خانه » همه » خبر » اعلام آمادگی پاکستان برای افزایش حجم روابط تجاری با ایران

دانلود کتاب های امتحان شده

اعلام آمادگی پاکستان برای افزایش حجم روابط تجاری با ایران

سید محمد علی حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد روز جمعه با محمد اسحاق دار وزیر دارایی و درآمد پاکستان دیدار کرد.

به نوشته روزنامه پاکستان دیلی، وزیر دارایی پاکستان در این دیدار گفت که کشورش متعهد است تمام اقدامات ممکن را برای رفع تنگناها به منظور افزایش قابل توجه حجم تجارت دوجانبه با ایران انجام دهد.

وی با بیان اینکه حجم روابط تجاری میان تهران و اسلام‌آباد در سطح مطلوبی قرار ندارد بر روابط ریشه‌دار، صمیمانه و برادرانه پاکستان و ایران بر اساس قرابت‌های مذهبی و فرهنگی چند صد ساله دو کشور تاکید کرد.

محمد اسحاق دار همچنین خاطر نشان کرد که پاکستان همواره برای روابط برادرانه خود با کشورهای همسایه‌اش ارزش زیادی قائل است.

وزیر دارایی پاکستان در ادامه با تاکید بر اهمیت روابط ریشه دار تاریخی فرهنگی، اقتصادی، تجاری و سیاسی میان دو کشور راه‌های مختلف رای تقویت روابط برادرانه با ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی همچنین گفت که دو کشور پتانسیل زیادی برای همکاری‌های گسترده در زمینه‌های انرژی و تجارت و سایر حوزه‌ها دارند.

سفیر ایران نیز در این دیدار انتصاب وی به‌عنوان وزیر دارایی جدید پاکستان را تبریک گفت و از سیاست‌های اقتصادی دولت پاکستان قدردانی کرد.

به نوشته پاکستان دیلی، آنها علاوه‌براین در مورد گشایش بازارهای مرزی، تجارت پایاپای، توافقنامه تجارت آزاد و سرمایه‌گذاری متقابل برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور گفت‌وگو کردند و با ایراز خرسندی از روابط دوجانبه تمایل جدی خود را برای تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف مورد علاقه مشترک نشان دادند.

311311

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها