خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز »  انهدام چهار پرتابگر موشکی آمریکا توسط روسیه/ هشدار درباره بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

 انهدام چهار پرتابگر موشکی آمریکا توسط روسیه/ هشدار درباره بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین

 هشدار درباره بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین

بین الملل تابناک: صد و پنجاهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انهدام چهار پرتابگر موشکی آمریکا توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ – ۱۴:۱۳

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور چهار پرتابگر هیمارس (HIMARS) ساخت آمریکا را منهدم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: ارتش روسیه چهار موشک انداز و یک حمل کننده موشک سیستم های راکت چند پرتاب HIMARS ساخت آمریکا را با استفاده از تسلیحات بسیار دقیق از تاریخ 5 تا 20 جولای (14 الی 29 تیرماه) منهدم کرده اند.

موشک انداز M142 HIMARS یک سیستم موشک پرتاب چندگانه بسیار متحرک است که توسط شرکت فناوری دفاعی مستقر در لاکهید مارتین ایالات متحده توسعه یافته است.

این پرتابگر بیش از 20 نوع مهمات را با برد اصابت 30 تا 80 کیلومتر (برای موشک) و 300 کیلومتر و بیشتر (برای موشک تاکتیکی) شلیک می کند.

این سیستم موشکی در برخی از کشورها از جمله آمریکا، سنگاپور، امارات، کانادا، لهستان، رومانی و اردن مورد استفاده قرار می گیرد.

 هشدار درباره بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین

یک مقام ارشد آمریکا در مورد جزئیات بسته کمک‌های نظامی جدید واشنگتن به اوکراین گفت: کاخ سقید در حال بررسی احتمال ارسال جنگنده‌های ساخت آمریکا به اوکراین است.

به گزارش رویترز، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصمیم‌گیری درباره ارسال جنگنده به اوکراین را زمان‌بر عنوان کرد.

وی درباره جزئیات ۲۷۰ میلیون دلار تسلیحات آمریکا برای اوکراین که شامل ۱۰۰ میلیون دلار پهپاد است، گفت: آمریکا براساس این برنامه، ۵۸۰ پهپاد فونیکس‌گوست در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

براساس این گزارش، آمریکا بیش از ۱۷۵ میلیون دلار هم به ارسال دیگر ادوات نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز، سامانه موشکی هیمارس را از تسلیحاتی عنوان کرد که به اوکراین ارائه خواهد شد.

آمریکا تاکنون ۸.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است اما به خاطر نگرانی از پاسخ احتمالی روسیه، از ارائه جنگنده و سلاح‌های دوربرد به کی‌یف خودداری کرده‌ است.

بسیاری از کارشناسان درباره ورود ناتو و آمریکا به جنگ اوکراین هشدار داده و درباره شروع جنگ هسته‌ای یا جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده‌اند.

چالش های پیش روی اوکراین برای صادرات ۵ میلیون تن غلات

یک اقتصاد دان ارشد شورای بین‌المللی غلات جمعه شب گفت که کار اوکراین در ماه نخست برای صادرات ۵ میلیون تن غله پس از بازگشایی بنادر این کشور سخت خواهد بود.

الکساندر کاراوایتسف افزود: همچنان نیاز به تاسیسات و انبار نگه داری اضافی مثل ساخت سوله های جدید وجود دارد.

مقامات دولتی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در اثنای محاصره بنادر اوکراین در دریای سیاه تلاش بسیار کردند که سطح صادرات غلات را از راه زمینی، ریلی و دریایی افزایش دهند.

براساس گزارش شورای بین‌المللی غلات، این گونه صادرات غلات اوکراین در ماه ژوئن رکورد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار را به ثبت رساند، اما این میزان تنها یک‌سوم میزان صادراتی است که اوکراین پیش از جنگ روسیه و در فوریه گذشته ماهانه به کشورهای مختلف صادر کرد.

توافقنامه صادرات غلات از کی یف روز جمعه توسط نمایندگان اوکراین، روسیه، ترکیه و سازمان ملل متحد در استانبول امضاء شد. براساس این توافقنامه، کنترل بندرهای «اودسا»، «چرنومورسک» و «یوژنی» که محل صادرات غلات خواهند بود در اختیار طرف اوکراینی است.

علاوه براین، هیچ کشتی دیگری به جز کشتی های حامل محصولات غذایی و کود، اجازه حضور در این بنادر را نخواهد داشت.

روسیه و اوکراین تقریباً تأمین یک سوم گندم جهان را در اختیار دارند، درحالی که روسیه صادرکننده اصلی کود شیمیایی و اوکراین صادرکننده بزرگ ذرت و روغن آفتابگردان در جهان هستند.

کشورهای غربی بارها مسکو را برای بستن بنادر اوکراین و عدم امکان ارسال غلات اوکراین سرزنش کرده اند. مسکو نیز پاسخ داده است، اگر کی‌یف بنادر خود را از مین پاک کند، عبور امن محموله های غلات را تضمین خواهد کرد.

کشورهای غربی قصد داشتند تا با اعزام کشتی‌های نظامی به دریای سیاه، انتقال غلات از اوکراین را ضمانت کنند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد این توافقنامه را نور امید، آرامش و یک فرصت دانست و گفت که سند یادشده، «به جلوگیری از فاجعه کمبود مواد غذایی برای میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک خواهد کرد.»

واکنش تند مقام روس به تحریم های اتحادیه اروپا

لئونید اسلوتسکی نماینده پارلمان روسیه و رهبر حزب لیبرال دموکرات گفت: تحریم های اتحادیه اروپا تاثیرات منفی بر اقتصاد این اتحادیه و مشکلات شهروندان اروپایی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس، اسلوتسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه جمعه شب در پیام تلگرامی نوشت: محدودیت های بروکسل هر روز مضحک تر می شود، بوروکرات های اروپایی گروگان سیاست روس هراسی خود شده اند و اکنون به دور خود می چرخند. تنها چیزی که آنها می توانند به دست آورند افزایش اثر عکس تحریم ها بر شهروندان خود و اقتصاد کشورهای اروپایی است.

به گفته رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه، تحریم های اروپا برای توقف عملیات جنگی در اوکراین نیست و بروکسل به خوبی آن را درک می کند اما همچنان به تغذیه ماشین ضد روسیه ادامه می دهد.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هفتمین بسته تحریمی ضد روسیه را اعلام کرد، نماینده لیتوانی در اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد: نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا هفتمین بسته تحریمی علیه روسیه که شامل ممنوعیت واردات طلای روسیه است را تصویب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر ممنوعیت واردات طلا از روسیه، بسته تحریمی جدید «تمهیدات کنترلی جدیدی را بر صادرات و نیز بلوکه کردن دارایی ها اِسبربانک» را نیز دربر می گیرد.

زلنسکی: آتش بس با روسیه بدون بازپس گیری اراضی غیر ممکن است

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که آتش‌بس با روسیه بدون بازپس‌گیری اراضی اشغالی تنها باعث طولانی شدن جنگ می‌شود.

 زلنسکی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال هشدار داد که آتش‌بسی که به روسیه اجازه می‌دهد تا زمین‌های اوکراین را از زمان تهاجم در فوریه به تصرف خود درآورد، تنها یک درگیری گسترده‌تر را تشویق می‌کند و به مسکو فرصت مورد نیاز را برای تجدید و تجدید قوا برای دور بعدی جنگ می‌دهد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه افزود: توقف درگیری با روسیه به معنای فرصت استراحت به فدراسیون روسیه است.

زلنسکی بر ادامه جنگ با روسیه در حالی اصرار می ورزد که مذاکرات مصلح میان دو کشور متوقف شده و انگیزه ای برای طرفین به منظور ادامه این مذاکرات وجود ندارد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته با اشاره به سابقه مذاکرات صلح مسکو با کی یف گفت: در شرایط کنونی مذاکره هیچ معنایی ندارد.

لاوروف تاکید کرد: دور اول مذاکرات با اوکراین ثابت کرد که کی یف هیچ تمایلی برای گفتگو به طور جدی ندارد.

دیپلمات ارشد روسیه در تشریح عملیات روسیه هم گفت که اهداف نظامی مسکو در اوکراین دیگر فقط بر شرق این کشور متمرکز نیست. او افزود که عرضه تسلیحات غربی محاسبات کرملین را تغییر داده است.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها