خانه » همه » خبر » اظهارات تکراری رئیس سیا درباره جنگ اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

اظهارات تکراری رئیس سیا درباره جنگ اوکراین

ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سخنرانی خطاب به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان این کشور در روز پنجشنبه گفت، غرب باید ولادیمیر پوتین را متقاعد کند که برای تاب آوردن یک جنگ طولانی مدت آماده است.

ویلیام برنز با گفتن این که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم اکنون حاضر به شرکت در مذاکرات صلح نیست، اظهار کرد: “اتفاقات در بازه زمانی چهار، پنج تا شش ماه آینده در میدان نبرد اوکراین حیاتی خواهد بود. فکر می‌کنم هر گونه چشم انداز مربوط به مذاکرات جدی با ولادیمیر پوتین وابسته به پیشرفت در میدان نبرد خواهد بود.”

مدیر سیا به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: “بنابراین به لحاظ تحلیلی آنچه مهم است این است که ما همه کمک‌هایی که بتوانیم را به اوکراینی‌ها در ضمن آماده شدن آنها برای یک حمله بزرگ در فصل بهار امسال برسانیم”.

او خاطرنشان کرد، غرب باید مواضع دفاعی اوکراین را در بلندمدت تقویت کرده تا تضمین شود دیگر حمله‌ای به اوکراین صورت نگیرد.

ویلیام برنز همچنین ارزیابی کرد، روسیه به دلیل برخی مشکلات پیش رویش از جمله کمبود مهمات و سربازان، مشکل به لحاظ روحیه و نزاع در میان فرماندهان روسی نخواهد توانست در سال جاری میلادی پیشرفت ارضی چشمگیری حاصل کند.

مدیر سیا ادعا کرد: پوتین امید دارد که بتواند با یک جنگ فرسایشی بلندمدت هم اوکراین و هم عزم غربی‌ها را به چالش بکشد. او اضافه کرد: بنابراین من فکر می‌کنم چالش این است که این باور را در هم بشکنیم.

به گفته ویلیام برنز، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین هنوز تصمیم به ارسال تسلیحات مرگبار برای روسیه به منظور کمک به جنگش در اوکراین نگرفته است.

او گفت: ما شاهد اسناد و مدارک واضحی مبنی بر این بوده‌ایم که رهبران چین انجام این کار را در نظر دارند، اما تصمیمی در قبال آن نگرفته‌اند. من قطعا فکر می‌کنم هیچ کس به اندازه شی جینپینگ با جدیت، تجربه ولادیمیر پوتین در اوکراین را دنبال نمی‌کند.

به گفته برنز، رهبری چین به شکلی چشمگیر در حال ارزیابی فاکتورهای اقتصادی مربوط به ارسال تسلیحات برای روسیه و هر گونه تلافی جویی مالی بالقوه متحدان غربی علیه این اقدام است.

311311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها