اسفند ماه هر سال میباشد .
ماده 39- کلیه وجوه دریافتی از بلوکها و سایر درآمدهای سازمان در حساب جاری که بوسیله هیئت مدیره در یکی از شعبات بانک در داخل شهرک افتتاح می شود واریز می گردد . صدور چکها با دو امضاء از سه امضاء (خزانه دار ، رئیس و یکی از اعضاء هیئت مدیره به انتخاب هیئت مدیره) معرفی شده به بانک و با مهر سازمان دارای ارزش و اعتبار خواهد بود . امضاء خزانه دار الزامی است .
ماده 40- کلیه هزینه های سازمان پس از تصویب هیئت مدیره با تنظیم سند داخلی و صدور چک قابل پرداخت میباشد . هزینه های جزئی از محل تنخواه گردان متناسبی که در اختیار مدیر اجرائی قرار می گیرد تامین می شود .
ماده 41- کلیه عملیات حسابداری زیر نظر خزانه دار در دفاتر مالی ثبت گردیده و خزانه دار ، رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرائی و متفقا مسئولیت حفظ و نگهداری آنها را عهده دار خواهند بود . ضمنا کلیه اسناد مالی باید به امضاء مدیر اجرائی و خزانه دار برسد .
ماده 42- ترازنامه مالی سازمان بوسیله خزانه دار و در صورت نیاز به کمک مدیر اجرائی تهیه و پس از تصویب هیئت مدیره مرکزی ، از بازرسان مرکزی جهت بررسی و تائید دعوت بعمل می آید . بازرسان با توجه به ماده 32 این اساسنامه موظف خواهند بود پس از بررسی کامل نظریات و گزارشات لازم را حداقل ده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی به هیئت مدیره مرکزی تسلیم نمایند .
 
   فصل چهارم – مقررات عمومی
ماده 43- انتشار هرگونه بولتن و تالیفات و انتشارات از طرف سازمان موکول به تصویب هیئت مدیره و رعایت قوانین و مقررات مربوطه و کسب مجوز از وزارت ارشاد اسلامی میباشد .
ماده 44- سازمان و اعضاء وابسته به آن تحت نام سازمان حق فعالیت و وابستگی در دستجات و احزاب سیاسی را ندارند .
ماده 45- درصورتیکه بنابه دلایلی انحلال سازمان از طرف مجمع عمومی فوق العاده تصویب گردد ، هیئتی بنام هیئت تسویه انتخاب و کلیه امور سازمان را تسویه نموده و بقیه دارائی سازمان اعم از منقول و غیر منقول را پس از انجام مراحل قانونی ، بین بلوکهای ذینفع تقسیم و تسهیم خواهد نمود .
ماده 46- سازمان با رعایت مفاد قوانین و آئین نامه های جاری کشور ، قانون تاسیس شهرکها ، قانون تملک آپارتمانها تاسیس شده است و مفاد پیش بینی نشده در این اساسنامه تابع مقررات یاد شده خواهد بود .
ماده 47- طرحها و برنامه ها و سایر اقداماتیکه در این اساسنامه پیش بینی نشده و بنحوی با وظایف یکی از وزارتخانه ها یا سازمانهای دولتی ارتباط دارد ، پس از کسب موافقت وزارتخانه یا سازمان دولتی ذیربط بمرحله اجراء در خواهد آمد .
ماده 48- هرگونه تغییر در مفاد این اساسنامه پس از طرح و تصویب مجمع عمومی فوق العاده و اطلاع مقامات ذیصلاح قابل اجراء خواهد بود .
این اساسنامه در چهار فصل ، 48 ماده ، 10 تبصره و 44 بند در تاریخهای 8/10/68 و 1/8/71 و 12/9/72 و 2/10/73 و 16/7/75 و 3/8/78 توسط مجامع عمومی فوق العاده بلوکها با اکثریت آراء شرکت کنندگان بتصویب رسیده و از همان تاریخها برای اجراء به هیئت مدیره مرکزی ابلاغ گردیده است .
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها