خانه » همه » مذهبی » اهمیت روز قدس

دانلود کتاب های امتحان شده

اهمیت روز قدس

ضمن قدردانی از مکاتبه شما با این مرکز؛ در اولین گام لازم است به عنوان مقدمه، نکته ای را پیرامون موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر مسلمانان جهان که در زیر ظلم و ستم به سر می برند را بیان نماییم. جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی که چکیده و محور اصلی و اهداف، افکار، آرمان ها و ایده آل های ملتی است که تابع مکتب اسلام است و به تعبیر مقام معظم رهبری میثاق بزرگ ملی و دینی و انقلابی ماست، «روزنامه جمهوری اسلامی19/4/79 »، سیاست خارجی خویش را بر اساس نفی هر گونه سلطه جویی و سلطه پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت های سلطه گر و روابط صلح آمیز متقابل با دول غیر محارب استوار کرده است «قانون اساسی، اصل 152» و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می کند«قانون اساسی، اصل 154» نمونه های بارزی از این حمایت ها را در حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین، بوسنی و هرزگوین، چچن و … می توان مشاهده نمود.
اما در رابطه با مساله فلسطین باید گفت: مسئله فلسطین، مسئله‌ای صرفاً دینی یا صرفاً سیاسی نیست. بلکه مسئله ای کاملا استراتژیک و جمعی از این دو مؤلفه و چندین مسئله و موضوع دیگر است. حمایت یا عدم حمایت ما از مردم فلسطین حمایت از یک قشر با عقاید خاص نیست. بلکه مقابله با دشمنی است که اگر از همان مرزهای اولیه مقابل او قرار نگیریم، باید در خانه خودمان مانع تهاجمات او شویم. سودای از نیل تا فرات که در اندیشه بنیادگرایان صهیونیستی وجود دارد، اگر می‌بینید هنوز جامه عمل به خود نپوشیده تنها به این دلیل است که مقاومت‌ها از همان بدو کار صورت گرفته است. که اگر نبود این مقاومت‌ها امور بیشتر کشورهای اسلامی تحت سیطره و اشغال متعصبان صهیون بود.
دیگر این‌که اگر می‌بینید بخشی از حمایت‌های نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اختصاص دارد، به عنوان بخشی از اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده است که حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان را تا حد امکان و توانایی مدنظر قرار دهد. این امر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح شده است. و اگر این هدف بیش از همه متوجه فلسطینیان است، به دلیل عمق فاجعه و دشمن قداری است که در منطقه فلسطین و لبنان قرار دارد. اما این به معنی انحصار در حمایت نیست. حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم پاکستان، بحرین و … همه و همه شاهدی است بر این اصل.
نکته دیگری که به نظر می‌آید در این خصوص قابل طرح باشد این‌که مطلب مبنی بر این‌که حمایت‌های همه‌جانبه‌ای توسط ایران برای فلسطینیان صورت می‌گیرد چندان صحیح نیست. این حمایت‌ها بیشتر بر ابعاد سیاسی و فرهنگی است. چرا که از نظر نظامی و تسلیحاتی، امکان چندانی برای حمایت وجود ندارد. حمایت‌ها بیشتر به صورت معنوی و حمایت در قالب سازمان‌ها و تشکیلات بین‌المللی صورت می‌گیرد.
بنابراین مسأله فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه از مسائل راهبردی نظام جمهوری اسلامی بوده است و مقام معظم رهبری نیز مسأله اول امت اسلامی را مسأله فلسطین می‌دانند و برای آن دلایلی مطرح می نماییند. ایشان در این زمینه معتقدند:
فلسطین، مسئله‌ی اول در میان همه‌ موضوعات مشترک کشورهای اسلامی است. مشخصات منحصر به فردی در این مسئله وجود دارد:
اول این که یک کشور مسلمان از ملت آن، غصب و به بیگانگانی که از کشورهای گوناگون گردآوری شده و جامعه‌ای جعلی و موزائیکی تشکیل داده‌اند، سپرده شده است.
دوم این که این حادثه‌ی بی‌سابقه در تاریخ، با کشتار و جنایت و ظلم و اهانت مستمر انجام گرفته است.
سوم آن که قبله‌ی اول مسلمانان و بسیاری از مراکز محترم دینی که در این کشور قرار دارد، به تخریب و توهین و زوال تهدید شده است.
چهارم آن که این دولت و جامعه‌ی جعلی در حساسترین نقطه‌ی جهان اسلام، از آغاز تاکنون، نقش یک پایگاه نظامی و امنیتی و سیاسی را برای دولتهای استکباری بازی کرده و محور غرب استعماری که به علل گوناگون، دشمن اتحاد و اعتلاء و پیشرفت کشورهای اسلامی است، از آن همواره چون خنجری در پهلوی امت اسلامی استفاده کرده است.
پنجم آن که صهیونیسم که خطر اخلاقی و سیاسی و اقتصادی بزرگی برای جامعه‌ی بشری است، این جای پا را وسیله‌ای و نقطه‌ی اتکائی برای گسترش نفوذ و سلطه‌ی خود در جهان قرار داده است.
نکات دیگری را هم میتوان بر اینها افزود: هزینه‌ی مالی و انسانیِ سنگینی که کشورهای اسلامی تاکنون پرداخته‌اند. اشتغال ذهنی دولتها و ملتهای مسلمان. رنج میلیونها آواره‌ی فلسطینی، که بسیاری از آنان پس از شش دهه هنوز در اردوگاه‌ها زندگی میکنند. انقطاع تاریخ یک کانون مهمِ تمدنی در جهان اسلام و الی غیر ذلک.(بیانات مقام معظم رهبری در موخه ۱۳۹۰/۰۷/۰۹)
در مساله فلسطین با ملتی روبرو هستیم که سرزمین آنها توسط رژیمی جعلی به نام اسرائیل به اشغال درآمده و به همین جهت جان و مال و ناموس آنها در معرض هتک و غارت قرار گرفته و ملیت آنها از آنان سلب گردیده است و رژیم جعلی اسرائیل نزدیک به هفت دهه است که به واسطه همراهی قدرت های سلطه گر دنیا مانند آمریکا و انگلیس و … به انگیزه نسل کشی و از بین بردن باقیمانده ی این ملت مظلوم اقدام به کشتار وحشیانه ی ملت فلسطین می نماید و در این راه از هیچ جنایتی فروگذاری نمی کند. برای لزوم حمایت از جریان فلسطین می توان چندین دلیل برشمرد که در ادامه به اختصار به آنها اشاره می نماییم:
اولا رژیم صهیونیستی از اولین روز های شکل گیری خود همواره جنایات و کشتارهای وحشیانه ای را در حق فلسطینیان اعمال نموده اند. اولین دلیلی که ما را به حمایت و پشتیبانی از این مردم مظلوم فرا می خواند اولا حس ظلم ستیزی و ثانیا احساس عطوفت و همدردی می باشد که این حس در تمامی ابنای بشر که فطرت سلیم خود را با ددمنشی و وحشیگری از بین نبرده اند موجود می باشد. حمایت هایی که هم اکنون در سرتاسر جهان از سوی غیر مسلمانان نسبت به مردم غزه صورت می گیرد را می توان تا حدود زیادی نشات گرفته از حس ظلم ستیزی و همدردی با مظلوم آنان دانست. پس اولین دلیل ما در حمایت از مردم مظلوم فلسطین – فارغ از اینکه آنان برادران و خواهران دینی ما محسوب می گردند – حس فطری دفاع از مظلوم و طغیان علیه ظالم می باشد.
دومین دلیلی که ما را بر حمایت از این مردم مظلوم واداشته و آن را علاوه بر یک حس انسانی و عاطفی به وظیفه ای شرعی تبدیل می نماید ، وجوب لبیک و پاسخ به استغاثه و ندای کمک خواهی مسلمان تحت ظلم و ستم می باشد. بنابر نص صریح متون دینی ما، کمک رسانی به مسلمانی که ندای استغاثه و فریاد رسی به مسلمانان را سر داده است از نظر شرعی واجب می باشد.
پیامبر گرامى اسلام (ص) مى فرمایند: «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» «هر کسی که شب را به صبح برساند اما دغدغه و حس مسوولیت نسبت به گرفتاری های مسلمین را نداشته باشد مسلمان نیست. »( کلینى، اصول کافى، ج 2، ص 163)
«من سمع رجلاً ینادى یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم «هر کس فریاد استغاثه هر مظلومى (اعم از مسلمان یا غیر مسلمان) را بشنود که مسلمین را به یارى مى طلبد، اما فریاد او را اجابت نکند مسلمان نیست.» ( کلینى، اصول کافى، کتاب الایمان و الکفر، باب الاهتمام بامور المسلمین، ح 5)
پس ملاحظه می نمایید که دومین دلیل بر وجوب حمایت از مردم فلسطین، دستور شرع مبین اسلام مبنی بر لزوم حمایت و یاری و دستگیری از کسی است که مسلمانان را به کمک فرا می خواند.
قطعا شما نیز در اخبار مربوط به فلسطین ، استغاثه ها و درخواست کمک های مردم مظلوم و تحت ستم فلسطین و غزه ، از مسلمانان جهان را شنیده اید. بدانید که همین کمک خواهی های این مردم مظلوم ، کمک به این مردم مظلوم را بر ما واجب می کند.
اما سومین دلیل بر وجوب مبارزه با اسرائیل و تلاش برای نابود کردن آن – در کنار وجوب امداد رسانی به مردم مظلوم فلسطین – مساله ای فقهی تحت عنوان وجوب دفاع از سرزمین های اسلامی در برابر تهاجم و اشغال غیر مسلمین می باشد. این مساله از ضروریات دین اسلام می باشد که اگر بخشی از سرزمین های اسلامی توسط غیر مسلمین اشغال گردید، بر تمام مسلمانان واجب است نسبت به دفع متجاوز و پس گرفتن سرزمین های اسلامی تمام تلاش خویش را به کار ببندند.
با این توضیح ، حتی اگر یک نفر هم از فلسطینیان نسبت به اشغال این سرزمین توسط صهیونیست ها شکایت نمی نمود و هیچ ندای تظلم و استغاثه ای از فلسطین به گوش نمی رسید نیز باز هم بر ما به عنوان تکلیف شرعی واجب بود که هیچ گاه اسرائیل را به رسمیت نشناخته و در حد توان نسبت به نابودی این رژیم جعلی همت بگماریم. بنابراین مشاهده می نمایید که حمایت از این ملت مظلوم هم به دلیل احساسات و عواطف انسانی و هم به دلیل لزوم کمک به مسلمانی که فریاد یا للمسلمین سر داده و استغاثه می نماید و هم به دلیل وجوب شرعی مقابله با کفاری که سرزمین اسلامی ایرا اشغال نمود ه اند بر همه ی مسلمانان واجب شرعی می باشد. و هم با منافع و امنیت ملی کشورمان و سایر کشورهای منطقه مرتبط می باشد.
چرا روز قدس مهم است؟
روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل/چقدر سعى کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول این سالها که روز قدس را که نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل است،تضعیف کنند.روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است.روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛روز امت اسلامى است.روز فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان،قدرتهاى استکبارى به جان امت اسلامى افتاده است. روز قدس چیز کوچکى نیست.روز قدس یک روز جهانى است.یک پیام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این است که امت اسلامى اولاً زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگترین و قدرتمندترین دولتهاى عالم برخوردار باشد. چقدر سعى کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامى، در تهرانِ باعظمت به همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دنیا نشان داد که عقربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پول خرج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردنها و خباثتهاى سیاسى آنها بر روحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ملت ایران اثرى ندارد. ۱۳۸۸/۰۶/۲۹
متوقف کننده حذف فلسطین از نقشه‌ى جغرافیاى جهانى
روز قدس، یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران میتواند با کمک ملتهاى مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذارى میکند – البته حداقل شصت سال است، یعنى از زمان تشکیل دولت غاصب؛ والّا از مقدماتش شاید صد سال هم بیشتر است – شصت سال است که دارند سعى میکنند فلسطین را از نقشه‌ى جغرافیاى جهانى حذف کنند. البته تا حدود زیادى هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامى زد توى دهن اینها. ایجاد نظام جمهورى اسلامى و اعلان روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران، حرکت هشدار دهنده و متوقف کننده و مهاجمى بود که در مقابل این نقشه‌ى استکبارى ایستاد. امروز خوشبختانه این حرکت، روزبه‌روز توسعه پیدا کرده. ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
روز قدس مخصوص ایران نیست؛ روز دنیاى اسلام است و لذا در همه دنیاى اسلام، مسلمانان حضور خود را براى دفاع از برادران فلسطینى خود نشان دادند. مسلمانان در این روز اراده عمومى خود را براى مقابله با ترفندهاى امریکا و اسرائیل در فلسطین مظلوم و خونین بروز دادند؛ اما ملت ما در این زمینه پیشتاز بوده است و امسال به شکل نمایانى این پیشتازى و عظمتِ اراده ملى را در ایران نشان داد. ۱۳۸۲/۰۹/۰۵
روز خنثی کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین
روز قدس، از روزهاى بسیار مهم و تعیین کننده است. سالهاى متمادى است که سعى مى‌شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیرى است به قلب این توطئه؛ حرکتى است براى خنثى کردن این توطئه خباثت‌آمیزى که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکى کرده‌اند تا به‌کلّى مسأله فلسطین را به دست فراموشى بسپارند. روز قدس را بزرگ بدارید. این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلى از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیتهایى که در کشورهاى خود دارند – چون حکومتها خیلى جاها اجازه نمى‌دهند – روز قدس را گرامى مى‌دارند – به هر حال جمعیتهایى که مى‌توانند این کار را مى‌کنند – ان‌شاءاللَّه امیدواریم امسال هم در مقابل توطئه‌هاى ناجوانمردانه‌اى که علیه ملت فلسطین شده است، روز قدس بتواند مشت محکمى به دهان دشمنان ملت فلسطین و دشمنان دنیاى اسلام بزند. ۱۳۷۷/۱۰/۱۸
امروز ملت ایران کارى که مى‌تواند بکند – که از همه کارها هم مهمتر است، تظاهرات – مثل همین تظاهرات امروز – است. این کار بسیار مهمّى است. از هدفهاى اینها این است که نام فلسطین را به دست فراموشى بسپارند. کارى کنند که اصلاً فراموش شود که چنین چیزى وجود داشت؛ اما شما نمى‌گذارید؛ روز قدس نمى‌گذارد؛ امام بزرگوار ما با تدبیر خودش نگذاشت. این کار بزرگى بود. ۱۳۷۸/۱۰/۱۰
روز قدس یکى از برجسته‌‌‌‌‌ترین یادگارهاى امام عزیز ماست؛ نشانه‌‌‌‌‌ى دلبستگى انقلاب و دلبستگى ملت ما به ماجراى قدس شریف و ماجراى فلسطین است. به برکت روز قدس، این نام را ما توانستیم هر سال در دنیا زنده نگه داریم. خیلى از حکومتها و خیلى از سیاستها میخواستند، مایل بودند، تلاش کردند، پول خرج کردند که مسئله‌‌‌‌‌ى فلسطین فراموش شود. اگر تلاش جمهورى اسلامى نبود، اگر ایستادگى جمهورى اسلامى با تمام قوا در مقابله‌‌‌‌‌ى این سیاست خباثت‌‌‌‌‌آلود نبود، بعید نبود که بتوانند مسئله‌‌‌‌‌ى فلسطین را بتدریج به زاویه بکشانند؛ اصلاً فراموش کنند. الان هم خود دستگاه استکبار و خود صهیونیستهاى خبیث معترفند، معتقدند و ناراحتند از اینکه جمهورى اسلامى پرچم فلسطین را برافراشته است و نمیگذارد که با سازشکارى هائى که میخواهند انجام بدهند، مسئله‌‌‌‌‌ى فلسطین را از دور خارج کنند. روز قدس، روز زنده کردن این یاد و این نام است. امسال هم به توفیق الهى، به هدایت الهى، ملت عظیم ما در تهران و در همه‌‌‌‌‌ى شهرستانها روز قدس را گرامى خواهند داشت، راهپیمائى خواهند کرد. در کشورهاى دیگر هم بسیارى از مسلمانان در روز قدس از ملت ایران تبعیت میکنند. ۱۳۸۸/۰۶/۲۰
روزی که مردم مظلوم فلسطین احساس مى‌کنند که ملتها پشت سرشان هستند
این تظاهراتى که این روزها در دنیاى اسلام اتّفاق افتاد خیلى با ارزش بود. این حرکتى که امروز شما مى‌خواهید بکنید و تا میدان فلسطین و مقابل سفارت فلسطین راهپیمایى کنید، بسیار کار با ارزشى است. اینها خیلى ارزش دارد؛ اینها خبرش منعکس مى‌شود و مردم مظلوم فلسطین احساس مى‌کنند که ملتها پشت سرشان هستند. البته ملت ما بحمداللَّه در این زمینه‌ها هیچ وقت کم نگذاشته است؛ هر وقت که براى این قضیه فرا خوانده شده، حضور پیدا کرده و اعلام موضع کرده است. و بالاخره مجامع جهانى و سازمان ملل باید فعّال شوند. این مجامع حقوق بشر که همیشه یا غالباً در خدمت هدفهاى استکبارى‌اند، ولو یکبار هم شده، برخلاف خواسته دستگاههاى استکبارى، به نفع ملتها وارد شوند؛ افکار عمومى را در دنیا به خودشان متوجّه کنند، ظالم و متجاوز را محکوم و ملت مظلوم فلسطین را تأیید کنند. اگر این فشارها انجام گیرد، طرح ایران در مورد فلسطین عملى خواهد بود و متجاوز مجبور خواهد شد. اگر دولتهاى عربى، دولتهاى اسلامى، ملتهاى مسلمان و مجامع جهانى، همه در این راه فعّال شوند، آن کار، عملى است. هر کس که در این زمینه کوتاهى کند، مسلّماً در نظر ملتها، در نظر تاریخ و بالاتر از همه در پیشگاه خداوند متعال مؤاخذ و مسؤول است. همه وظیفه داریم. ۱۳۸۱/۰۱/۱۶
جمعه‌ى آخر ماه رمضان که جمعه‌ى آینده است، به عنوان روز جهانى قدس از سوى امام امت و جمهورى اسلامى از سال‌ها پیش شناخته شده و مطرح شده، و در دنیاى اسلام در میان ملت‌ها البته، این روز جا افتاده است. و بهانه‌اى است و فرصتى است براى روح‌هاى علاقمند به مسأله‌ى فلسطین و دل‌هاى پرشور جوانان و قشرهایى از ملت‌هاى مسلمان، که در مثل چنان روزى در جمعه‌ى آخر ماه رمضان، از مردم فلسطین حمایت کنند و دفاع کنند. و به‌خصوص در این دو ماه رمضان اخیر -امسال و سال گذشته- چون در داخل اراضى اشغالى، ملت فلسطین خودشان بدون چشم‌داشت به دولت‌ها و حکومت‌ها قیام کرده‌اند، این حمایت یک معناى دیگرى پیدا مى‌کند و شور و حال بیشترى براى ملت‌ها دارد. ۱۳۶۸/۰۲/۰۸
لکن ازباب اینکه مسأله قدس مهم است و ازاین باب که امروز متأسفانه صهیونیستها در وارد آوردن فشار مضاعف به فلسطینیها حمایت مى‌شوند و باتوجّه به این‌که بسیارى از کسانى که شعار فلسطین را مى‌دادند، در بین راه، این ملت مظلوم را واگذاشتند و امروز، مبارزین فلسطینى و ملت مظلوم فلسطین، نیاز به حمایت جهانى و دلگرمى از سوى برادران مسلمان خودشان دارند، من به مردم عزیزمان و همین‌طور به همه ملتهاى مسلمان توصیه مى‌کنم که ان‌شاءاللَّه این روز را از گذشته گرمتر و پرشورتر برگزارکنند. این، به مبارزه و اصلاح امور فلسطینیها کمک خواهد کرد. اصلاح امور فلسطینیها به این است که ان‌شاءاللَّه مردم فلسطین – که صاحبان خانه‌شان هستند – حقّ خودشان را به دست آورند. ۱۳۷۱/۱۲/۲۷
این حرکت عظیم در دنیاى اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشترى پیدا کرده است. امسال دنیاى اسلام شاهد تظاهرات بخشهائى از اغلب ملتهاى مسلمان بود؛ از شرق دنیاى اسلام یعنى از اندونزى، تا غرب دنیاى اسلام یعنى آفریقا و نیجریه. در کشورهاى مسلمان هرجا به آحاد مردم اجازه داده شد که بتوانند نیت و اراده‌ى خود را در روز قدس نشان دهند، مجموعه‌هائى از مردم آمدند و نشان دادند که نسبت به مسئله‌ى قدس چه احساساتى دارند. حتّى مسلمانانى که در اروپا زندگى میکردند، اقلیتهائى که زیر فشارهاى عصبیت دولتها و مؤسسات اروپائى قرار دارند، آنها هم روز قدس را گرامى داشتند. این نشانه‌ى این است که مسئله‌ى فلسطین على‌رغم آنچه که غاصبان فلسطین و حامیان آنها میخواستند، روز به روز در دنیاى اسلام زنده‌تر میشود. ۱۳۸۷/۰۷/۱۰
روز دمیدن خون در رگهای امت اسلامی
روز قدس، این حرکتى که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و بحمداللّه روزبه‌روز بهتر و سال‌به‌سال گرمتر این حرکت ادامه دارد، یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنائى است؛ این فقط یک راهپیمائى نیست؛ خونى است که در این روز در رگهاى امت اسلامى میدود؛ على‌رغم کسانى که میخواهند مسئله‌ى فلسطین و ملت فلسطین به دست فراموشى سپرده شود، این مسئله را روزبه‌روز زنده‌تر میکند؛ و همین جور خواهد بود. وظائف سنگینى بر دوش مسئولان کشورهاى اسلامى است، که امیدواریم خداوند همه را هدایت کند به آنچه که وظیفه‌ى آنهاست، و کمک کند که بتوانند این وظائف را انجام بدهند. ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
عقب نشینی صهیونیستها در صورت برگزاری درست مراسم روز قدس
اگر ان‌شاءاللَّه دنیاى اسلام روز قدس را به معناى درست کلمه گرامى بدارد و براى فریاد کشیدن بر سرصهیونیستهاى غاصب، مغتنم بشمارد، به میزان زیادى دشمن را شکست خواهد داد وبه عقب نشینى وادار خواهدکرد. شما ملت ایران، ان‌شاءاللَّه با حضور خود نشان خواهید داد که استفاده از روز قدس و فرصت اعلام موضع درقضیه فلسطین، یعنى چه. ملت ایران، بحمداللَّه در این زمینه خوب عمل کرد. دولت هم خوب عمل کرد. وزارت خارجه هم خوب عمل کرد. یعنى وقت را تلف نکردند و حرفها را زدند. مظلومین فلسطینى فهمیدند که کسانى در اطراف دنیا هستند که نسبت به قضیه آنها حسّاسند. باید این حساسیت ثابت شود. باید فشار روى اسرائیل بیشتر شود. باید فلسطینیها، خودشان مسؤولیت زنده‌کردن مسأله فلسطین را جدّاً برعهده گیرند و مجاهدت کنند. ۱۳۷۲/۱۲/۱۳
روزی که ملت‌هاى مسلمان بى‌واسطه مقامات رسمى حرفشان را در دنیا مطرح مى‌کنند
روز قدس، روزِ آزمایش بزرگ ملت‌هاى مسلمان است؛ روز قدس، آن روزى است که ملت‌هاى مسلمان بى‌واسطه‌ى مقامات رسمى حرف‌شان را در دنیا مطرح مى‌کنند. امسال هم روز قدس اهمیت مضاعفى دارد؛ هم به خاطر حادثه‌ى غزه – که واقعاً عقب‌نشینى از غزه یک شکست بزرگِ صهیونیست‌ها بود – هم به‌خاطر توطئه‌یى که بعد از شکست غزه و براى جبران آن شکست، از سوى امریکایى‌ها و صهیونیست‌ها و بعضى از هم‌پیمانان‌شان در جریان است؛ یعنى عادى‌سازى رابطه‌ى زشت با رژیم صهیونیستى در میان برخى از دولت‌هاى اسلامى و برخى از دولت‌هاى منطقه، که نباید زیر بار بروند. دولت‌هاى اسلامى با بهانه‌هاى مختلف و براى خاطر شاد کردن دل امریکا، نباید ارتباطشان را با این رژیم غدارِ ستمگر غاصب – که خطرى براى همه‌ى منطقه و همه‌ى ملتها و دولتهاست – عادى کنند؛ نباید به‌خاطر امریکا، روى خوش به این رژیم نشان بدهند، که این کار زشتى است. دلیل زشت بودن این کار هم این است که آن کسانى‌که مرتکب این عادى‌سازى مى‌شوند، لااقل در اوایل کار، آن را پنهان نگه مى‌دارند؛ لذا کار زشتى است که پنهانش مى‌کنند. کار زشت را نباید انجام داد، نه این‌که پنهان کرد. ۱۳۸۴/۰۷/۲۹
روز سرمشق شدن ملت ایران برای سایر ملتها
مردم ایران به عنوان متولّیان روز قدس، باید کارى کنند که براى دیگر ملتها سرمشق شود؛ چون هر سال ملتهاى دیگر در گوشه و کنار، حتّى در خود اروپا و جاهاى دیگر، به تبع شما روز قدس را گرامى مى‌دارند. شما باید روزبه‌روز این پرچم را سرافرازتر و این کانون درخشندگى و نور را درخشانتر کنید، تا عدّه بیشترى بتوانند استفاده کنند. ۱۳۷۶/۱۰/۲۶
روز حفظ امنیت کشور، ملت و دستاوردهای انقلاب
روز قدس پشتوانه‌ى امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ى آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفرى که روز قدس توى خیابان مى‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهاى انقلابش کمک میکند. روز قدس روز بزرگى است، روز مهمى است. ان‌شاءاللَّه امسال، هم در کشور ما و هم در کشورهاى اسلامى دیگر، این روز، باعظمت‌تر از همیشه برگزار خواهد شد. ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=23388

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها