خانه » همه » خبر » اقدام دادستانی کرمان در طرح ویژه مبارزه قاطع با زمین خواری

دانلود کتاب های امتحان شده

اقدام دادستانی کرمان در طرح ویژه مبارزه قاطع با زمین خواری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دادخدا سالاری در تشریح این خبر افزود: از این میزان اراضی تغییر کاربری داده شده، ۲۶.۵ هکتار در حاشیه شهر کرمان و متعلق به جهاد کشاورزی بوده است.
وی بیان کرد: ۹.۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تصرف شده نیز مربوط به پلاک ۲۹۷۵ و متعلق به شهرداری بوده است.
وی یادآور شد: این اقدام در راستای مبارزه قاطع با سوء استفاده افراد سودجو برای کسب منافع نامشروع و غیرقانونی انجام شده است.
وی جلوگیری از تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی و مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری را از اولویت های دادستانی کرمان دانست.
مدعی العموم در استان کرمان اظهارداشت: با توجه به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست، این دادستانی در جهت حفاظت و صیانت از منابع ملی و محیط زیست اقدامات مذکور را به صورت انقلابی و خارج از نوبت انجام داده است.
سالاری تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه تاکید داشته اند که چنانچه در امر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست اهتمام و تلاش بیشتری مصروف می‌شد، امروز با بسیاری از مسائل و مشکلات نظیر فرسایش خاک و زمین و خشکسالی مواجه نبودیم و اقدامات مذکور در راستای مسوول سازی و حساس سازی مسوولان مربوطه انجام شده است.
وی از تلاش سازمان های ذی مدخل در حفظ کاربری اراضی وجلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی از جمله شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی تقدیر کرد و یادآور شد: در سال گذشته نیز ۱۶ هکتار اراضی کشاورزی واقع در حاشیه شهر کرمان رفع تصرف شده است.
46

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها