خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » امام جمعه اصفهان: از نظر اقتصادی، روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود/اداره حقوقی قوه قضاییه: دوچرخه سواری و موتورسواری بانوان قابل مجازات نیست/نماینده مجلس: مقصر بخشی از گرانی‌ها دولت روحانی است/واعظی: دولت هرچه زودتر، ترمز دستی گرانی‌ها را بکشد

دانلود کتاب های امتحان شده

امام جمعه اصفهان: از نظر اقتصادی، روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود/اداره حقوقی قوه قضاییه: دوچرخه سواری و موتورسواری بانوان قابل مجازات نیست/نماینده مجلس: مقصر بخشی از گرانی‌ها دولت روحانی است/واعظی: دولت هرچه زودتر، ترمز دستی گرانی‌ها را بکشد

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

علم الهدی: علت حوادث قطار و متروپل بی‌بند و باری است
امام جمعه مشهد:اخیرا چند حادثه داشتیم که طبیعی نبوده و خطایی انسانی باعث این فاجعه‌ها شده است. اولین حادثه، ریزش متروپل آبادان است و دومین آن حادثه قطاری است که از مشهد بازمی‌گشت. به وجود آمدن این حوادث نتیجه ندانم‌کاری و خطای انسانی است. گفته می‌شود راننده بیل‌مکانیکی مست بوده و بیل را وسط ریل قطار گذاشته که متاسفانه باعث از بین رفتن ۲۰ نفر و مصدوم شدن ۸۰ نفر شده است. دلیل به وجود آمدن این حادثه‌ها بی‌بندو باری است. مگر آن‌جا نگهبان ندارد که باعث از بین رفتن جان ۲۰ نفر و مصدوم شدن ۸۰ نفر شده؛ این قابل چشم پوشی و گذشت نیست و باید از راه‌های مختلف پیگیری شود. این حوادث قابل تحمل نیست. این حوادث طبیعی و غیر قابل پیش‌بینی نبوده است. داستان آبادان هم همین‌طور؛ علاوه بر پیگیری باید از دوباره به وجود آمدن این حوادث جلوگیری شود. این روحیه ولنگاری و مضر است مخصوصا برای نسل جوان که نباید اینگونه بار بیایند و مسئولان فرهنگی باید روحیه سستی رخوت و باری به هر جهت را از افراد بگیرند تا در آینده دچار این سوانح نشویم. 


رئیس سازمان بسیج: دشمن تلاش می‌کند جامعه را ملتهب کند تا برنامه‌های دولت مردمی اجرایی نشود
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دولت مردمی، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ توسط ملت ایران انتخاب و فعالیت خود را آغاز کرد و در تلاش است مشکلات ملت ایران را برطرف کرده، به نیاز‌های جوانان پاسخ داده، شرایط اقتصادی و تولید را بهبود بخشیده و ارزش پول ملی را افزایش دهد، اما دشمن تلاش می‌کند جامعه را ملتهب ساخته تا برنامه‌های دولت اجرایی نشود.

واعظی: دولت هرچه زودتر، ترمز دستی گرانی‌ها را بکشد
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم:طرح اقتصادی جدید دولت سیزدهم و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی تا یک حدی به وضعیت معیشتی مردم کمک می‌کند، اما گرانی‌ها امروز تا حدی افزیش پیدا کرده است که این ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان جواب نمی‌دهد. آنقدر سفره مردم کوچک شده که باید راه حل دیگری پیدا کنند. مهم این است که اجازه ندهند گرانی بیش از این پیش برود و هر چه زودتر ترمز دستی آن را بکشند. الان همه اجناس گران شده است. چه آن چهار قلم، چه اجناس دیگر، چه خدمات، همه گران شده است. کاری که انجام می‌دهند را به عنوان طرح تحول اقتصادی نمی‌بینم. دوران ما ۲۵ قلم کالا سوبسید می‌گرفت، ما آن را رساندیم به ۷ کالا؛ یعنی همین کار خرد خرد انجام شد بدون اینکه شوک به جایی وارد شود. / ایلنا

نماینده مجلس: تصمیم صمت برای عدم عرضه خودرو در بورس باید لغو شود
ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که دولت قبول نکند خودرو در بورس کالا عرضه شود، با طرح این موضوع در صحن، آن را به شکل قانون درخواهیم آورد. وی افزود: از ابتدا تصمیم ما در مجلس عرضه کامل خودرو در بورس کالا بود چرا که تاکنون ساز و کار شوراى رقابت، قیمت‌گذارى دستورى و قرعه‌کشی در این حوزه با نتیجه مثبتی همراه نبوده و به کارگیرى این اقدامات بیشتر منجر به ایجاد التهاب در بازار شده است.

توضیحات مهم یک جمعیت‌شناس درباره افزایش آمار ازدواج در کشور
شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس:سال ۱۳۸۹، سالانه ۸۹۰ هزار ازدواج در کشور داشتیم، الان این تعداد حدود ۷۰۰ هزار ازدواج شده است، روی همین مسئله می‌گویند ازدواج کم شده، درحالی‌که جمعیت در معرض ازدواج هم کم شده است. سال ۱۳۸۵، ۱۶ میلیون متاهل داشتیم، سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۲۲ میلیون متاهل داشتیم. به همین دلیل من به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتم اصلاً با عدد خام نباید بررسی کرد، بلکه باید با میزان خالص مطالعه‌ها را انجام داد. یعنی جمعیت در معرض را در نظر بگیرید، ازدواج را به مجرد‌ها و طلاق را به متاهل‌ها تقسیم کنید. / خبرآنلاین

واکنش همتی به کشف اموال مسروقه‌ی صندوق امانات
عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی ضمن انتشار تصاویری از اموال مسروقه از صندوق امانات بانک ملی نوشت: اگر می‌خواهید اثر تحریم را کم کنید، مردم را به سرمایه گذاری علاقمند کنید. وی در این باره نوشت: تصویری از اموال مسروقه صرفاً بخشی از صندوق امانات یک شعبه بانک ملی که عمدتاً دلار و یورو و سکه می‌باشد. میلیارد‌ها دلار از این دارایی‌های راکد می‌تواند به چرخه اقتصاد وارد شود.  وی افزود: اگر می‌خواهیم اثر تحریم را کم کنیم (درکنار تلاش برای رفع تحریم)، صاحبان پس انداز باید به سرمایه گذاری در کشور علاقمند شوند. لازمه آن ایجاد ثبات و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد است.

دوچرخه سواری و موتورسواری بانوان قابل مجازات نیست
اداره حقوقی قوه قضاییه: با توجه به اصل قانونی‌بودن جرم و مجازات که در اصل سی و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ آمده است، مادام که برای رفتاری طبق قانون مجازاتی تعیین نشده باشد، نمی‌توان آن رفتار را جرم تلقی کرد و از آنجا که برای دوچرخه‌سواری یا موتورسواری بانوان مجازاتی پیش بینی نشده است، لذا صرف دوچرخه‌سواری یا موتورسواری بانوان فاقد وصف کیفری است. / اقتصادآنلاین

شرکت توزیع برق: علت خاموشی‌های پراکنده اخیر کمبود برق نیست، ناشی از مشکلات فنی است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی در تهران وجود ندارد و در حال حاضر وضعیت تولید و تامین برق در پایتخت مناسب است، علت خاموشی‌های پراکنده اخیر نیز ارتباطی با کمبود برق ندارد بلکه از مشکلات فنی ناشی است. کامبیز ناظریان با بیان اینکه تمام تلاش صنعت برق برای تابستان سال ۱۴۰۱ بحث مدیریت و کنترل وضعیت و پیشگیری از شرایط ایجاد شده برای شهروندان در سال ۱۴۰۰ تعریف شده است، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچگونه برنامه‌ای برای اعلام جدول خاموشی وجود ندارد و تمام تلاش همکاران صنعت برق این است که با استفاده از ظرفیت‌های مدیریت مصرف و ابزار‌هایی که در این حوزه وجود دارد بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه هدف این است که تابستان امسال را با حداقل محدودیت و یا بدون محدودیت پشت سر بگذاریم، گفت: در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای خاموشی وجود ندارد و سیاستی در این زمینه تعریف نشده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به علت وقوع خاموشی‌های پراکنده در کشور، اظهار کرد: شبکه برق تهران بسیار وسیع بوده به‌طوری که بیش از ۳۲ هزار کیلومتر شبکه در تهران وجود دارد. این حجم از شبکه به دلیل ماهیت فنی که دارد، هم در شرایط عادی و هم در شرایط گرمای هوا بر اثر عبور جریان دچار عارضه یا حادثه می‌شوند.

امام جمعه اصفهان: از نظر اقتصادی، روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود
طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان: از نظر اقتصادی، روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود. بی احترامی به انسان هاست که گمان کنیم همه کار‌ها را حکومت باید انجام دهد، البته دولت باید به اشتباهات رسیدگی کند و اگر کسی مجرم بوده است با او برخورد شود. باید بدانیم این اشتباه، کار فرد است که با بیل (مکانیکی) آمده و به حادثه برای قطار منجر شده است، آیا رییس جمهور باید این مشکل را برطرف کند. برخی دنبال این می‌گردند که فقط نقاط ضعف را ببینند، این افراد به مانند مگس هستند.

نعیمی پور: اصلاح‌طلبان بعد از آبان ۹۸ دچار سرخوردگی شدند
نعیمی‌پور در پاسخ به این سوال، که با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات حالتی ساکن پیداکرده‌اند، چه برنامه‌ای می‌تواند باعث شود که آن‌ها حالت گذشته خود را احیا کنند، گفت: اصلاح‌طلبان تلاش کردند که منادی جمهوریت نظام باشند، اما بعد از وقایع ۹۸ دچار سرخوردگی شدند و احساس می‌کنند با یکسری محدودیت‌های جدی مواجه شده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید جبهه اصلاحات توانسته با فعالیت احزاب اصلاح‌طلب احیا کند یا خیر، گفت: همین‌که این جبهه حضور دارد و اصلاح‌طلبان می‌توانند حول این محور جمع شوند، محترم است و باید از آن استقبال کرد. اما الآن باید روش‌های کشورداری را برای بهبود وضعیت، برای همه اقشار و همه گروه‌ها تبیین کرد. با چنین تبیینی می‌توانند احیا شوند. نعیمی‌پور در جواب این سوال که برادر آقای خاتمی گفته بودند که ایشان دیگر رهبری جریان اصلاح‌طلبی را قبول نمی‌کند. فکر می‌کنید که در آینده آقای خاتمی بتواند نقش تأثیرگذار گذشته خود را به دست بیاورد، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم، آقای خاتمی رهبری معنوی اصلاح‌طلبان و بسیار از گروه‌های دیگر را دارند. این قابل استعفا نیست. از طرفی هنوز برای مردم اخلاق و منش ایشان پابرجاست. باید ببینیم که در یک موقعیت خاص، سلوک و کاریزمای ایشان می‌تواند به مردم کمک کند یا خیر.

مقام وزارت علوم: آمار دانشجویان سیگاری پس از شیوع کرونا افزایش ۲ برابری داشته
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از افزایش دو برابری آمار دانشجویان سیگاری پس از شیوع کرونا خبر داد و گفت: اگر چه دانشجویان پسر بیشتر از دختران سیگاری هستند، اما میزان گرایش به استعمال سیگار در بین دختران دانشجو نیز رو به افزایش است.

سلیمی‌نمین: رئیسی درباره وزرای ناموفق کابینه که اهل مشورت نیستند، تجدیدنظر کند
عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که عملکرد کابینه دولت سیزدهم را چه طور ارزیابی می‌کنید، گفت: هنوز زمان لازم برای قضاوت در مورد کابینه آقای رئیسی سپری نشده است. ولی برخی از وزرا موفق و برخی وزرا جوان و ناموفق بودند. ترجیح می‌دهم آقای رئیسی درباره آن وزرای جوان و ناموفق تجدید نظر کند که خیلی هم اهل تبادل نظر و گرفتن مشورت نیستند. وی در پاسخ به این سوال که باید کدام یک از وزرا تغییر کنند، گفت: نظرات مختلفی وجود دارد. نمی‌خواهم به طور مشخص نام ببرم، اما وزرای جوان و بی‌تجربه‌ای هستند که امیدوار بودیم سریع بر حوزه کاری خود مسلط شوند، که نتوانستند مسلط شوند. درونما و آینده این وزرا زیاد روشن نیست. تصور نمی‌کنیم اگر فرصت بیشتری پیدا کنند، بتوانند به مسئولیت خود مشرف شوند. سلیمی‌نمین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید مجلس وزرای دولت را استیضاح کند یا خیر، گفت: بعید می‌دانم؛ احتمالا مجلس به دولت فرصت می‌دهد که خودش مسئله را حل کند.

تحلیل ابطحی از حکم رهبری به مدیرمسئول جدید موسسه اطلاعات: استراتژیک بود
عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به محتوای حکم انتصاب نماینده، ولی فقیه در موسسه و روزنامه اطلاعات، گفت: اگر بخواهیم از نظر جریان سازی و مکتب شناسی، دیدگاه رهبری را ارزیابی کنیم، واقعا بدون تملق و اینکه نظرات خودمان را بر ایشان تحمیل کنیم، به اعتقاد من این یک حکم استراتژیک بود و می‌تواند تکلیف را روشن کند که تک صدایی درون کشور به نفع هیچ کس نیست. حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی ابطحی در واکنش به انتصاب سید عباس صالحی به عنوان مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات، با بیان اینکه در مورد حکم رهبری به آقای صالحی چند نکته قابل توجه است، به خبرنگار جماران گفت: یکی اینکه جریانات افراطی و تفکر کیهانی معمولا به آقای دعایی خرده می‌گرفتند که مشی و مرام ایشان در روزنامه اطلاعات مورد رضایت رهبری نیست و در حقیقت منظورشان این بود که «آقای دعایی تحمل می‌شوند». در حالی که این نکته قابل توجه بود که گویا رهبری روزنامه اطلاعات را به خوبی رصد می‌کردند و از اینکه آنجا تریبونی برای اندیشه‌ها و تفکرات مختلف است، استقبال کردند و به رئیس آینده روزنامه اطلاعات هم توصیه کردند که همین مشی را دهد. عضو مجمع روحانیون مبارز تأکید کرد: این نکته برای افراطیون بسیار قابل توجه است که این حکم حکایت از این دارد که بر اساس نگاه رهبری، باید لااقل صدای کسانی که داخل چهارچوب نظام هستند در ایران شنیده شود و نباید صدا‌های آن‌ها بسته و خفه شود. این نکته بسیار قابل توجهی بود؛ به خصوص برای جریانات افراطی که خودشان را منصوب و نزدیک به رهبری می‌دانند و معمولا این دیدگاه‌ها را قبول نمی‌کنند.

امام جمعه آستارا: هیاهو کنندگان مراسم ارتحال امام (ره) کسانی هستند که از مسیر حق خارج شدند
امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری با بی حرمتی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: این‌ها همان کسانی هستند که به سبب تندوری و پیشی گرفتن از ولایت، بر اساس متون دینی از مسیر حق خارج شده و به سرنوشت مارقین دچار خواهند شد.

نماینده مجلس: مقصر بخشی از گرانی‌ها دولت روحانی است
عضو هیات رییسه مجلس گفت: بخشی از گرانی معلول میزان نقدینگی است که دولت حسن روحانی وارد سیستم کرد. علیرضا سلیمی درباره اظهارات محمود واعظی رییس دفتر دولت دوازدهم در راستای تخریب دولت گفت: واعظی یادش رفته که حسن روحانی رییس جمهور قبل صبح بیدار شد و گفت من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین گران شده و کشور را به آشوب کشاندند و چه بلایی سر کشور آوردند. وی افزود: مثل اینکه آقایان دولت قبل فراموش کرده اند که برای ۲۵ قلم کالا با مصارف عجیب از جمله خوراک سگ و عصا یارانه اختصاص می‌دادند و چطور با این تصمیمات اقتصاد و معیشت مردم را با چالش مواجه کردند، ظاهرا واعظی چند وقت در خانه استراحت داشته و این موضوعات را فراموش کرده است. وی تاکید کرد: واعظی حتما باید دفتر خاطرات خود را مرور کند تا یادش بیاید که دولت روحانی ۷۰ میلیارد دلار پول ملت را سوزاند و به یک عده خاص داد و به ۶۰ تن طلا چوب حراج زد. سلیمی گفت: به نظر می‌رسد هنر آقایانی مثل واعظی این است که وقتی مردم در رنج هستند از رنج مردم پلکانی درست کنند که بالا بروند و نمک بیشتری روی زخم مردم بپاشند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها