خانه » همه » خبر » اوکراین: ایران هیچ موشک کروزی در اختیار روسیه قرار نداده است

دانلود کتاب های امتحان شده

اوکراین: ایران هیچ موشک کروزی در اختیار روسیه قرار نداده است

به نقل از العالم، کریلو بودانف، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز تصریح کرد که ایران موشک‌های کروز به روسیه انتقال نداده است.

بودانف در مصاحبه خود تصریح کرد که از ماه اکتبر به طور تخمینی، ارتش روسیه هر ۱۰ روز، زیرساخت‌های انرژی اوکراین را با موشک و پهپاد بمباران کرده است و در هر حمله از حدود ۷۵ موشک کروز استفاده کرده است.

او همچنین مدعی شد، به دلیل این که مسکو ظرفیت پر کردن مجدد زرادخانه موشکی خود را ندارد، تلاش می‌کند تا از تهران موشک دریافت کند و در عوض دانش علمی خود را در صنایع نظامی با ایران به اشتراک بگذارد.

با این حال، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، تأکید کرد که ایران هیچ موشک کروزی در اختیار روسیه قرار نداده است.

او در این زمینه گفت: ایران به دلایل قابل درک برای انجام این کار عجله‌ای ندارد، زیرا به محض آن‌که روسیه اولین موشک‌ها را پرتاب کند، تحریم‌ها افزایش خواهد یافت.

بودانف با این حال ادامه داد که طبق قراردادی که تابستان امسال منعقد شد، روسیه یک‌هزار و ۷۰۰ پهپاد انتحاری شاهد از ایران خریداری کرد که در بسته‌های جداگانه به این کشور عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست‌های خبری خود در این باره گفت: ایران همواره تلاش کرده که از مناسبات و توانمندی‌های خود برای کمک به دو کشور برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت حل بحران استفاده کند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و تلاش می‌کند مطرح کردن این ادعاها علیه ایران و استمرار آنها با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و از سوی کشورهایی انجام می‌شود که خود اقدام به ارسال سلاح به یک طرف این جنگ و بحران می‌کند. ما طرح این ادعاها را با انگیزه‌های سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می‌دانیم.

علاوه بر این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران‌، اخیرا در تماسی تلفنی با همتای اوکراینی‌اش درباره ادعاهای مطرح شده راجع به استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قوی این ادعا، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشته و از این رو مخالف جنگ در اوکراین، یمن و … است.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ما با روسیه روابطی خوب داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشته‌ایم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است .

امیرعبداللهیان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و مبتنی بر استاندارد واحد و مخالفت با جنگ است.

او تاکید کرد: ما برای برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان نظامی بین دو کشور، بدون نیاز به هرگونه واسطه، آمادگی داریم.

امیرعبداللهیان با «بی‌اساس» خواندن اظهارات برخی مقامات غربی با اشاره به تلاش‌های مکرر تهران برای کمک به برقراری آتش‌بس، اظهار کرد : ما آماده کمک به برقراری آتش‌بس هستیم.

310310

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها